Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 8/9 [ 207 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 24.02.2022 13:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Kaapelimies kirjoitti:
:cry: . Toivottavasti vaan tippui jakoavain vauhtipyörän väliin ja rikkoi jotain halpaa ja helppoa vaihtaa pysäyttäessään moottorin..


Oliskin tippunut. :cry:

Kyllä se siltä näyttää, et kone ylös ja uutta tupaan. Pitää katella sit kun kone lattialla, et mitä hajos.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 25.02.2022 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Ralle kirjoitti:
Kaapelimies kirjoitti:
:cry: . Toivottavasti vaan tippui jakoavain vauhtipyörän väliin ja rikkoi jotain halpaa ja helppoa vaihtaa pysäyttäessään moottorin..


Oliskin tippunut. :cry:

Kyllä se siltä näyttää, et kone ylös ja uutta tupaan. Pitää katella sit kun kone lattialla, et mitä hajos.


Nokka kolmessa osassa. yksi nokkapukki halki.

Käyköhän vaparin nokka turboon?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 25.02.2022 22:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Paikkakunta: Laukaa
Harmillinen takaisku :?

Muistaakseni olen laittanut vaparin nokan turboon. Jasu voisi varmistaa kun siitä on jo aikaa kun tuo tehtiin.
Nokkapukkikin saattaa olla samalla aarporauksella joten sen voi silloin vaihtaa vaparista.
Mikä katkasi nokan... menikö männän päälle jotain vai sekosiko jako? :roll:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 25.02.2022 23:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
eskere kirjoitti:
Harmillinen takaisku :?

Muistaakseni olen laittanut vaparin nokan turboon. Jasu voisi varmistaa kun siitä on jo aikaa kun tuo tehtiin.
Nokkapukkikin saattaa olla samalla aarporauksella joten sen voi silloin vaihtaa vaparista.
Mikä katkasi nokan... menikö männän päälle jotain vai sekosiko jako? :roll:


Eikös toi periaatteessa oli just sama kun ottaa nokkapukit ja nokan vaparista niin ei pitäis olla ongelmia.....Ehkä.... :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 26.02.2022 11:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Paikkakunta: Laukaa
Kannattaa katsoa että nokka-akselin reikä on linjassa toisilla laakeripukeilla ennen kun pistää akselin paikoilleen.
Minulla on pari vaparin kantta ja jotain osia niihin. Jos tulee tarvetta niin voin katsoa mitä löytyy...



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 26.02.2022 11:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
eskere kirjoitti:
Kannattaa katsoa että nokka-akselin reikä on linjassa toisilla laakeripukeilla ennen kun pistää akselin paikoilleen.
Minulla on pari vaparin kantta ja jotain osia niihin. Jos tulee tarvetta niin voin katsoa mitä löytyy...


Juu pidän mielessä. Varaosanumeron perusteella nokka on sama tuossa vaparissa, nostonmäärä nähtävästi eroaa vain noissa sauvoissa.
Tilailin uuden nokan, mutta sen tuleminen voi kestää, niin lainataan toisesta siksi aikaa. Saisi toisen koneen nippuun.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 26.02.2022 11:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3145
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
https://www.tori.fi/satakunta/Citroen_P ... ?ca=18&w=3
Tuolla näkyy olevan parikin, varsin uuden eli ajamattoman näköistä nenäkeppiä...

eskere kirjoitti:
Harmillinen takaisku :?

Muistaakseni olen laittanut vaparin nokan turboon. Jasu voisi varmistaa kun siitä on jo aikaa kun tuo tehtiin.
Nokkapukkikin saattaa olla samalla aarporauksella joten sen voi silloin vaihtaa vaparista.

Joo, siihen "Hartsan diesel-16GTi:hin" tehtiin, tyhjäkäynniltä oli hihnan katkaissut, venttiilitkään ei siitä olleet vääntyneet. Nokka ja pukit otettiin vaparista, niiden profiileja verratiin CADillä (siis Cardboard Aided Design) ja nostoa sekä perusympyrää työntömitalla, eikä mitään käytännön eroa niistä löytynyt... Mitäs tuosta on aikaa, varmaan pari vuosikymmentä jos en aivan väärin muista. Kuitenkin ennen -04 juhannusta...

Nokissa voi sitten olla semmoinen ero että askin puoleinen pää on erilainen, riippuen siitä onko pumpun ollut käyttö hihnapyörällä vai suoraan nokan päästä. Sitikalla hydepumppua tai alipainepumppua, pösöllä jälkimmäistä, uudemmissa alipainepumppu olikin suoraan kanteen kiinnitetty...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 26.02.2022 11:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Paikkakunta: Laukaa
Hyvä kun Jasu varmistit.
Tässä uusi vaparin nokka myynnissä Torissa hintaan 65euroa https://www.tori.fi/vi/94915481.htm?ca= ... t=ad_image



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 26.02.2022 16:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
eskere kirjoitti:
Hyvä kun Jasu varmistit.
Tässä uusi vaparin nokka myynnissä Torissa hintaan 65euroa https://www.tori.fi/vi/94915481.htm?ca= ... t=ad_image


Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu. Vähän teettää ylimääräistä hommaa. Uskon edelleen, että ajamalla on vappuna Lahdessa tämä keksintö.
Katsastus voi mennä pitkäksi, mutta se nyt on ihan sama.

Arvauksia näin lauantai iloksi. Kauan kestää purkaa tekniikka pois C15:sta? :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 26.02.2022 20:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2523
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ralle kirjoitti:
Arvauksia näin lauantai iloksi. Kauan kestää purkaa tekniikka pois C15:sta? :mrgreen:

Visan konehuone on tuntematonta aluetta, mutta eiköhän se alakautta tule kahdessa tunnissa. Yläkautta laitetaan kolme varttia lisää.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 27.02.2022 10:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Kaapelimies kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
Arvauksia näin lauantai iloksi. Kauan kestää purkaa tekniikka pois C15:sta? :mrgreen:

Visan konehuone on tuntematonta aluetta, mutta eiköhän se alakautta tule kahdessa tunnissa. Yläkautta laitetaan kolme varttia lisää.


Aika liki sitä 14TRS:n konehuonetta on näköjään tutkittu, vaikkakin tuolla pöntössä onkin XUD. No 2,5h tuossa meni kun oli siis ihan pakko juoda kaffetta samalla. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 09:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Toinen kone menossa kasaan, jakopää tehty ja kytkin ja vauhtipyörä laitettu.
Paljon ei ole jäljellä et sais koe käyttää.

Nyt viisaammille kysymys nokkapukeista. Akseli ja nokkapukit on vaparista ja merkitty irroittaessa.
Jos vetää pukit kunnossa kiinni ei nokka meinaa pyöriä ollenkaan. Ideoita kellään? Voiko noi ylikiristää?
Nokkapukit on samat kaikissa vapareissa ja turboissa. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 11:04 

Viestit: 1242
Ihmettelin samaa 405:n XU-konetta kasatessa. Nyt ei ole jokin linjassaan tai oikealla paikalla. Nokka-akselin linja kalvetaan kai koottuna, tarkkaa hommaa, tehtaalla valitaan nokka ja kansi jotenkin alamitta-ylämitta pareina? Jotenkin tuntuu vieraalta, että "välikannen" (pukit) voisi laittaa toisesta moottorista.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 13:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Paikkakunta: Laukaa
Sitruunaseppä kirjoitti:
Ihmettelin samaa 405:n XU-konetta kasatessa. Nyt ei ole jokin linjassaan tai oikealla paikalla. Nokka-akselin linja kalvetaan kai koottuna, tarkkaa hommaa, tehtaalla valitaan nokka ja kansi jotenkin alamitta-ylämitta pareina? Jotenkin tuntuu vieraalta, että "välikannen" (pukit) voisi laittaa toisesta moottorista.

Muistelen että jos pukit joutuu uusimaan niin varaosana tuli aihiot jotka porattiin koneistamolla linjaan. Eli kuten Sitruunaseppä kertoi, ne ovat kannen kanssa aina oma parinsa. Kokemuksesta tiedän että samalla pora-asetuksella on tehty paljon kansia, joten jos niistä löytyy samaa paria olevat pukit niin silloin vaihto onnistuu.

Ralle, näkeekö silmämääräisesti linja eroja kun tyhjät pukit kiristää paikoilleen, entä kun mittaa reiän ja akselin, onko joku pukki tiukka?
Jos ei linjavikaa ole ja pukki on hiukan matala niin asettaisit vaikka maksalaatikosta ja kaljatölkistä leikatut korotuspalat pukin jalan ja kannen väliin? :roll:

Kihnaavaa nokka-akselia ei pidä laittaa paikoilleen, palaa varmasti laakeroinnista kiinni ja menee sekä kansi että pukit akselin lisäksi. Ja täytyy ne pukit pystyä kiristämään oikeaan momenttiin ilmat että puree kiinni akseliin.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 16:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
eskere kirjoitti:
Sitruunaseppä kirjoitti:
Ihmettelin samaa 405:n XU-konetta kasatessa. Nyt ei ole jokin linjassaan tai oikealla paikalla. Nokka-akselin linja kalvetaan kai koottuna, tarkkaa hommaa, tehtaalla valitaan nokka ja kansi jotenkin alamitta-ylämitta pareina? Jotenkin tuntuu vieraalta, että "välikannen" (pukit) voisi laittaa toisesta moottorista.

Muistelen että jos pukit joutuu uusimaan niin varaosana tuli aihiot jotka porattiin koneistamolla linjaan. Eli kuten Sitruunaseppä kertoi, ne ovat kannen kanssa aina oma parinsa. Kokemuksesta tiedän että samalla pora-asetuksella on tehty paljon kansia, joten jos niistä löytyy samaa paria olevat pukit niin silloin vaihto onnistuu.

Ralle, näkeekö silmämääräisesti linja eroja kun tyhjät pukit kiristää paikoilleen, entä kun mittaa reiän ja akselin, onko joku pukki tiukka?
Jos ei linjavikaa ole ja pukki on hiukan matala niin asettaisit vaikka maksalaatikosta ja kaljatölkistä leikatut korotuspalat pukin jalan ja kannen väliin? :roll:

Kihnaavaa nokka-akselia ei pidä laittaa paikoilleen, palaa varmasti laakeroinnista kiinni ja menee sekä kansi että pukit akselin lisäksi. Ja täytyy ne pukit pystyä kiristämään oikeaan momenttiin ilmat että puree kiinni akseliin.


Vaihdoin toiset pukit niin nyt akseli pyörii, ja sai kiristettyä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Minkähän aikaa kestää öljyn nousu yläkertaan kun konetta pyörittää? Mietin vain varmuudeksi vielä startilla pyörittää ennen ensimmäistä käynnistystä, jotta voitelu olisi tarpeellinen. nyt on öljyä nokalle laitettu ja lisää on kaadettu vielä kun pukitkin ollut jo paikoillaan. Ettei nyt siitä jää kiinni, ja leikkaa nokka heti taas...

No yritys on kova, jos saisi huomenna konetta jo paikoilleen ja yrittää käyntiin. Lähinnä tuon Xsaran pumpun ajonesto pitää purkaa pois. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 17:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2523
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ilman nokkaa kun laittaa ne laakerikannet paikalleen, ei pitäisi sormeen tuntua minkäänlaista pykälää sauman kohdalla vaan se pitäisi olla ihan täysin sileä. Jos on mennyt pukkeja vaihtoon niin olen raahannut kannet Kansityöhön ja kourallisen pukkeja mistä ne on sitten mikrometrillä kattoneet vähiten työtä vaativat ja oikaisseet nokkalinjan. Eli jos haluaa varma olla niin sisäpuolisella mikrometrillä katsoa että reikä on pyöreä, alaosahan on linjassa jos ei ole ihan kuiviin kiehuneesta kannesta kyse.
Ja suuntaa saa kun katsoo millä voimalla nokan pitäisi pyöriä kannessa, tosin arvo taitaa olla ilman venttiilien vastusta. Ja väljähän se voi olla silti..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 19:00 

Viestit: 1242
Pilasin sen 405:n moottorin huolimattomuudellani. Laitoin nokka-akselin pukit nätisti riviin ja tapani mukaan innostuin johonkin muuhun, alkoi sataa ja eipä aikaakaan, kun merkkaamattomat pukit oli pahvilaatikon pohjalla kasassa. Nokka kinnasi ensimmäisen asennuksen jälkeen ja aloin sovitella pukkeja arpomalla. Kone kesti viitisensataa kilometriä, venttiilivälys kasvoi vauhdilla. Leikkelin kuormansidontapannasta lisää pätkiä venttiilien säätämiseksi, autolla käytiin enää läheisellä uimarannalla sen jälkeen.
_______________
Alunperin, miksi kone oli levällään, kiertokanki oli leikannut kiinni, minkä sai hoidetuksi verrattain helposti, mutta osaamattomuuttani en tajunnut, kuinka paljon laakerimetallimujua voi olla öljykanavissa. Siksi se nokkakin oli auki, pukin jokaisesta oljyreijästä kurkisti näet pikkuinen, tinanvärinen kaalimato. Yhdessä pieleen menneen kannen kokoamisen kanssa sain ryssittyä nätin 405:n ja lähes viikon työn ja hyttysten ininässä. Seuraavat leiponeet koneet puhaltelinkin todella huolellisesti, niistä kaikista tuli suorastaan hunajaisen hyviä. Yllättävän monta vuotta moni yksinhuoltaja sahasi pihapajukon siimeksessä kuolleista herättämilläni ranskiksilla.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 22:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Tässä samalla alkaa tulla mieleen tuon kovia kokeneen koneen avaus ja korjaus. Mitä arvon raati on mieltä, kannattaako kanteen laittaa kaikki uutta vai ainoastaan venttiilit jotka mutkalla? Tiivisteitä taitaa olla eri paksuisia ja ne on merkattu ns. lovilla. Olenko yhtään kartalla tämän asian kanssa?
Vähän kuumottaisi tehdä kone kokonaan uusiksi. Voi kyllä jäädä haaveeksikin. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 23:10 

Viestit: 5478
Paikkakunta: Lahti
Ralle kirjoitti:
Minkähän aikaa kestää öljyn nousu yläkertaan kun konetta pyörittää? Mietin vain varmuudeksi vielä startilla pyörittää ennen ensimmäistä käynnistystä, jotta voitelu olisi tarpeellinen. nyt on öljyä nokalle laitettu ja lisää on kaadettu vielä kun pukitkin ollut jo paikoillaan. Ettei nyt siitä jää kiinni, ja leikkaa nokka heti taas...


Joskus tein yhden koneen kanssa joka ei meinannut alkaa nostamaan öljynpaineita, öljynpaineanturi irti ja reijästä isolla ruutalla öljyä sisään.

Sitrosen hinnastossa on ainakin useita kansipahvi vaihtoehtoja lovilla eroteltuna.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 01.03.2022 23:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2523
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ei ehjiä venttiileitä kannata vaihtaa. Mutta mittaa siitä lohkosta minkä verran männät tulee lohkon yläpinnan yläpuolelle, saatat päästä vaihtamaan kiertokankiakin jos mitoissa on heittoa (ja tuon mitan perusteella se kannentiivistekin valitaan). Mä olen heittänyt kannet Lahden Kansityöhön jossa ovat mitanneet ettei ole halki ja siellä on sitten uusittu ohjurit ja tarpeellinen määrä venttiileitä, sekä lisätty venttiilinvarren tiivisteet, sikäli kun niitä ei kaikissa dieselkoneissa ole tehtaalta tullessa.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 03.03.2022 09:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Sitruunaseppä kirjoitti:
Nokka kinnasi ensimmäisen asennuksen jälkeen ja aloin sovitella pukkeja arpomalla. Kone kesti viitisensataa kilometriä, venttiilivälys kasvoi vauhdilla. Leikkelin kuormansidontapannasta lisää pätkiä venttiilien säätämiseksi, autolla käytiin enää läheisellä uimarannalla sen jälkeen.


No tuo riski nyt otetaan, katsotaan opitaanko lisää kantapäänkautta. Nokkapukit on 50/60 tuon kyseisen koneen. Ekalla yritetyt tosiaan vaparista, ajatuksena et ne olisi nokkaan sopivat ja kansi olisi samanlainen kaikissa. :lol:
No kone nyt nipussa, tänään pidän lomaa tuosta ja huomenna olisi tarkoitus kokeilla mitä sanoopi. Kolmesta koneesta kun yhdistelee niin siitähän tulee just sellanen kun tulee.

Jos ei edelleenkään ole yhteistyöhaluinen niin pitänee palata vaparikoneeseen takaisin. :mrgreen: Ja uskoa, ettei turbot oo mua varten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 07.03.2022 17:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Kone ollut hetken käynnissä. Puuhaa on vielä, mutta ehkä tämä tästä?
Jakopään hihna tai laturin remmi on liian tiukalla. Kaasuttaessa kuuluu kierrosten mukaan voimistuva ääni.
Kiristin on jousivoimalla, onko tuohon jakohihnan kireyteen jotain ohje arvoa Seem-asteikolla kuten esim. TU-koneissa?

Katsotaan jos seuraavaksi pääsisi koeajolle ennen putken tekoa. Pitänee hakea myös lomakkeet muutoskatsastusta varten.... :roll:

Jatketaan tietä eteenpäin....... 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 11.03.2022 18:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Noooh.

Paperit haettu, selvitetty vertailumoottorin tiedot (koodi), Täytellään nämä tässä viikonloppuna.
Putki tuli melkein valmiiksi, pientä hienosäätöä tehtävä. Pohja tuli tutkailtua ja massailtua. Hyvähän tuo oli, ei mitään ihmettä.
Jarrupaineensäätimen jousi tuli korjailtua.

Ei muuta, jatketaan taas kun on aikaa.... :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 23.03.2022 20:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
No juu, käytelty tänään lämpöiseksi ja koe ajettu. Laatikko pitää vielä jumpata pois, ääntää tosi pahasti. Ehkä olis helpommalla päässy kun olis laittanu vaan sen joka autossa oli alumperin.
Aah, jälkiviisaus mikä ihana piru se onkaan.

Muuten oli ihan hauska laite. Pientä siistimistä varmaan tohon jää (sitten kun ehtii :lol: )

No tällänen tilannekatsaus tällä kertaa....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 04.04.2022 08:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Kun olen seurannut viimeaikaista kirjoittelua palstalla joka lähenee jo kiihottamista kansanryhmää vastaan. Tämä jäänee viimeiseksi kirjoitukseksi tälle palstalle.
Se mitä nyt tapahtuu maailmassa ei ole oikein, mutta siihen ei kaikki ole syypäitä vaan joutuvat kärsimään asian takia. Omakohtaisesti olen seurannut asiaa aika läheltä.

Kiitos neuvoista joita olen saanut täältä viimeisten 20 vuoden aikana. Osa tutuista pysyy ja tietää miten ja mistä löytää ja voi seurata. Osaan otan nyt etäisyyttä, koska edes huonolla läpällä tai muuten en voi antaa asian olla.

Katsotaan miten jatkossa palaanko vai en mutta tällä hetkellä en koe tätä "yleistä" höpinää enää asiallisena.

Kiitos.

-Ralle


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 8/9 [ 207 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: