Sitruunapatonki Classics (tm), noin vuodelta 2002. Kerrotaan näin jälkikäteen että kyseessäoleva auto on sittemmin täydellisesti tuhoutunut Cikatin sukulaiselta aikoinaan ostettu peltipuskuri-bensaturbo. Ja tässä siis alkuperäinen Classicco (tm):
Tällä hetkellä kuumana käyvistä keskusteluista innoittuneena päätinkin kertoa oman kokemukseni.
Olen todistettavasti (2 valaehtoista silminnäkijää löytyy) ajanut vuonna -98 noin 80 kilometriä turbo-CX:llä, jossa valtaosa hydrauliikkanesteestä oli piimää. Kysymyksessä oli viikonloppureissu maatilalle, jossa huomasin että takapään korkeudensäätäjän paluuletku oli falskannut noin 2-3litraa LHM:ää tielle. Auto pysyi vielä joten kuten ylhäällä jäännöspaineilla muttu pumppu rouskutteli jo tyhjää.
Tuolta metsän keskeltä sijaitsevalta tilalta ei muuta sopivan viskositeetin nestettä löytynyt kuin piimä. Arvelin siitä olevan vähemmän vahinkoa systeemille kuin esim. jäteöljystä.
Ja hyvin se toimi, ja Ouluun päästiin.
Että ei kun piimää LHM-pänikkään, pumpun ilmaus ja menoksi! Ei siitä enemmän haittaa ole kuin polttoöljyistä, diiseleistä, tinnereistä ja moottoriöljyistä!
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|