Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kohtuuhintaiset talvirenkaat
ViestiLähetetty: 24.02.2023 14:45 

Mikä rengas tarjoaa tällä hetkellä parhaan hinta-laatusuhteen?

Jos laitan kaikki neljä rengasta kerralla vaihtoon, niin voin vaihtaa nastoihin.

Jos päivitän vain kaksi rengasta nyt, niin sitten pitää jatkaa kitkoilla.

Uutena Contin kitkat tuntuivat hyviltä, mutta vanhemmiten niihin on enää vaikea luottaa: joskus pitävät ihmeen hyvin, välillä ovat järkyttävän liukkaita. Neljä pyörää liu'ussa ei tunnu enää kivalta, nuorena siitäkin nautti.

Stadi alkoi jo kiusata nastarenkaiden käyttäjiä. Noilla kokeiluilla on taipumusta laajentua, eikä minua houkuttele tilanne, jossa pitää epätoivoisesti muistella, missä nastoilla ajo on sallittua ja missä ei. Ajan keskustassa tosi harvoin, siksi noiden alueiden muistaminen on vaikeaa, jahka nykyisestä laajenevat.

Muuten ajaisin tämän kauden loppuun nykyisillä ja ostaisin uuden setin ensi vuodeksi, mutta yksi rengas näyttää vuotavan enkä haluaisi enää panostaa vanhan renkaan korjaamiseen.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Kohtuuhintaiset talvirenkaat
ViestiLähetetty: 24.02.2023 16:24 

Hinta-laatu -suhteesta en tiedä, mutta olen Misukan X-Ice kitkoja ostanut nykyiseen C5:een pari satsia ja kolmanteen autoonkin yhdet.

Lakkaan ostamasta, jos niiden pito lakkaa olemasta jäätävän hyvä...

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2023 19:11 

Väitän että Hankook, mulla on kitkat ja kesät, ensimmäiset jää parhaille sulan kelin ajossa ja toiset kulutuskestävyydessä.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2023 21:49 

Itsellä Hankookin nastat ja pitoa on hyvin sekä äänimaailma yllättävän hiljainen. Miinusta tulee ohjaustuntumasta.

-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2023 10:33 

Uskaltauduin hankkimaan "suomalaiset" (lue kiinalaiset) Kontio renkaat, nastoilla.
Vaimen C4 Cactuksessa nyt olleet vierintävastuksena nafti 8000 km ja ei ole moittimista. Lounais kolkalla Suomea pyöritty huonosti hoidetuilla paikallisteillä sekä vähän paremmin hoidetuilla valtateillä eikä ole vielä löytynyt moitteen sijaa.
Cactuksen äänieristys ei järin hyvä ole, joten kuuluuhaan noilla ropistelu sisään, mutta ei ole minun kuuloelimeen vielä mitenkään häiritsevä. Saa hyvin peitettyä metelin kunnon rokilla.
Pitoa löytynyt ihan hienosti. Loskaisella lumella ja polanteella, ei kertaakaan ole päässyt peläyttämään.

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2023 11:58 
Käyttäjän avatar

Kami kirjoitti:
Uskaltauduin hankkimaan "suomalaiset" (lue kiinalaiset) Kontio renkaat, nastoilla.
Vaimen C4 Cactuksessa nyt olleet vierintävastuksena nafti 8000 km ja ei ole moittimista. Lounais kolkalla Suomea pyöritty huonosti hoidetuilla paikallisteillä sekä vähän paremmin hoidetuilla valtateillä eikä ole vielä löytynyt moitteen sijaa.
Cactuksen äänieristys ei järin hyvä ole, joten kuuluuhaan noilla ropistelu sisään, mutta ei ole minun kuuloelimeen vielä mitenkään häiritsevä. Saa hyvin peitettyä metelin kunnon rokilla.
Pitoa löytynyt ihan hienosti. Loskaisella lumella ja polanteella, ei kertaakaan ole päässyt peläyttämään.
Minä asennutin myös Kontion IcePaw nastarenkaat syksyllä C4:een.
Muutamia huomioita on tullut tehtyä. Kulutuspinta on uutena keskeltä jo lähes sakkorajalla. Urasyvyyttä on vain noin 4 milliä. Reunoja kohti sitten syvenee. Saa nähdä meneekö jo nyt keväällä sakkorajalle. Eilen tarkastin ilmanpaineet. Kaikissa renkaissa oli reilusti alipainetta. Outo ilmiö, kun selllaista vajausta ei aikaisemmissa renkaissa ole ilmennyt.
Ajettavuus, pito ja melu on ok. Aika näyttää oliko järkevä hankinta.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2023 14:48 
Käyttäjän avatar

Itse olen ollut tyytyväinen Kormoranin renkaisiin. Löytyy nastallisina C5:n alta ja yhdet kesäkumitkin olen BX:n alle ostanut.

Talvikumit ovat todella pehmeän oloista kumiseosta ja tuntuvat mukavan pehmeiltä alla. Pitoa löytyy mielestäni hyvin ja 2,5 talven jäljiltä valtaosa nastoista on edelleen tallella. Pintaakin on kuin uusissa, mutta enpä minä toisaalta ajelekaan kuin viitisen tuhatta kilometriä talvessa nykyään. Ajotuntuma on epämääräisempi kuin matalaprofiilisemmilla kesäkumeilla, mutta ei mielestäni mitenkään poikkeava muihin korkeaprofiilisiin nastakumeihin verrattuna.

Näitä minä suosittelisin kun en paremmastakaan tiedä. Jonkinlaista mielenrauhaa tuo myös se, että Kormoran on Michelinin halpamerkki ja Euroopassa valmistettu.

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]