|
Kirjoittaja |
Viesti |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 10.01.2016 10:31 |
Viestit: 152
|
161688 km. Lamppu vaihdeltu. Punainen patonki lähti Raumalle korvausauton tehtävään. Likan reneeseen vaihtunee etupyörän laakeri tänään, minkä jälkeen vien pullan pois ja otetaan oma kroissantti takaisin. Huomenna alkaa duunirumba taas.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 11.01.2016 17:41 |
Viestit: 152
|
Järjetön skarppaus! Kun eilen painelin reneellä Maanviljelijäjompun pajalle, missä oli tarkoitus Jompun avustamana vaihtaa Meganen etupyöränlaakeri, alkoi arveluttavasti. Pajassa oli kylmä. Siis aivan he*****n kylmä. Siellä ei kyllä ollut hetkeen tehty yhtikäs mitään. Jostakin kuului kyllä vaimeaa hurinaa. Paikallistin hurinan tulevan nosturin päällä metrin korkeudella olevasta Chevrolet Corsica LTZ:sta. Sisätilanlämmitin! Jalka osui johonkin lattialla lojuneeseen romuun ja kuului kalahdus. Silloin Corsicasta kuului: "Kukasssh shiellä on!?" Mää vaan, vastasin. " Jaa shää tulit jo! Tuu auttaan mut ylösh, niin aletaan hommiin!" Näinköhän, tuumin, mutta tein kuitenkin työtä käskettyä. Jomppu eteni tallissa aluksi flipperinkuulan tavoin, mutta lopulta saavutti tasapainon ja pääsi etenemään työpöydästä tukea ottaen. "Mää laitan lämpöä meille ja otetaan potilash shisään", virkkoi ei niin skarpin oloinen raskaskoneasenraja. Kaasulämmitin kuitenkin syttyi ja kohta voitiinkin ajaa renu sisälle talliin. " Mää, kathosh oon pari päivää tässä hukka ryypänny, mutta ei oo mikään homma shiittä vielä kussu". Kompuran letkut olivat jäässä, mutta tenuhuuhtelun saatuaan nekin aukesivat. Ihan kumman järjettömän sitkeästi mies paneutui tehtävään ja parin tunnin yhteisen säheltämisen jälkeen oli laakeri vaihdettu. Aika sisälsi tietysti ne pakolliset paskanpuhumiset. Hyvällä mielin saatoin jättää Jompulle litran rommilekan palkkioksi tallinvuokrasta ja työstä. Näin saatoin lähteä noutamaan Citroënia Raumalta ja pääsin sillä taas aloittamaan tosikoitokset. 161960 km
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 26.01.2016 23:06 |
Viestit: 152
|
163 603 km. Polvi sökönä. Mä tarviin automaatin. Siivosin silti patonkan. Koirankarvoista voisi neuloa maton. Ei meinaa kapiini oikein lämmetä ja lämpömittarikin vispaa aikaslailla. Termarin vaihto varmaankin edessä, eikä nuo lampaadatkaan varmaan ikuisia ole. Picassoon niitä ei tarvinnut vaihtaa vielä 250 tkm:ssäkään.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 29.01.2016 22:56 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Maple kirjoitti: 163 603 km. Polvi sökönä. Mä tarviin automaatin. Siivosin silti patonkan. Koirankarvoista voisi neuloa maton. Ei meinaa kapiini oikein lämmetä ja lämpömittarikin vispaa aikaslailla. Termarin vaihto varmaankin edessä, eikä nuo lampaadatkaan varmaan ikuisia ole. Picassoon niitä ei tarvinnut vaihtaa vielä 250 tkm:ssäkään. Hyvä että sitikka muuten toimii. Stilo lämpenee muuten Carisman verrattuna todella hitaasti, minkäläisiä kokemuksia sinulla on sen kanssa? Pitäis varmaankin vaihda se termostaatti + kotelo.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 30.01.2016 18:33 |
Viestit: 152
|
Stilettiin vaihtelin aikoinaan termarin. Lämpötalous parani huomattavasti. Tilasin kikkareen saksasta, hinta oli siinä viidenkympin paikkeilla, moottorihan tuossa oli se surullisen kuuluisa 103 hv, myöhemmät 105 hv ovat omaasukua Opel. Siellä on sitten alapuolella piilopultti jos vaihtohommiin rupeat. Aputilkettäkin kannattaa käytellä, onnistuu tiiveys silikonin avulla helpohkosti. Muuten ei. Polvi alkaa olla taas työkunnossa, eiköhän sitä maanantaina syöksytä suoraan työsuojelutarkastukseen...  . 164169km. Etupäässä paukahtaa jokin aika ajoin. Olisikohan joustintukien yläpäät vaihtokunnossa. Tää on pieni! Xsaraan piti ahtaa pari IKEA:n hyllyä paketissa lähestulkoon kenkälusikkaa apuna käyttäen. Likan reneeseen ne meni ihan melkein heittämällä. Siis Méganeen. Olenkin jo löytänyt itseni kahdesti hurrilandian nettisivuilta kuolaamassa farkkumallisia automaatti C5:ia... Jos siirtelisikin tuon Xs:n takaisin emännän käyttöön. Tykkään kyllä ajaa silläkin, mutku...
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 01.02.2016 21:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Maple kirjoitti: Tää on pieni! Xsaraan piti ahtaa pari IKEA:n hyllyä paketissa lähestulkoon kenkälusikkaa apuna käyttäen. Kaksi kappaletta kuuden hengen ruokailuryhmä BX Vanin paksissa joskus... kaukoidän ihmeiden kuljetuskapasiteettiin tottunut lähisukulaiseni oli hieman ihmeissään, kun ne sinne lastasin ongelmitta. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 03.02.2016 19:01 |
Viestit: 152
|
164434km. Vuodelta 2002 peräisin olevat nastarenkaat lisäävät kivasti vaikeusastetta näillä keleillä. Onneksi on tullut ammoin ajeltua jääratakapinoita etuvetoisella, niin pysyy nelipyöräluisut liikenneympyröissä jonkinlaisessa hanskassa.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 28.02.2016 23:23 |
Viestit: 152
|
166079 km. Hukka ollut vauhdintynkää viime aikona. Pulju kaiketi on menossa huppis. Tietää siitä, kun kollegat soittelevat kuulumisia...vihjailevat oikeen duunistakin...  . Vauhtia pitää myös lämppärinmoottori. Hoosiannat on kehissä. Pari transistoria on hommattu, vaihdan kun ehdin. Hoidellaan pari mukamas hommaa Varsinaisessa Suomessa pois alta ekaksi.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 05.03.2016 20:44 |
Viestit: 152
|
166921km. Ja niinhän siinä lopulta kävi, että tärvelin esivastuksen ja poltin näppini. Piti olla tinuri, mutta olikin tinalo. No vajaa kahdesankymppiä varaosaputkan tienoille ja taas pelittää. Pari transistoria jäi varalle, vaikka tuskinpa enää vaivaudun, vaikka se kyrvähtäisikin. Seuraavaksi vaihdann termostaatin. Lämpömittari vipajaa reippaanpuoleisesti.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 10.03.2016 11:33 |
Viestit: 152
|
Vaimo vaatii uutta perheenjäsentä. En saanut sitä innostumaan C4:stä. Pitänee hommata 307.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 12.03.2016 10:04 |
Viestit: 152
|
167712km. Lauantaiaamu, istun IKEAn kuppilassa infernaalisen pitkän ostoslistan kanssa. Kohta tuntenut hirveen mällin kamoja patonkiin. Tarvittaisiin Jumpy, Xsaralla on pärjättävä
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 14.03.2016 20:50 |
Viestit: 152
|
168155km. Hienoa päästä töihin huilaamaan. 307 bongailussa. HMM...emännälle, siis.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 19.03.2016 16:41 |
Viestit: 152
|
168765km. 307:t katselu. Ei nappaa. C4 3d ei myöskään. Nyt hakusessa Mazda3. Jaa jaa. . Missäs mun miggi luuraa. Ei ole mennään ihan hetkeen tarvittu näiden patonkimaan vehkeiden kanssa.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 21.03.2016 09:36 |
Viestit: 152
|
169081 km. Pitänee valmistautua ögjynvaihtoon. Nyt tuuppaa tontun viikossa. En silti aja, kuin kymppitonnin yksillä litkuilla.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 28.03.2016 12:19 |
Viestit: 152
|
170290 km. Ajovalo vaihteeksi pimeä. On tullut bilteman takuun lunastuksen aika. Kesti 9tkm.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 04.04.2016 12:07 |
Viestit: 152
|
171120 km. Neljäkymppiä takanappäi. Viisi kuukautta sitten sain patonkan työajoon ja parikymppiä on tullut since. Emäntä huolestui sielunsa kuolemattomuudesta, joten sille kelpasi Mondeo. Hmm...mahtaako tuo hurina olla laakeriääni...ja jos, niin mistä pyörästä...välystä ei tunnu ja hyvin pyörii. Neljä keittiötuolia meni eilen Raumalle. Olisi pitänyt mennä kuusi, mutten saanut niitä survottua tuohon mikroautoon. Mää tarviin C5:n (yrittää vimmatusti psyykata itseään  )
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 09.04.2016 11:51 |
Viestit: 152
|
171785 km. Nastat nypitty. Ajetaan Contit loppuun jos korvat kestää.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 09.04.2016 23:12 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Maple kirjoitti: 171785 km. Nastat nypitty. Ajetaan Contit loppuun jos korvat kestää. Miksi ei kestäisi? Hiljaisia ne kontit ovat - nastojenkin kanssa. Kyllä taas meteli lisääntyi kun vaihtoi kesäkumit nasta-conttien tilalle Toki sitten taas kesärenkaat nuo talvimallit ajettavuudessa - ja varmaankin myös vesikelin ominaisuuksissa yms pesevät mennen tullen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 10.04.2016 10:02 |
Viestit: 152
|
Niih...näiden Contien valmistus ajankohta on 0802...kovuutta alkaa piisata. Taitavat olla ihan originaalit auton mukana hankitut renkaat, taikka sitten ammoin jo TOSI vanhoina ostetut. Jodlaus on melkoinen. Tai sitten auton laakerit on kipeänä. Pyörät kuitenkin pyörivät rahisematta ylhäällä ollessaan. Kylmää nytte meen kumikauppaan. Ostan Jotkut ufokumit. Reilussa suvessa ajan kuitenkin mitkä tahansa nakit kypsiksi. 171911km
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 15.04.2016 21:09 |
Viestit: 152
|
172971 km. Etupyörän laakerit tilattu niksmanneilta. SKF 26,98 €/kpl. Fullrunit tullee tiistaina. Toiveissa olisi saada ne alle ensi viikolla. Jos ehdin. Raporttia tulee niistä varmasti. Maksoivat vajaat 170/kierros.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 16.04.2016 12:04 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Rengaskommentteja odotellessa  Netissä k.o renkaista puhuvat tyyliin "buy them if u wanna die".
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 16.04.2016 18:17 |
Viestit: 152
|
173230km. Jossei minusta kuulu mitään, niin Oon kuullut... 
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 16.04.2016 19:10 |
Viestit: 152
|
Kyllä Nämä kirjoitusvirheautomaatit ovat nykyään taitavia. Kirjoitin: kuallu, niin Tämä kiinanpommi päätti vaihtaa jo kirjoittamani sanan toiseksi. En toki aio poistaa conteja vanteilta, vaan hakkaan fullpommit sokeisiin aluvalsseihin, jos käy niin että lakut eivät toimi. Duunissa pitäisi löytyä noihin adapteri. Vaihtelin joutessani raitisilmafiltterin. Alkoi katupöly ahistaa, TS. Tukossahan tuo. Tämänkin hakkaaminen vaati useamman editoinnin. Pelaisinkohan honorilla frisbeegolfia .
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 20.04.2016 20:34 |
Viestit: 152
|
173758km. Itsarikumit tulivat. Väännän alle kunhan kerkiän.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 22.04.2016 19:18 |
Viestit: 152
|
Tänään ehdin. Testiajo täydellä kuormalla Armonlaaksoon. On nämä ainakin paremmat kuin kivikovat off-date ex-nastapyörät. Ihan joka paikassa ei saada sokeita vanteita kiinni tasapainotuskoneeseen, mikä aiheutti hieman ylimääräisiä voimisteluliikkeitä. 174066 km. Varmistui sekin, että etupyörän laakeri, taikka molemmat ovat saattohoitokamaa.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
|
|