Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ESP valo
ViestiLähetetty: 29.08.2025 12:09 

Voiko katkennut etujousi sytyttää ESP valon palamaan?
Olin kuullut jonkinlaisia kolahduksia ja napsahduksia jonkin aikaa ajossa. Kun vein Focuksen farkun katsastukseen, syttyi testilenkillä tuo merkkivalo. Muistan sen joskus vilkkuneen ennenkin, mutta silloin aiheesta. Katsastuksessa todettiin vasen etujousi katkenneeksi.
Jarrut ovat ihan timmissä kunnossa, eikä niiden merkkivalo ole palanut koskaan.
Potilas on Focus farkku vm 2008, 1.8 TDCI diesel. Tämä on väärän merkkinen, mutta voitaneen kysyä täältä , kun porukassa on paljon tietäväisä , ja asia on yleisluontoinen.

hakapajamies

Poissa

Viestin otsikko: Re: ESP valo
ViestiLähetetty: 29.08.2025 15:14 

Äkkiseltään luulisi, että ABS-anturin vika aiheuttaisi vikailmoituksen myös jarrujen puolelta. Mutta ohjauskulma-anturin piiputtaminen, vaikuttaako se myös ABSeihin?

Mitä vikakoodit kertovat?

Poissa

Viestin otsikko: Re: ESP valo
ViestiLähetetty: 29.08.2025 15:49 

Hei!
Vastaan itse.
Siitä on nyt noin kolme tuntia kun nuo viat todettiin. Lähdin äsken pihasta, ajaakseni auton tallille. Mitään vikavaloja ei syttynyt! Tein pienen lenkin, ajoin muutaman kaarteen kovemmin kuin tavallisesti, ei syty ESP vikavaloja!
Liiallinen savutus joka katsastuksessa myös todettiin ,( on kuulemma normaalia Fordia), ei myöskään kohtuullisissa revityksissä sytyttänyt " engine fefault" viestiä.
Olen tietysti tyytyväinen, mutta myös äimän käkenä näistä ilmiöistä jotka kuittaa itsensä hetkien kuluttua. Kannatta ottaa rauhallisesti ennenkuin ryhtyy isompiin toimiin.
Tuo savutusarvo oli 2,1, joten sen kanssa arvelinkin joutuvani temppuilemaan.
Hakapajamies

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ]