Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tekeekö iso kissa paluun kaupan myötä?
ViestiLähetetty: 31.05.2019 13:03 

Viestit: 1491
Autoalan kuuma huhu: Psa ostaa Jaguar-Land Roverin

Tämän huhun sekä ranskalaiset että intialaiset ampuivat jo kerran alas, mutta Carlos Tavares on nostanut sen uudelleen puheeksi, koska mielenkiintoisempi Fiat-Chrysler menikin Psa:lta ohi suun Renaultille. PSA:lla on hinku palata Pohjois-Amerikan markkinoille ja hyryslerin avulla se olisi ollut mahdollista.

Lisäksi Psa:ltahan puuttuu "oikea" perinteinen luksusmerkki ja nyt sellaisia olisi tarjolla.

Top Gearia/Grand Touria lainaten PSA voisi kaupan toteuduttua tehdä mitä tahansa, "because I have The Jaggggg..." :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekeekö iso kissa paluun kaupan myötä?
ViestiLähetetty: 14.06.2019 21:45 

Viestit: 3315
Lauri kirjoitti:
Autoalan kuuma huhu: Psa ostaa Jaguar-Land Roverin

Tämän huhun sekä ranskalaiset että intialaiset ampuivat jo kerran alas, mutta Carlos Tavares on nostanut sen uudelleen puheeksi, koska mielenkiintoisempi Fiat-Chrysler menikin Psa:lta ohi suun Renaultille. PSA:lla on hinku palata Pohjois-Amerikan markkinoille ja hyryslerin avulla se olisi ollut mahdollista.

Lisäksi Psa:ltahan puuttuu "oikea" perinteinen luksusmerkki ja nyt sellaisia olisi tarjolla.

Top Gearia/Grand Touria lainaten PSA voisi kaupan toteuduttua tehdä mitä tahansa, "because I have The Jaggggg..." :lol:


Jaguarin maine sai pahasti osumaa, kun Ford aikoinaan myi Mondeon tekniikkaa Jaggen nimellä. PSA varmaankin tekisi suunnilleen samoin, saisimme nähdä Insignian uudessa paketissa.

PSA on ihan omasta syystään ilman luksusmerkkiä: he menivät 80-luvulla pilaamaan vanhojen, tarunhohtoisten Talbotien (Lago jne.) maineen Chrysler-Simcan malleilla.

Meno ei ole muuttunut hiukkaakaan: DS olisi voinut olla ihan uskottava premium-merkki, jos sen autoissa olisi ollut DS:n sydän eli Hydractive-jousitus. Imago pitää ensin rakentaa, vasta sitten sen voi rahastaa (vrt. Lexus).

Osana Opel-diiliä PSA olisi varmaankin hyvin kohtuulliseen hintaan saanut omakseen jonkin GM:n lakkautetun merkin (lähinnä kai Pontiac olisi ollut sopiva).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekeekö iso kissa paluun kaupan myötä?
ViestiLähetetty: 15.06.2019 08:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1859
Paikkakunta: Helsinki
Eihän tuosta Renault-Fiatista mitään tullut, jostain kuullut että yhtenä ehtona olisi ollut pelkkä Renault, ilman Nissan-Mitsubishia => ilmankos kun Renault ei oikein ollut halukas kauppaan :lol:

Vaan mitä PSA sitten tekisi Jagella? PSA:lla on nykyisin aika hyvä taito kusta kaikki hyvät ajatukset. DS oli hyvä alku mutta ihan liian myöhään ja sekin on tehty aika pitkälle ihan vaki-osista joita löytyy muistakin PSA:n malleista = olevinaan mukamas premium, vaan sisältä kaikkea muuta. Vähän kuin C6 aikanaan, vain pikkasen pidemmälle viety pirun kallis erikois-C5, ei mitään muuta ja siksi kai sen tarukin jäi kovin lyhkäseksi :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekeekö iso kissa paluun kaupan myötä?
ViestiLähetetty: 17.06.2019 20:26 

Viestit: 91
Paikkakunta: Loppi
Mahtaisiko vain olla niin, että kokonaan uuden automallin kehittäminen vaan on nykyään niin älyttömän kallista. Sen takia kyhätään olemassaloevista osista. Ja tosiaan sitkalla ei taida olkein "olla nimeä" tuolla tosi premium luokassa.
Onhan tuo C6 jotenkin "mini premium" vaan V6 ja etuveto. Sen olis pitänyt olla VW phaeton tyylinen älyttömyys, vaikkei sekään tainnut kaupaksi mennä. Väärä logo siinäkin oli nokalla.
Tällä DS logolla sitä nimeä on vissiin koitettu rakentaa, mutta onko onnistuttu ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekeekö iso kissa paluun kaupan myötä?
ViestiLähetetty: 18.06.2019 02:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5851
Paikkakunta: Tuusula
Citroën, sitä ei enää ole eikä tule. Saa tulkita miten haluaa... Voi olla että mulle vielä tulee mutta epäilys on suuri.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekeekö iso kissa paluun kaupan myötä?
ViestiLähetetty: 18.06.2019 08:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1859
Paikkakunta: Helsinki
Cikatti kirjoitti:
Citroën, sitä ei enää ole eikä tule. Saa tulkita miten haluaa... Voi olla että mulle vielä tulee mutta epäilys on suuri.

Veikkaan että aika tarkkana saat tulevaisuudessa olla jos tosiaan haluat kaikki siteet Citroën-merkkiin katkaista, sillä sen verran runsaasti noita erilaisia yritysten sulautumisia ja yhteistyön laajentumia on tässä viime vuosinakin jo nähty. Vähän kuin kodinkonekaupassa Electrolux, joka on kahminut itselleen jo toistakymmentä erilaista tuotemerkkiä ja tähän vielä nuo kaikenlaiset yhteistyöt sitten päälle :?

Mitä tulee sitten hyde-uskontoon, niin olihan se aikansa tuote. Vaan aika ajoi ohi ja nyt on sitten jotain muuta tilalla. Parempaa vaiko ei, jaa-a. Kysymys lienee vähän sama mitä aikanaan viisarikelloja kantaneet eivät koskaan oppineet lukemaan digit.näyttöjä, ei kuulemma näe paljonko se kello on, vain sen miten se kirjoitetaan - ei sillä kyllä tuota on viisari-näyttö tuossa omassa ranteessa jöpöttävässä Garminissanikin ja aikalailla samasta em. syystäkin :lol:



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekeekö iso kissa paluun kaupan myötä?
ViestiLähetetty: 18.06.2019 09:16 

Viestit: 91
Paikkakunta: Loppi
Tai Ranska taisi pelata itsensä ulos premium markkinoilta jo WW2 jälkeen. Kun säätivät 4x autoveron yli 15CV autoille. Tämä tappoi yli kolmen litran moottorit.
Miten lienee olisiko C6 pitänyt aikanaan julkistaa DS logon alla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekeekö iso kissa paluun kaupan myötä?
ViestiLähetetty: 18.06.2019 11:05 

Viestit: 95
Sokeri_Sakari kirjoitti:
Mahtaisiko vain olla niin, että kokonaan uuden automallin kehittäminen vaan on nykyään niin älyttömän kallista. Sen takia kyhätään olemassaloevista osista. Ja tosiaan sitkalla ei taida olkein "olla nimeä" tuolla tosi premium luokassa.
Onhan tuo C6 jotenkin "mini premium" vaan V6 ja etuveto. Sen olis pitänyt olla VW phaeton tyylinen älyttömyys, vaikkei sekään tainnut kaupaksi mennä. Väärä logo siinäkin oli nokalla.
Tällä DS logolla sitä nimeä on vissiin koitettu rakentaa, mutta onko onnistuttu ?


OT. Jokainen Phaeton tuotti VAG:lle tappiota 25 000 - 30 000 €.



Peugeot 309 1.6 GR -89, Peugeot 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 GL 16V -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf 1.4 92 kW 5-ov. -13, VW Golf Alltrack Variant 132 kW -17.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: