Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hallitunkki prässinä
ViestiLähetetty: 04.01.2017 14:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Koska patongissa asuu tieto ja Pelle-Pelottomat niin kysynkin, että paljonko tavallisesta 2000kg hallitunkista voidaan ottaa prässivoimaa heivaamalla sylinterin alkuperäinen ympärysrakenne, eli uusiokäyttämällä työsylinteri toisissa tarkoituksissa? Hyvää tuossa sylinterissä olisi suht pitkä ulottuma, joten siitä syystä kyselen.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkki prässinä
ViestiLähetetty: 04.01.2017 15:21 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Voisi sopia, mutta ei pullotunkitkaan paljon maksa. Ja antura niissä valmiina. No, vähän riippuu...:) Toisaalta riippuu tietysti hallitunkista, niitä 20:n tunkkeja on putoillut monta...Vähäisenkin käytön jälkeen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkki prässinä
ViestiLähetetty: 04.01.2017 15:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3145
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Akaile kirjoitti:
Koska patongissa asuu tieto ja Pelle-Pelottomat niin kysynkin, että paljonko tavallisesta 2000kg hallitunkista voidaan ottaa prässivoimaa heivaamalla sylinterin alkuperäinen ympärysrakenne, eli uusiokäyttämällä työsylinteri toisissa tarkoituksissa? Hyvää tuossa sylinterissä olisi suht pitkä ulottuma, joten siitä syystä kyselen.

Vipusuhteen avulla laskemalla. Nostopisteen etäisyys saranatapista jaettuna sylinterin kiinnityspisteen etäisyydellä saranatappiin, tästä saat kertoimen jolla kerrot sen 2000kg...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkki prässinä
ViestiLähetetty: 04.01.2017 19:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1278
Paikkakunta: Järvenpää
Ja jos ei geometria oikein taivu, niin riittää kun mittaat kuinka paljon sylinteri tulee ulos vs tunkki nostaa? Esim jos manta tulee ulos 50 mm kun tunkki nostaa 100 mm, on nostosuhde 2, mikä tarkoittaa että voimaa sylkyllä pitää olla tuplaten tunkin nostokapasiteettiin nähden. Käytännössä hieman enemmän nivelten kitkasta johtuen. Toinen asia on että suhde ei ole lineaarinen, eli nosto hidastuu ylempänä. Jos oletetaan että 2t tunkin pitäisi kyetä nostamaan, eli kestää, ko paino, niin mittaisin sen suhteen siitä alkunostosta jossa nostokyky on heikoimmillaan ja liike vielä riittävän lineaarinen. Jonkun arvion toki saat männän halkaisijan mukaan kun oletetaan ettei noissa tunkeissa juuri yli 150 bar paineita käytetä. Ainakin pallotesterillä saa aika kovaa tunkata jotta 100 bar saa lasiin. Mutta siis esimerkkitapauksessa 4t.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hallitunkki prässinä
ViestiLähetetty: 04.01.2017 21:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
ealab kirjoitti:
Voisi sopia, mutta ei pullotunkitkaan paljon maksa. Ja antura niissä valmiina. No, vähän riippuu...:)


Eipä niin ei, mutta tämä työsylinteri olisi sirompi ja sen myötä soveltuisi kohteeseen paremmin.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: