Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/7 [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 19.09.2014 17:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Bumper kirjoitti:
Alkuperäisen asteikko voisi toki olla tarkempikin. :lol:

Valkoinen = liian vähän ja punainen = liikaa? :mrgreen:



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 19.09.2014 17:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tuo alkuperäinen on mekaaninen merkkivalo :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 20.09.2014 14:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Nyt alkaa jo ohjauksen takkuaminen yms hydemystiikan romahtamisesta kielivät oireet.
Virtauksenjakoventtiili ja kierukkatehostimen, sekä paineensäätimen balanssi on todella heikko. Taidan epäillä myös jonkun akkupallon romahtaneen, joka varmaankin on osaltaan ollut syynä kaikkeen mahdolliseen :D
Sehän näissä kuitenkin on hyvää, ettei nämä mitään rakettitiedettä ole ja kerralla kun laittaa kokonaisuuden nippuun ja ojennukseen, niin taas mennään pitkään :)
Omia töitä vaan on niin perkeleesti, että pitää ulkoistaa korjaamista. Mikä ei tietenkään ole negatiivista, muutakuin kukkarolle :) On tässä maailmassa niin paljon asioita, joita moni osaa paremmin kuin minä :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 20.09.2014 16:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Hydesäiliönkansi, syöttöputken kohdalta halki. Olenkin jo miettinyt, mistä pirusta siihen säiliön päälle tulee pikku hydet :)
Positiivisella puolella taas on, ettei pumppu vuoda akselilta, vaikka sitä vähän ounasteltiin :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 20.09.2014 19:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Esa66 kirjoitti:
Hydesäiliönkansi, syöttöputken kohdalta halki. Olenkin jo miettinyt, mistä pirusta siihen säiliön päälle tulee pikku hydet :)
Positiivisella puolella taas on, ettei pumppu vuoda akselilta, vaikka sitä vähän ounasteltiin :)


Näkyy kuitenkin vuotavan mittakuplan juuresta :) Ota näistä selvää? Suodatin oli puhdas, eikä mitään mainittavaa näkynyt, joten eikai tämä nyt ihan huonoimmasta päästä ole :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 20.09.2014 19:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
2h ahkeraa pesemistä kaikista mahdollisista koloista, että saa tarkat vuotokohdat selville. Eipä riittänyt, vielä pitää vetää kunnon pesusessio seuraavilla vapailla. Mutta nyt rupes jo putket ja osat näkymään :D Semmonen ämpärillisen verran öljynsekaista hiekkaa yms töhnää poistettu! Täytyy varmaan ostella jotain ruosteenestoainetta ja ruiskia suojat päälle, ettei hyväkuntoiset putket ja apurunko mene pilalle!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 20.09.2014 23:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Mister Lerppa

Kuva


Näkyy olevan kaikki lift-o-maticit samaa vuosikertaa tässä autossa, niissä kun kivasti näkyy valmistusajankohta :) Mister Lerppaa myöden. Ponnevoima 75N hanskalokerossa, 685N takaluukussa ja konepellin ehdin jo unohtaa :)
Stabilus nämäkin on valmistanut, niinkuin moneen muuhunkin autoon. Saksalainen firma, nykyään niitä tuntuu löytyvän vain Englantilaisista luxus maastureista, ainakin mitä hanskalokeroon tulee :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 21.09.2014 03:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Ainiin, ne mallit, joista korvaava hanskalokeron "jousi" yritetään kehittää, on Range Rover P38 ja L322 mallien lokeroiden "jouset"


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 21.09.2014 11:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Esa66 kirjoitti:
2h ahkeraa pesemistä kaikista mahdollisista koloista, että saa tarkat vuotokohdat selville. Eipä riittänyt, vielä pitää vetää kunnon pesusessio seuraavilla vapailla. Mutta nyt rupes jo putket ja osat näkymään :D Semmonen ämpärillisen verran öljynsekaista hiekkaa yms töhnää poistettu! Täytyy varmaan ostella jotain ruosteenestoainetta ja ruiskia suojat päälle, ettei hyväkuntoiset putket ja apurunko mene pilalle!


Ole huoletta, kyllä ne suojautuvat ihan itsestään. Kuten tähänkin asti... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 21.09.2014 12:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
XM-Hannu kirjoitti:
Ole huoletta, kyllä ne suojautuvat ihan itsestään. Kuten tähänkin asti... :lol:

Niin, siis tämä Sitikan käyttämä "korkeapaineruosteenestojärjestelmä" pitää kyllä paikat suojattuna varsin tehokkaasti, eikä päätään tarvitse vaivata edes uusintakäsittelyn takia kun jatkuva täydennys on aina käynnissä...

Tähän mennessä kaikki vihreää nestettä sisältäneet autot ovat paikkansa merkanneet, jopa Dyane jossa on vain perinteisemmin poljettavat LHM-jarrut. Pääsylinterin ja säiliön väliset tiivisteet kutistuvat pakkasessa, ja talven aikana sitä kautta poistuu liki puoli säiliöllistä vihreää...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 21.09.2014 14:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
:lol: Totta tuokin! Tarkoitus on kuitenkin saada automaattisuojaus toimimaan hallitusti :) Nyt on edes mahdollisuus nähdä vuotokohdat, nythän tilanne oli vähän sama kuin etsisi lähdettä lammen pohjasta :lol:

Maailmassa on kuitenkin kaikenlaisia tiivisterenkaita, varmaan löytyisi kutistumatontakin mallia?
Jos semmoinen olisi hyödynnettävissä, niin mikähän se olisi, jonkinlainen silikoni?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 23.09.2014 15:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Range P38:n lift-O-matic on reipas 20mm liian lyhyt Xm:n hanskalokeroon. Voimaakin siinä on hitunen liian vähän, eli 50N.
Sensijaan se sopii mitoiltaan hyvin kyynärnojan pumpuksi, joten semmonen siitä askarrellaan :)
"lukitus" hoituu sopivalla magneetilla ja samalla poistuu kannen lukitus/rajoitin muovitangot, koska "pumppu" hoitaa niiden hommat.

Sensijaan L322 mallin "pumppu" on vielä matkalla, mutta pitäisi olla spekseiltaan samanmoinen XM:n "pumpun" kanssa. Tosin se jää nähtäväksi, kun on vielä matkalla :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 27.09.2014 13:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Toinen "pumppu" ei saapunut vielä(amazon on paska ostopaikka toimitusnopeuden suhteen).

Liettuasta tuli uudet tiivisteet painekotelon ja imukaulojen väliin(original). Täytyy vielä vapailla poiketa noutamassa alumiininen painekotelo, niin saa siihen rakenneltua egr liitännän tilalle mittaria varten liitännän :)

Ja eiku tallille alustanpesua jatkamaan, niin saa selville tarkat vuotokohdat. Samalla pitäs etsiä toinen paineenjakoventtiili ja mittailla jousien pituudet sieltä, jos vaikka tarvitsee prikoilla nostaa paineita. Ehkä uusi varaajapallokin olis syytä hommata. Näköjään onnistuu shimmaamalla hoidella nuo paineensäädöt, molemmissa painepuolen mokkuloissa(siis myös varaajan rungossa)

En tiedä, pitäskö samalla kehitellä mittauslaitteet, niin sais raja-arvot tarkasti shimmailtua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 27.09.2014 17:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Nyt on kaikki kolot tyyliin "paavin pallit", vuotokohdat sensijaan on just siellä näkymättömissä :lol:
Ei saatana kirveelläkään löydy näköyhteyttä, irrottamatta osia. Meillä on siis XM:n kanssa paljon yhteisiä hetkiä edessä, jatkossakin :)

Aktiivipallon päälle se vuotaa, jostain ylhäältä. Siinähän on se pyhä kolmiyhteys hässäkkä paluuputkille.

Täytyy ostaa tiivisteitä hydeputkille ja ruveta oikein tosissaan painimaan tämän kanssa :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 27.09.2014 22:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Nyt täytyy oikein laittaa papukaijamerkki, en ole vuosiin ollut näin tyytyväinen hankintaan!
Justiinsa oikea määrä haasteita vs antaminen, ennenkaikkea tämä stimuloi aivojen käyttöön!
Sitten joskus, kun ideat on loppu, voisin kuvitella luopuvani tästä?
Taidan loppua itse aikaisemmin :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 28.09.2014 01:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Esa66 kirjoitti:
Nyt täytyy oikein laittaa papukaijamerkki, en ole vuosiin ollut näin tyytyväinen hankintaan!
Justiinsa oikea määrä haasteita vs antaminen, ennenkaikkea tämä stimuloi aivojen käyttöön!
Sitten joskus, kun ideat on loppu, voisin kuvitella luopuvani tästä?
Taidan loppua itse aikaisemmin :lol:


Älä ainakaan paalarille tätä koskaan luovuta, mullakin on tähän XM:ään jonkinlainen viha/rakkaussuhde, eli saatan olla kiinnostunut lunastamaan moisen takaisinkin, jos sellainen tilanne joskus tulee?....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 28.09.2014 03:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kuolinpesästä sitten Matti :) Ei näitä kuulemma saa hautaankaan viedä, en ole vielä käynyt kysymässä hintoja :)
Tontti on jo Malmilla, mutta on uurnapaikka. Pitää kattella vähän tilavampaa :lol:
Suvussa on miehet lähtenyt sopivasti, ei tässä enään kauaa hikoilla.
Korjaillaan sitä odotellessa kumpaakin :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 30.09.2014 12:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
No voi, hitsin hitsi. Toinenkin Rangen "pumppu" oli liian lyhyt :)
Pitäs katsella vähän tarkemmin ja oikealta riviltä nuo speksit :D
Täytyy jatkaa tonkimista.
Täytyy ruveta katselemaan sopivaa tankoa, virtauksenjakoventtiilin, paineensäädön shimmilevyjen tekemiseen. Tai jos löytys sopivia rosteriprikkoja?
Putkille pitää hommata tiivisteitä.
Mistähän pirusta noita pikku suodattimia saisi uusia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 30.09.2014 14:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Marmorilla niille tosiaan löytyikin varaosanumero, muisti haperoituu jo.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 02.10.2014 15:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Esa66 kirjoitti:
Marmorilla niille tosiaan löytyikin varaosanumero, muisti haperoituu jo.


Oho :shock: Otinkin koko setin :)
Yllättävän kalliita nuo yksittäiset tiivisteet!


Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 02.10.2014 18:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Esa66 kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Marmorilla niille tosiaan löytyikin varaosanumero, muisti haperoituu jo.


Oho :shock: Otinkin koko setin :)
Yllättävän kalliita nuo yksittäiset tiivisteet!


Kuva

Ja kuulemma tuota virtausventtiiliä ei vois aukasta, tai niin ainaski miulle kerrottiin joskus liki pari vuoskymmentä sitten, kuvannurkassa näkyy vuosiluku -96. Kuitenkin korjaussarjaa myytiin, niin hieman kummastutti tuo väite...

Kuva
Jotenka, piti aukasta sellainen, ja näyttää sitten valokuva noin väittäneelle korjaamon sällille... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 02.10.2014 18:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tosi on :)
Ei noita korjaus-settejä marmorilta löydy, artikkelissa oli, vielä yksi jäikin!

Tallilla tuli touhuttua, mutta vain kaivosta tyhjentelin hiekat pois. Semmonen 35L kiinteähköä öljynsekaista tuli poistettua.
Ei mikään ihme, ettei kauheasti imenyt kaivo :)

Täytyy katsoa, mihin ihmeeseen setissä olevat O-renkaat oikein tulee?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 02.10.2014 18:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Esa66 kirjoitti:
Täytyy katsoa, mihin ihmeeseen setissä olevat O-renkaat oikein tulee?

Päätytulppiin, kuvassa ei ole niitä irroitettu. Halkileikkauskuvasta näkyy paremmin, toki myös sitten kun tulpat on irroitettu. Ne irtoaa kun painaa tulppaa hieman sisään, irroittaa ohuen lukkorenkaan (painamalla vaikka pienellä ruuvarilla yhdestä kohdasta vähän sisälle, toiselta puolelta saa sitten koukunn tms väliin). Osa tulpista tulee takana olevan jousen avulla ulos, loput vaikka paineilmalla...

Yllättävän helppo oli purkaa sekä kasata, kun ensin keksi miten ne tulpat irtoaa. Eikä sitten unohdeta puhtautta, eikä sitä että luisteja ei kuivana kannata paikalleen saada, vaan LHM:ään kasteltuina, kastamalla poistuu helposti myös pienet roskatkin jos sellaisia on luisteihin eksynyt...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 02.10.2014 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Jos sulta Jasu, löytyy tuo kuva tiedostona, voisit pistää säpostiin?

Hanskalokeroa tuli senverran pyöriteltyä tallilla, ettei ole mikään ongelma modata pumpun alakiinnikettä ylöspäin, kun vielä on irto-osakin. Liikerata näissä Rangen pumpuissa on samaa luokkaa. Eiköhän se 50N voimin jaksa sieltä avautua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu
ViestiLähetetty: 02.10.2014 20:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Esa66 kirjoitti:
Jos sulta Jasu, löytyy tuo kuva tiedostona, voisit pistää säpostiin?

Sähköisessä muodossa, vain tuo mikä Photobucketiin on ladattu. Paperikuvana originaali, josta skannattu...

Kai sen tuolta Photobucketista saa ladattua..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/7 [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: