Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 28.03.2019 22:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2543
Paikkakunta: Päijät-Häme
Totta kai kulultus nousee koska etanolin energiasisältö on 30% pienempi, tämän takia myös suuttimet loppuu kesken. Tolppahinnasta voi sitten katsoa paljonko jää viivan alle ja millä etumerkillä. Tehoa kyllä saa turbovehkeestä lisää etanolilla, mutta siitä osaavammat voi kertoa lisää.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 28.03.2019 23:28 

Viestit: 184
Moottorinohjauksen päivityksellä ja muilla virityksillä tosiaan saisi tuon hyödyt käyttöön, mutta näillä mennään.
Viimeaikaiset laskut: e98 0,108885€/km, 1275€/10 000km
E85 0,108885€/km, 1088€/10 000km
Kulutusero melko tarkkaan 2l/100



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 25.05.2019 17:06 

Viestit: 184
Reissun aikana taisi activa venttiili irrota liikkumaan ja auto on nyt paljon suuntavakaampi ja pehmeämpi. Sylinteri menee nyt lepotilaan eikä yritä vängätä autoa koko aikaa. Säätelin vielä säätömekanismin uudestaan varmuuden vuoksi. Mittariston vaihdon jälkeen bensamittari alkoi toimia ja öljynlämpömittarikin näyttää nyt oikeaa lukemaa. Ongelmana edelleen pumpun tiheä käynti ja päävaraajasta katoaa paineet aika nopeasti sammuttamisen jälkeen. Johtuu varmaan solenoidiventtiilien vuodosta. Jossain suositeltiin kokeilemaan, että vaikuttaako h2 ecun irroitus.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 27.05.2019 12:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1598
Paikkakunta: Tampere
cittroen kirjoitti:
75% etanolilla täyskaasukiihdytyksessä yli 5000rpm suuttimet menee 100%. Ecussa vikakoodi 31, 51, 52 mixture control ja lambda heated. Suuttimet ei riitä ja menee laihalle? Bensan paineen nosto ehkä auttaisi, mutta kulutus varmaan myös nousee, joten antaa olla, jos vaan ajelee nätisti.


Ei se bensanpaineen nosto nosta kulutusta kuin täyskaasulla, eli siellä missä nyt menee laihalle.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 15.06.2019 22:04 

Viestit: 184
Tuota bensan paineen säätämistä voisi tässä joskus kokeilla. Tänään poikkesi takaa HA-venttiilin paluuletku. Ainakin tuli varmuus siihen, että kyseinen venttiili vuotaa aika reilusti läpi, mikä varmaan aiheuttaa tuon pumpun tiheän käynnin ja perän tippumiset.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 04.11.2024 23:11 

Viestit: 184
Otin tämän kesällä päivittäiseen ajoon kolmen vuoden seisonnan jälkeen. Kaikki hydrauliikka ja muut ongelmat on korjattu. Odottaa nyt uusien kitkarenkaiden asentamista orkkisvanteille. Tykkään kuinka tämä lämpiää nopeasti ja tuulilasin sulatus on parempi kuin monessa nykyautossa. Voittihan Xantia vuoden talviauto palkinnon aikoinaan.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 11.11.2024 23:26 

Viestit: 184
Pesin ensimmäistä kertaa vuosiin ja lakkapinta lähti silppuna kun painepesurilla päästeli :)



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 13.11.2024 07:26 

Viestit: 305
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Ei kiva, varsinkaan harrastusautossa. Sait siis mattapunaisen activan? Kai tuo punainen on, jos lakka lähti? Tuo on kyllä oikeasti pottumainen ongelma ja sen korjaaminen on kohtuuttoman vaikeaa verrattuna moniin muihin maalipinta ongelmiin. Itseä ei ainakaan naurattaisi juurikaan, ja siksi olen vähän allerginen punaiselle metalliväri sitikalle. Muissa väreissä ei ole sattunut kohdalle.

Saisikohan tuon tehtaan takuuseen, siinähän on selkeä valmistusvirhe, josta tehdas on periaatteessa aina vastuussa. Käytännössä varmaan ainakaan omasta mielestään ei tietenkään ole vastuussa. Samalla lailla kuin jumpperit, joista lähti maali, eipä niitäkään kai paljon tehtaan piikkiin maalattu uudestaan vaikka maalit lähti "kaikista"...



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 24.11.2024 02:11 

Viestit: 184
mikaeli kirjoitti:
Ei kiva, varsinkaan harrastusautossa. Sait siis mattapunaisen activan? Kai tuo punainen on, jos lakka lähti? Tuo on kyllä oikeasti pottumainen ongelma ja sen korjaaminen on kohtuuttoman vaikeaa verrattuna moniin muihin maalipinta ongelmiin. Itseä ei ainakaan naurattaisi juurikaan, ja siksi olen vähän allerginen punaiselle metalliväri sitikalle. Muissa väreissä ei ole sattunut kohdalle.

Saisikohan tuon tehtaan takuuseen, siinähän on selkeä valmistusvirhe, josta tehdas on periaatteessa aina vastuussa. Käytännössä varmaan ainakaan omasta mielestään ei tietenkään ole vastuussa. Samalla lailla kuin jumpperit, joista lähti maali, eipä niitäkään kai paljon tehtaan piikkiin maalattu uudestaan vaikka maalit lähti "kaikista"...

Kyllä. Lueskelin että johtuu punaisen värin runsaasta oksidi-pitoisuudesta ja tuota tapahtunut muillakin merkeillä. Ehkäpä vedän telalla uuden värin jos joskus on aikaa. Tänään tapahtui mielenkiintoinen juttu. Olin kengittämässä Xantiaa lumisella kantatiellä kun yhtäkkiä ylitettyäni 5000 kierrosta minuutissa ajovalot kirkastuivat kaksinkertaisesti entisestä. Mielestäni Xantian valot aina olleet jotenki himmeät ja muutkin omistajat sanonu samaa, mutta nyt näkee todella hyvin. Mikähän sähkölaite tuon teki? Kerrankin auto parantelee itse itseään.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 24.11.2024 02:38 

Viestit: 680
Varmaan tarkastaisin ettei jännitteensäädin mennyt rikki ja nyt ollaan ylijännitteen puolella. Vähän ikävä rikkoa ylijännitteellä esim. arvokas jousituksen ecu.

Ajovalot kannattaa releyttää niin hyvä osa jännitehäviöstä saadaan pois. Toki ei niillä siltikään näe mahdottoman hyvin, mutta ehkä jo pärjää.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 24.11.2024 16:00 

Viestit: 184
Akseli kirjoitti:
Varmaan tarkastaisin ettei jännitteensäädin mennyt rikki ja nyt ollaan ylijännitteen puolella. Vähän ikävä rikkoa ylijännitteellä esim. arvokas jousituksen ecu.

Ajovalot kannattaa releyttää niin hyvä osa jännitehäviöstä saadaan pois. Toki ei niillä siltikään näe mahdottoman hyvin, mutta ehkä jo pärjää.

Latausjännite näyttäisi pysyvän 14 voltissa.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 18.12.2024 00:52 

Viestit: 184
Auto lakkasi kyselemästä ajoneston koodia, mikä on positiivinen yllätys.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 18.12.2024 08:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7733
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
cittroen kirjoitti:
Auto lakkasi kyselemästä ajoneston koodia, mikä on positiivinen yllätys.

Teitkö jotain sen eteen vai kävikö ihan vahingossa? Ettei palaudu sitten itsestään joskus tulevaisuudessa?

Mun muistaakseni sen kyselyn saa pois nyppäämällä näppäimistön liittimen irti auton käydessä.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 18.12.2024 17:55 

Viestit: 184
Teuski kirjoitti:
cittroen kirjoitti:
Auto lakkasi kyselemästä ajoneston koodia, mikä on positiivinen yllätys.

Teitkö jotain sen eteen vai kävikö ihan vahingossa? Ettei palaudu sitten itsestään joskus tulevaisuudessa?

Mun muistaakseni sen kyselyn saa pois nyppäämällä näppäimistön liittimen irti auton käydessä.

En tiedä liittyykö siihen että aloin pitämään autoa tallissa lukitsemattomana mutta yks aamu huomasin että ei ota näppäinpainalluksia vastaan eikä mitkään valot palaneet siinä. Tuo töpselin nyppääminen toimii kaikissa muissa paitsi turbo CT:ssä. Olisin sen muuten jo tehnyt.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 18.12.2024 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1290
Paikkakunta: Järvenpää
Ei muistaakseni onnistunut 2,5 TD:ssäkään



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95
ViestiLähetetty: 21.12.2024 21:24 

Viestit: 184
No nyt se alkoi taas toimia. Olis pitäny ottaa töpseli irti.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: