|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 28.03.2019 22:53 |
Viestit: 2543 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Totta kai kulultus nousee koska etanolin energiasisältö on 30% pienempi, tämän takia myös suuttimet loppuu kesken. Tolppahinnasta voi sitten katsoa paljonko jää viivan alle ja millä etumerkillä. Tehoa kyllä saa turbovehkeestä lisää etanolilla, mutta siitä osaavammat voi kertoa lisää.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 28.03.2019 23:28 |
Viestit: 184
|
Moottorinohjauksen päivityksellä ja muilla virityksillä tosiaan saisi tuon hyödyt käyttöön, mutta näillä mennään. Viimeaikaiset laskut: e98 0,108885€/km, 1275€/10 000km E85 0,108885€/km, 1088€/10 000km Kulutusero melko tarkkaan 2l/100
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 25.05.2019 17:06 |
Viestit: 184
|
Reissun aikana taisi activa venttiili irrota liikkumaan ja auto on nyt paljon suuntavakaampi ja pehmeämpi. Sylinteri menee nyt lepotilaan eikä yritä vängätä autoa koko aikaa. Säätelin vielä säätömekanismin uudestaan varmuuden vuoksi. Mittariston vaihdon jälkeen bensamittari alkoi toimia ja öljynlämpömittarikin näyttää nyt oikeaa lukemaa. Ongelmana edelleen pumpun tiheä käynti ja päävaraajasta katoaa paineet aika nopeasti sammuttamisen jälkeen. Johtuu varmaan solenoidiventtiilien vuodosta. Jossain suositeltiin kokeilemaan, että vaikuttaako h2 ecun irroitus.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 27.05.2019 12:55 |
Viestit: 1598 Paikkakunta: Tampere
|
cittroen kirjoitti: 75% etanolilla täyskaasukiihdytyksessä yli 5000rpm suuttimet menee 100%. Ecussa vikakoodi 31, 51, 52 mixture control ja lambda heated. Suuttimet ei riitä ja menee laihalle? Bensan paineen nosto ehkä auttaisi, mutta kulutus varmaan myös nousee, joten antaa olla, jos vaan ajelee nätisti. Ei se bensanpaineen nosto nosta kulutusta kuin täyskaasulla, eli siellä missä nyt menee laihalle.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 15.06.2019 22:04 |
Viestit: 184
|
Tuota bensan paineen säätämistä voisi tässä joskus kokeilla. Tänään poikkesi takaa HA-venttiilin paluuletku. Ainakin tuli varmuus siihen, että kyseinen venttiili vuotaa aika reilusti läpi, mikä varmaan aiheuttaa tuon pumpun tiheän käynnin ja perän tippumiset.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 04.11.2024 23:11 |
Viestit: 184
|
Otin tämän kesällä päivittäiseen ajoon kolmen vuoden seisonnan jälkeen. Kaikki hydrauliikka ja muut ongelmat on korjattu. Odottaa nyt uusien kitkarenkaiden asentamista orkkisvanteille. Tykkään kuinka tämä lämpiää nopeasti ja tuulilasin sulatus on parempi kuin monessa nykyautossa. Voittihan Xantia vuoden talviauto palkinnon aikoinaan.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 11.11.2024 23:26 |
Viestit: 184
|
Pesin ensimmäistä kertaa vuosiin ja lakkapinta lähti silppuna kun painepesurilla päästeli
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 13.11.2024 07:26 |
Viestit: 305 Paikkakunta: Nokia
|
Ei kiva, varsinkaan harrastusautossa. Sait siis mattapunaisen activan? Kai tuo punainen on, jos lakka lähti? Tuo on kyllä oikeasti pottumainen ongelma ja sen korjaaminen on kohtuuttoman vaikeaa verrattuna moniin muihin maalipinta ongelmiin. Itseä ei ainakaan naurattaisi juurikaan, ja siksi olen vähän allerginen punaiselle metalliväri sitikalle. Muissa väreissä ei ole sattunut kohdalle.
Saisikohan tuon tehtaan takuuseen, siinähän on selkeä valmistusvirhe, josta tehdas on periaatteessa aina vastuussa. Käytännössä varmaan ainakaan omasta mielestään ei tietenkään ole vastuussa. Samalla lailla kuin jumpperit, joista lähti maali, eipä niitäkään kai paljon tehtaan piikkiin maalattu uudestaan vaikka maalit lähti "kaikista"...
Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma" Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka" ZX 1.4i -93 Ë-C4 -22 varaosa-autoja x kpl Transporter T4 carsport -03 Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 24.11.2024 02:11 |
Viestit: 184
|
mikaeli kirjoitti: Ei kiva, varsinkaan harrastusautossa. Sait siis mattapunaisen activan? Kai tuo punainen on, jos lakka lähti? Tuo on kyllä oikeasti pottumainen ongelma ja sen korjaaminen on kohtuuttoman vaikeaa verrattuna moniin muihin maalipinta ongelmiin. Itseä ei ainakaan naurattaisi juurikaan, ja siksi olen vähän allerginen punaiselle metalliväri sitikalle. Muissa väreissä ei ole sattunut kohdalle.
Saisikohan tuon tehtaan takuuseen, siinähän on selkeä valmistusvirhe, josta tehdas on periaatteessa aina vastuussa. Käytännössä varmaan ainakaan omasta mielestään ei tietenkään ole vastuussa. Samalla lailla kuin jumpperit, joista lähti maali, eipä niitäkään kai paljon tehtaan piikkiin maalattu uudestaan vaikka maalit lähti "kaikista"... Kyllä. Lueskelin että johtuu punaisen värin runsaasta oksidi-pitoisuudesta ja tuota tapahtunut muillakin merkeillä. Ehkäpä vedän telalla uuden värin jos joskus on aikaa. Tänään tapahtui mielenkiintoinen juttu. Olin kengittämässä Xantiaa lumisella kantatiellä kun yhtäkkiä ylitettyäni 5000 kierrosta minuutissa ajovalot kirkastuivat kaksinkertaisesti entisestä. Mielestäni Xantian valot aina olleet jotenki himmeät ja muutkin omistajat sanonu samaa, mutta nyt näkee todella hyvin. Mikähän sähkölaite tuon teki? Kerrankin auto parantelee itse itseään.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 24.11.2024 02:38 |
Viestit: 680
|
Varmaan tarkastaisin ettei jännitteensäädin mennyt rikki ja nyt ollaan ylijännitteen puolella. Vähän ikävä rikkoa ylijännitteellä esim. arvokas jousituksen ecu.
Ajovalot kannattaa releyttää niin hyvä osa jännitehäviöstä saadaan pois. Toki ei niillä siltikään näe mahdottoman hyvin, mutta ehkä jo pärjää.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 24.11.2024 16:00 |
Viestit: 184
|
Akseli kirjoitti: Varmaan tarkastaisin ettei jännitteensäädin mennyt rikki ja nyt ollaan ylijännitteen puolella. Vähän ikävä rikkoa ylijännitteellä esim. arvokas jousituksen ecu.
Ajovalot kannattaa releyttää niin hyvä osa jännitehäviöstä saadaan pois. Toki ei niillä siltikään näe mahdottoman hyvin, mutta ehkä jo pärjää. Latausjännite näyttäisi pysyvän 14 voltissa.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 18.12.2024 00:52 |
Viestit: 184
|
Auto lakkasi kyselemästä ajoneston koodia, mikä on positiivinen yllätys.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 18.12.2024 08:20 |
Viestit: 7733 Paikkakunta: Eurajoki
|
cittroen kirjoitti: Auto lakkasi kyselemästä ajoneston koodia, mikä on positiivinen yllätys. Teitkö jotain sen eteen vai kävikö ihan vahingossa? Ettei palaudu sitten itsestään joskus tulevaisuudessa? Mun muistaakseni sen kyselyn saa pois nyppäämällä näppäimistön liittimen irti auton käydessä.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 18.12.2024 17:55 |
Viestit: 184
|
Teuski kirjoitti: cittroen kirjoitti: Auto lakkasi kyselemästä ajoneston koodia, mikä on positiivinen yllätys. Teitkö jotain sen eteen vai kävikö ihan vahingossa? Ettei palaudu sitten itsestään joskus tulevaisuudessa? Mun muistaakseni sen kyselyn saa pois nyppäämällä näppäimistön liittimen irti auton käydessä. En tiedä liittyykö siihen että aloin pitämään autoa tallissa lukitsemattomana mutta yks aamu huomasin että ei ota näppäinpainalluksia vastaan eikä mitkään valot palaneet siinä. Tuo töpselin nyppääminen toimii kaikissa muissa paitsi turbo CT:ssä. Olisin sen muuten jo tehnyt.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 18.12.2024 20:20 |
Viestit: 1290 Paikkakunta: Järvenpää
|
Ei muistaakseni onnistunut 2,5 TD:ssäkään
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07 C5 2.2 HDI 170 -08
|
|
|
|
|
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa tct -95 Lähetetty: 21.12.2024 21:24 |
Viestit: 184
|
No nyt se alkoi taas toimia. Olis pitäny ottaa töpseli irti.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
|
|
|