|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Ralle
|
Viestin otsikko: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 12:06 |
|
|
Täälläkin on ollut puhetta kyseisestä asiasta. Mitä mieltä porukka on? Olisiko tuollainen itsensä "esittely" nimikyltillä/lapulla kaikille ok?
Mitä siinä pitäisi lukea? Pelkkä nick vai sen lisäksi esim etu nimi tai koko nimi?
Mietteitä hyvät ihmiset.....
|
|
|
|
 |
|
niko
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 12:12 |
|
Jos jotain lappuja on, niin sitten niissä pitää lukea kantajansa oikea nimi, tai edes yleisesti käytetty kutsumanimi. Joku palstan nimimerkki on mielestäni sitten lisä, jos sellaisen haluaa laittaa. Olen sen verran vanhan liiton jäärä, että minua suuresti ihmetyttää, kun ihmiset puhuvat naamatusten jostain henkilöstä "Korolla123:na" tai vastaavana. Taitaa joissain kerholehdissäkin esiintyä moista... Voihan se olla vaan niin, että meikäläisen pitäisi päivittää ajatusmaailmaansa tälle vuosituhannelle... 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
|
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 12:38 |
|
Ei se oikea nimi välttämättä auta tunnistamaan, ei Eskerenkään oikea nimi ollut mulle tuttu, mutta kun lippiksessä komeili sana Eskere, niin jopa minä tunnistin kuka on kyseessä. Minä varmaan laputtaisin itseni etunimi + patonki-nick -lapulla.
|
|
|
|
 |
|
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 13:28 |
|
|
Saab-Klubilla tulee vuosittain jäsenmaksulapun kulmassa uusi jäsenkortti, joka leikataan irti ja laitetaan sellaiseen hakaneulalla varustettuun muovikoteloon.
Kortissa on klubin logo, nimi ja jäsennumero.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 14:23 |
|
|
Jäsenkortti tulee kaikille, jotka ovat vuosi sitten maksaneet? Entäs se muovitasku, saako sen liittymislahjana?
|
|
|
|
 |
|
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 14:30 |
|
niko kirjoitti: Jos jotain lappuja on, niin sitten niissä pitää lukea kantajansa oikea nimi, tai edes yleisesti käytetty kutsumanimi. Joku palstan nimimerkki on mielestäni sitten lisä, jos sellaisen haluaa laittaa. Olen sen verran vanhan liiton jäärä, että minua suuresti ihmetyttää, kun ihmiset puhuvat naamatusten jostain henkilöstä "Korolla123:na" tai vastaavana. Taitaa joissain kerholehdissäkin esiintyä moista... Voihan se olla vaan niin, että meikäläisen pitäisi päivittää ajatusmaailmaansa tälle vuosituhannelle...  Mun mielestä taas ihmisen yksilöintikäytännöt maailmanlaajuisesti tulisi päivittää. Pelkällä nimellä saa kuka tahansa monessa tapauksessa ihmisestä tarpeettoman paljon tietoja. Nimessä ja perintötekijöissä ongelmallista on se, ettei itse niihin voi itse vaikuttaa, tosin nimensä voi myöhemmin vaihtaa.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
|
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 14:41 |
|
Lemon kirjoitti: Jäsenkortti tulee kaikille, jotka ovat vuosi sitten maksaneet? Entäs se muovitasku, saako sen liittymislahjana? Tarvittaessa voimme järjestää muovitaskujen askartelukurssin tai järjestää muovitaskukeräyksen, johon messuilla ym. ympäristöissä vierailevilla jäsenillä on mahdollisuus toimittaa ylimääräiset taskunsa. Myöhemmin voimme kinastella eri muovitaskumallien paremmuudesta ja alkuperäisen muodon säilyttämisen tärkeydestä, sekä parhaimmista niiden hoitoon liittyvistä kemikaaleista.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
|
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 15:02 |
|
Se lienee sama minkälainen plakaati kenelläkin on. "Eskere" -lippis on esim. varsin kätevän näköinen, siinä on myös hyötynäkökulma ja tulee aina mukaan. Lappujen tekoon voi tehdä vaikka valmiin pohjan kerhon sivuille tai Patonkiin josta jokainen voi sen ladata ja johon jokainen voi vaikka naputella/piirtää nimensä ja panna printaten omalla tai lainatulla printterillä. Jos kellä on laminaattimasiina niin tekee niin hienon ja kiiltävän kuin haluaa. Helpointa ja halvinta. Kaikille jäsenille tuleva tietyn mallinen laputus saattaa olla haastava toteuttaa. Mitenkäs tapahtumissa uteliaisuuttaan vierailevat henkilöt (potentiaaliset tulevat jäsenet), heidän seuralaisensa tai he, ketkä eivät jostain syystä ole kerholaisia ja/tai patonkilaisia? Olkoon vapaaehtoista, joskin yleisesti hyväksyttävää toimintaa niin se käytännössä vakiintuu jos on vakiintuakseen? 
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
|
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 16:01 |
|
No itselle tein tuon "leiman" kaulaan ripustettavaksi. Ollaan nyt sitten Alastarossa esimerkkinä ihan senkin takia kun tuon tapahtuman "veturina" toimin  Itse en ainakaan ole mitään sellaista tehnyt miksi en voisi tuollaisessa tapahtumassa kertoa nimilapulla kuka olen. Tiedot ja muut löytyvät muualtakin. Miksi Salata identiteetti harrastaja porukassa?
|
|
|
|
 |
|
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 19:21 |
|
Nimilaput tms. on kannatettava aloite. Itseäni häiritsi tapahtumissa se, että en tiennyt kenen kanssa keskustelin. Myös muistini on huono, joten jo kerran suoritetun esittelyn jälkeen uudelleen tavattaessani en muistanut, kenen tutunnäköisen henkilön kanssa oli nokakkain. Olinko kenties Patongissakin ollutkin jo 'juttusilla'. Siksi olin alotteellinen ja teetin itselleni tämän, täällä mainitun, nimimerkillä varustetun lippiksen Espanjan turistiompelimossa. Minut ainakin tuntee tämä lippis päässä (jos vain muistan ottaa lippiksen lähtiessä mukaani) 
| Liitteet: |

Image1.jpg [ 39.98 KiB | Katsottu 10644 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
|
Sitruunasafööri
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 21:49 |
|
ACry:n jäsenkortissa olisi se etu, että silloin esim. tapahtumien ruokailuedut voitaisiin kohdistaa kortin haltijalle ja muille saman kotitalouden jäsenille (jos se katsotaan edunsaajaryhmäksi). Lisäksi jossain pitäisi kai nykyjäsenetujen mukaan esittää jäsennumero, jos haluaa jotain alennusta. Tällöin jäsenkortti olisi hyväksi. Paha kantaa aina jotain Citikka-lehteä mukana. En minä byrokratiaa kaipaa, mutta virallinen jäsenkortti on aika monella yhdistyksellä. Mitä tulee nimilappuihin, niin mielestäni nimi ja mahdollinen nimimerkki/taiteilijanimi riittävät. Esim. Kaapelimiehen on varmastikin turha raapustaa muuta kuin KAAPELIMIES. En edes lonkalta muista oikeata nimeä, vaikka ollaan autokauppojakin tehty. Mille huru-ukolle lie mennyt... 
"Tavanomaisiin ajokkeihin tottuneille CX on kuin jonkin tieteiselokuvan rekvisiittaa." - TM 6/1975
|
|
|
|
 |
|
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 06.08.2013 23:04 |
|
Lemon kirjoitti: Jäsenkortti tulee kaikille, jotka ovat vuosi sitten maksaneet? Entäs se muovitasku, saako sen liittymislahjana? Saab-klubissa jäsenkortti tulee myös ensimmäisen jäsenmaksulaskun mukana. Samassa paketissa on korttikotelo, pari klubitarraa autoihin ja monesti pari viimeisintä Saabisti-lehteä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
hans
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 08.08.2013 09:00 |
|
|
Tuo IsoD tyyppinen ratkaisu on ihan kannatettavan oloinen. Pohja voisi olla samanlainen kaikilla?Vielä kun löytyisi tapa millä sen toteuttaisi helposti. Joku yritys?
|
|
|
|
 |
|
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 08.08.2013 10:23 |
|
|
Tuskin tuossa sentään mitään maksullista yritystä tarvitaan...
|
|
|
|
 |
|
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 08.08.2013 19:40 |
|
|
En näe tarpeellisuutta. Vaikken itse käy kovin paljoa tapahtumissa niin kyllä mulle ainakin on auennut kuka on kuka.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
|
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 08.08.2013 21:00 |
|
|
Oliskohan Auran ABC-miitti eka jossa kävin, Jouko sai houkuteltua. Hän esittäytyi kyllä, ja jossain vaiheessa joku tuli sanomaan "mä tiedän kuka olet", mutta en muista esittelikö itsensä. Kaminamiitissä Croisette ja Kaapeli tulivat reippaasti esittäytymään, ja sen jälkeen parikin ihmistä tais kysyä eri tapahtumissa MK:sta "onko toi sun", joten esittelyt oli selvitetty sillä, no ainakin mun puolelta.. Mutta kyllä edelleen kaipaan niitä nimilappuja,, kun en aina kehtaa kysyä kuka olet. Ja vapaaehtoistahan se laputtaminen onneksi on.
|
|
|
|
 |
|
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 08.08.2013 21:32 |
|
black_van kirjoitti: En näe tarpeellisuutta. Vaikken itse käy kovin paljoa tapahtumissa niin kyllä mulle ainakin on auennut kuka on kuka. Mulle on melkein jokaisessa tapaamisessa uponnut mieleen jonkun kanssaharrastajan nimi, useampikin niissä tilaisuuksissa, joihin on liittynyt alkoholijuomien nauttiminen. 
|
|
|
|
 |
|
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Tapahtumissa Nimilaput? Lähetetty: 31.08.2013 20:35 |
|
IsoD kirjoitti: Lappujen tekoon voi tehdä vaikka valmiin pohjan kerhon sivuille tai Patonkiin josta jokainen voi sen ladata ja johon jokainen voi vaikka naputella/piirtää nimensä ja panna printaten omalla tai lainatulla printterillä. Kaikille jäsenille tuleva tietyn mallinen laputus saattaa olla haastava toteuttaa. Mitenkäs tapahtumissa uteliaisuuttaan vierailevat henkilöt (potentiaaliset tulevat jäsenet), heidän seuralaisensa tai he, ketkä eivät jostain syystä ole kerholaisia ja/tai patonkilaisia? Olkoon vapaaehtoista, joskin yleisesti hyväksyttävää toimintaa niin se käytännössä vakiintuu jos on vakiintuakseen?  Entäpä, jos tapahtuman järjestäjä(t) tulostaisivat nipun tuollaisia nimilappuja, ja vaikka tiimarista hakisi rasiallisen hakaneuloja. Silloin jokainen paikalletulija voisi halutessaan saada oman kertakäyttöisen nimilapun, jonka voisi vaikkapa säilyttää matkamuistona tapahtumasta. Eikä kustannukset karkaisi järjestäjien käsistä.
|
|
|
|
 |
|
|