Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/4 [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 26.01.2017 23:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kuten moni tietää vaihdoin Cactuksen Volvo V90:een asiallisilla lisävarusteilla.
Auton hinnaksi jäi noin 65000 euroa.

13 päivän omistusajan vikalista on tässä:

1) VOC ajastus tai mikään muukaan ei toimi (Volvo On Call on kännykkäapplikaatio, jolla voi muka ohjata esim webastoa)

2) Auto avaa ovien lukot itsestään parkissa (tapahtunut kahdesti ihan 100% varmasti. Epäilen väärää komentoa VOCin kautta tms.)

3) Auto avaa ikkunan itsestään parkissa (tapahtunut kolme kertaa. joka kerta kyseessä oikea takaikkuna, joka on 50-60mm raollaan)

4) Auto sulkee kattoluukun suojaverhon itsestään parkissa (tapahtunut kerran, sen jälkeen otin pois sen rastin sieltä. Tapahtui yöllä pakkasella, ei varmasti ollut liian kirkas tai kuuma)

5) Navigaattori hukkaa position ja näyttää että ajellaan keskellä Roinetta tai Mallasvettä (tapahtunut kolme kertaa. kaksi kertaa kartoilla 1066 ja kerran kartoilla 1073. Auto ikäänkuin pomppaa kartalla 10-15km päähän todellisesta sijainnista) Kun minulla on kameratolppien audiovaroitus päällä, niin tällöin alkaa hirveä piipitys koska olen järvessä ja siellä on HEREn mukaan 50km rajoitus. Pilot Assist ei toimi tällöin (Tästä olemassa video kännykässä.) Liikennemerkkitunnistus kuitenkin toimii ja aloittaa tappelun navin virheellisen tiedon kanssa, lisää piipitystä.

6) Navigaattori lakkaa toimimasta kokonaan (tapahtunut kerran, sain henkiin sitkeällä yrittämisellä USB:n kautta materiaalin uudestaan lataamalla) Navi-kohdassa lukee vain kehotus ladata kartat USB:n kautta ja navigointiosuudet ovat harmaalla valikoissa. Pilot Assist ei toimi tällöin.

7) USB-laite ei tunnistu, iPOD ei tunnistu, Bluetooth-laite ei tunnistu (tapahtuu jatkuvasti, kokeiltu 4 eri bluetooth-laitetta, kymmenisen USB-laitetta ja kahta eri iPODia)

8) Kaikki yllä tai osa niistä katoavat itsekseen ja pitää liittää uudelleen (tapahtuu usein)

9) Auton modeemi lakkaa toimimasta, pitää käydä laittamassa erikseen päälle (tapahtuu usein, myös se rasti katoaa tällöin itsestään)

10) Keskinäyttöön jää auton kuva satojen kilometrien ajaksi, vaikka sen pitäisi kadota heti liikkeellelähtiessä. Ankara eri luukkujen paukuttaminen ja ikkunoiden edestakaisin sahaaminen, turvavyön runkkaaminen saattaa poistaa kuvan taulusta. Ei ehkä aina.

11) Pilot assist ei toimi (tapahtuu usein, vaikka keli antaisi myöten)

12) Vakionopeudensäädin ei toimi (tapahtunut kaksi kertaa, samaan aikaan ei toiminut rattinappulatkaan, joka voi olla syy)

13) Pitkien valojen automatiikka ei vaihda lyhyille lainkaan tai pitkät katoavat kokonaan. Pysyvät päällä vain kun viiksestä vetää koko ajan. (tapahtunut pari kertaa)

14) Sadetunnistin pomppaa pois päältä (tapahtunut 2-3 kertaa)

15) Auton wifi hotspot jää päälle, vaikka auto on sammutettu. Verkko tunnistuu auton sammuttamisen jälkeen (Vika päällä koko ajan) Auton verkon SSID siis löytyy kännykällä kun hakee WLAN-verkkoja auton vieressä vaikka auto olisi ollut sammutettuna päivän.

16) Navigaattorin karttapäivitys USB:n kautta ei toimi. Epäonnistunut päivitys poistaa koko Navin autosta. (Tapahtunut 2 kertaa)

17) Sadetunnistin on päällä heti startissa, vaikka rasti ruudusta muista sadetunnistimen asento on pois päältä. Ei hyvä kun pyyhkijät jäätyneet lasiin kiinni. (Vika päällä koko ajan)

18) Mittariston näytössä kulkee vaakaraitoja. Vanhaa kunnon TV-viritysohjeen sälekaihdinilmiötä (Tapahtunut 5-6 kertaa, näytön kirkkaus elää samalla kaikissa näytöissä)

19) Ratin nappulat ei toimi ollenkaan, yhtäkkiä taas toimii kaikki. Alkaa yleensä niin, että kappale eteenpäin ei tottele, mutta keskinäytön alta tottelee. Ilkeä kun ei saa cruisea päälle. (tapahtuu lähes päivittäin, yleensä 15-20min tämän jälkeen iPOD tai USB-laite hukkuu ja katoaa järjestelmästä)

20) Radiokanavien, yhteystietojen jne suosikit nollantuvat itsestään (tapahtuu toistuvasti)

21) Auto vetää suoralla tiellä oikealle (vika päällä koko ajan)

22) Takaluukku ei sulkeudu mistään neljästä napista (tapahtunut kaksi kertaa) kaksi takaluukun nappia, ohjaamon nappi, kaukosäätöavaimen nappi kokeiltu. Pakko sulkea käsin.

23) Eri ohjelmalähteiden äänenvoimakkuusasetukset eivät jää muistiin. Navi huutaa täysillä ja puhelut ovat hiirenhiljaa. Äitikin pelästyi :) (Vika päällä koko ajan)

24) Jos käyttää toimintoa joka vaihtaa uutiskanavalle (RDS NEWS PTY) automaattisesti, niin uutiset tulevat liian voimakkaalla äänenvoimakkuudella. Yksi painallus pienemmälle hiljentää äänen lähes kokonaan ja taas yksi takaisin ylöspäin saa radion huutamaan. (Vika päällä koko ajan, helppo testata jokaisen tasatunnin aikaan)

25) Luovutuksessa havaittu tahra kuljettajan B-pilarissa turvavyön yläkiinnikkeestä noin 10cm alaspäin vaatii puhdistuksen.

Että semmoista.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 00:06 

Viestit: 21
Mielenkiintoista kuulla kokemuksia mitä ei yleensä kukaan halua kertoa. Tietokone häröltähän se kuulostaa. Mutta kerro meille millainen auto on ajaa - varmasti mukava mutta onko se 3 kertaa Cactuksen hinnan arvoinen? Ainakin tyylikäs ja arvokkaan näköinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 00:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7713
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tässä on se nykyajan vitsaus vähän kalliimpana esimerkkinä, rahalla voit kyllä saada parempaa rautaa mutta softa on kaikkialla samaa hätäisesti kyhättyä paskaa...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 02:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Joku lapsi kiinassa luolassa koodannut softat, vaikka auto on tehty naapurissa.

Toimiessaan mykistävän hyvä. Comfort-asento jousituksessa yllättävän mukava.
Pikkuteillä en ole millään vehkeellä ajanut yhtä kovaa. Käsittämätön pito lumella michelinin nastoilla.
Neliveto ja todella hyvät jarrut.

Hinta/laatusuhteeltaan perusmalli D3 manuaali alle 45000€ on järkiostos.

Volvon laatupäällikkö vannoi, että laitetaan kuntoon. Sanoi, että saan haluamani sijaisauton siksi aikaa.
Pyysin Gti AX:ää. Ei ollut...



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 08:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Huikko kirjoitti:
Pyysin Gti AX:ää. Ei ollut...

:lol:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 08:28 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Ei tainnut nuin pitkää vikalistaa tulla koko aikana kun oli Cactus käytössä.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 09:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1513
Paikkakunta: The City of Häijää
Onneksi suurimmassa osassa autoistani ei olisi mahdollisia kuin viat 21 ja 25. En toki silti ole yhtään kateellinen uudesta autosta, en vähääkään... :D



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 09:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Malliesimerkki siitä miksi viihde-elektroniikka ja erityisesti netti pitäisi pitää poissa autoista.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 10:07 

Viestit: 1958
Paikkakunta: JKL
Kuusivuotiaassa Avensiksessa ei yhtään edellämainittua vikaa. Eikä muitakaan. :mrgreen: Ja nyt äkkiä karkuun...



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 10:17 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Tuossahan oli jo uudeksi autoksi paljon ongelmia;Onkohan kyse Kiina ilmiöstä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 10:59 

Viestit: 943
Paikkakunta: Vihti
C4_robotti kirjoitti:
Kuusivuotiaassa Avensiksessa ei yhtään edellämainittua vikaa. Eikä muitakaan. :mrgreen: Ja nyt äkkiä karkuun...


Niin eipä sellainen voi vikaantuakkaan mitä ei ole.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 16:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Komea peli tommonen Vulva livenä nähtynä. Harmi että on softapuoli noin lapsenkengissä. Jospa se siitä muutaman päivityksen jälkeen parantuisi.

Taitaa olla uusien autojen kohdalla entistä suurempi syy jättää ne ensimmäiset kappaleet kauppaan, ja odottaa että softat on hiottu valmiiksi.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 18:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Cactus oli suomen ensimmäinen tilaus. Eipä juurikaan vikoja.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 19:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Aika jäätävää luettavaa on tuo lista kyllä. Toivottavasti on vaan alkutaipaleen hikkoja, sillä olen vähän iskenyt silmäni Volvon uuteen muotokieleen ja salaa haaveillut talouden laatikkoauton korvaamista tuollaisella V90:lla jossain vaiheessa. Sitte joskus, kun aika koittaa ja entisestä jättää. Paitsi, että silloin kun nuo alkaa olla järkevissä hinnoissa käytettyinä niin taloudessa tuskin on enää yhtään koiraa elossa -> voi ostaa S90! Heh, enpä ollut tullut edes ajatelleeksi. :)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 22:50 
Harvinainen ja poikkeava on ostaja/ omistaja! Yleensä ns. parempien autojen ostajat maksavat tolkuttomat laskunsa, kärsivät viat ja pitävät turpansa kiinni. Jos ranskalaisesta puhkeaa rengas naulaan osumisen vuoksi, julistetaan joka foorumilla ja etenkin työpaikan kahvihuoneen valistuneessa seurassa, kuinka paska auto on, kun renkaatkin hajoavat yhtenään.
Vielä asiasta viidenteen:
THP (BMW) on oma katastrofi-tarina PSA-rintamalla, puolestani saa vapaasti haukkua ja vittuilla. Aihetta on moninkerroin- ja verroin.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 27.01.2017 22:59 

Viestit: 309
Paikkakunta: Renko
Onko THP juttua jossai luettavaksikin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 28.01.2017 10:10 
Pitää tekniikkaosioon laittaa. Junassa on aikaa kirjoitella.
Ja paskanmarjat, ei padilla voi mitään kirjoittaa. Pari riviä tekstiä kun saa aikaiseksi, se hukkuu jonnekin yliherkän kosketusnäytön avustamana.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 28.01.2017 12:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Auto viidettä päivää huollossa.

Vika nro 1 on korjaantunut.
Vika nro 21 ja 25 korjattu.

Muiden kohdalla osassa vika todettu ja havaittu.
Osan kävin demonstroimassa paikan päällä eilen ja vein punkkupullon asian kanssa painivalle huoltomiehelle.

Tehtaan laatupäällikön kanssa suora puheyhteys olemassa.
Takaisinostotarjous pöydällä, jos ei halua jatkaa beta-testaajana (-7400€ hankintahinnasta)
Kaupan purusta voidaan aloittaa keskustelut, jos eivät saa 6kk aikana kuntoon (kuluttajaneuvonnan pirkanmaan osaston pomon kanta). Dataa kerätään tässä koko ajan lautakuntaa varten, valitus on jo sisällä käsittelyaikojen pituuden vuoksi.

Tehtaan kanta on, että auto saadaan kuntoon.
Hyvä niin, koska tämä on paras sitikka mitä uutena saa.
Alusta on mukava ja siinä on kattoluukku.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 28.01.2017 12:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Softat tulee kuntoon. Tehtaan laatupäällikkö kertoi siihen hyvin yksinkertaisen syyn.
Ruotsin, Englannin ja Hollannin poliisi on tilannut V90 uusiksi autoikseen.
Sieltä se paine tulee. Ei kuluttajilta tai taksareilta.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 28.01.2017 12:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
THP-juttua on ainakin minifoorumilla minun kirjoittamanani. 2009-10 välillä.
Se olikin edellinen auto, jonka kanssa huolto vietti 50% ajasta.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 28.01.2017 13:00 

Viestit: 4882
Huikko kirjoitti:
Softat tulee kuntoon. Tehtaan laatupäällikkö kertoi siihen hyvin yksinkertaisen syyn.
Ruotsin, Englannin ja Hollannin poliisi on tilannut V90 uusiksi autoikseen.
Sieltä se paine tulee. Ei kuluttajilta tai taksareilta.

Ehkä, mutta onkohan poliiseilla edes käytössä VOC tai WIFI, tuskin muutenkaan pääpaino viihdejärjestelmillä tai erilaisten vekottimien liitettävyydessä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 28.01.2017 13:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
olli__o kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Softat tulee kuntoon. Tehtaan laatupäällikkö kertoi siihen hyvin yksinkertaisen syyn.
Ruotsin, Englannin ja Hollannin poliisi on tilannut V90 uusiksi autoikseen.
Sieltä se paine tulee. Ei kuluttajilta tai taksareilta.

Ehkä, mutta onkohan poliiseilla edes käytössä VOC tai WIFI, tuskin muutenkaan pääpaino viihdejärjestelmillä tai erilaisten vekottimien liitettävyydessä?


Ei, mutta tuulilasinpyyhkijät ja valot on.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 28.01.2017 22:50 

Viestit: 1194
Paikkakunta: Turku
Huikko kirjoitti:
Takaisinostotarjous pöydällä, jos ei halua jatkaa beta-testaajana (-7400€ hankintahinnasta)


Aika kalliit kaks viikkoa? Jos parissa viikossa löytyy tollanen lista eikä huvita betatestailla, niin mä en olettais muuta kuin että rahat takaisin kokonaisuudessaan, jos paskan möivät.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 28.01.2017 23:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Melko paska juttu kaikenkaikkiaan, ei tietysti yllätä mutta kivahan joskus olisi yllättyä positiivisesti.

Että puolen vuoden päästä jos eivät saa kuntoon niin sitten kaupanpurusta keskustellaan. Miten minusta tuntuu että sekin menee raastuvan kautta.

Tosiasiaksi jää että uudenkin auton takuu ja ostajansuoja on todella puutteellinen. Koskee myös kalliimpiakin merkkejä kuten Range Rovereita eikä vain kansanvolvoja, yksi hurja tarina löytyisi reilun kymmenen vuoden takaa.

Amerikassa ostajansuoja on useissa osavaltioissa parempi, siellä on ns. Lemon Law -termillä tunnetut pykälät. Suomentuu kai maanantaikappalelaiksi. Jos autossa on heti uudesta tietty määrä osoitettavia vikoja ja eivät saa ihan muutamassa päivässä kuntoon, on oikeus saada rahat takaisin tai toinen vastaava uusi auto, asiakas valitsee kumman haluaa. Tämmöistä ei näihin pieniin markkinamaihin koskaan saatane.

Tässä vielä mielenkiintoista juttua kuinka jenkkilässä homma toimii. Siellä Huikolla olisi ihan pian käsissä "Lemon" ja sitten kaupanpurku jos tuota rataa jatkuu:

http://oppositelock.kinja.com/how-do-le ... 1606491159



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 29.01.2017 06:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
yason kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Takaisinostotarjous pöydällä, jos ei halua jatkaa beta-testaajana (-7400€ hankintahinnasta)


Aika kalliit kaks viikkoa? Jos parissa viikossa löytyy tollanen lista eikä huvita betatestailla, niin mä en olettais muuta kuin että rahat takaisin kokonaisuudessaan, jos paskan möivät.


Laki ei anna tähän Suomessa myöten. Tai saahan sitä vaatia, mutta myyjäliikkeellä on oikeus korjata viat.
Yleinen oikeuskäytäntö ja mitä kuluttajasuojalautakunta noudattaa uuden auton kaupan kanssa on, että puolessa vuodessa jos myyjä ei saa yrityksistä huolimatta autoa kuntoon, on kohtuullista alkaa vaatimaan kaupan purkua. Toki sekin mahdollinen lautakunnan päätös on vain suositus, eikä myyjä välttämättä noudata sitä.

Auto on ostettu rahoituksella, koska korko oli 0,95%, niin kuudella vuodella.
Tuosta 7400 eurosta ei paljoa tule päivää kohti kuudelle vuodelle.
Jos haen mersukaupasta auton vaikka 600€ kk-erällä tilalle, niin se pitää vain laskea siihen päälle.
Ei tällaisia rahoituksia kuitenkaan koskaan maaliin makseta. Autot vaihtuu ja summat siirtyy rahoitusyhtiöiltä toiselle.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: