Mazda puolitti sähköautonsa akun koon ja laittoi tilalle Range Extenderin:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maz ... paaroolin/Mulle tuollainen 83 kilometrin range tarkoittaisi sitä, että 90 prosenttia ja yli ajoistani menisi sähköllä. Menisi, vaikka tuohon rangeen ei talvella edes ihan päästäisikään.
Bensa-asemien määrä tulee tulevaisuudessa väistämättä romahtamaan, mutta kyllä niitä vielä pitkään on runsaasti.
Normaaliin plugariin verrattuna tuossa on se etu, että huollon tarpeen osalta tuo on hyvin lähellä normaalia sähköautoa.
Tavallinen plugari on sikäli onneton auto, että siinä on kaikki sähköauton viat, kaikki bensa-auton viat ja päälle vielä joukko ihan omia vikoja, jotka liittyvät kahden voimajärjestelmän yhdistämiseen.
Bemarin i3REXiin verrattuna tuossa on mm. iso 50 litran bensatankki. Tuolla voi ihan oikeasti ajaa pitkää matkaa bensalla. Bemarin REX on tarkoitettu siihen, että sen avulla pystyy kohtuullisen sujuvasti ontumaan lähimmälle latausasemalle: toki sekin on hurja parannus verrattuna normisähkäriin, jonka omistaja soittaa Sjöbergille, kun akku loppuu kesken.