Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 08.11.2024 09:50 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Uusin hankinta oli niin karun näköinen projekti, ettei ole ennen itselle tullut ostettua. Nyt kun on pari päivää painittu keulapalkin, lokasuojien, puskurin jne kanssa ja auto on koeajettu, on ehkä aika avata edes jonkinlainen projektipäiväkirja.

Lähtökohtana siis keulasta kolaroitu auto ja turvatyynytkin räjähtänyt. Yli 10 vuotta kuitenkin olen activasta haaveillut ja nyt sellainen ui sopivasti vastaan, tyylilleni uskollisesti "toivoton projekti edullisesti".

Lähtötilanne
Liitteet:
1000025896-01.jpeg
1000025896-01.jpeg [ 48.66 KiB | Katsottu 3851 kertaa ]


Viikon kuluttua:
Liitteet:
1000026126-01.jpeg
1000026126-01.jpeg [ 65.67 KiB | Katsottu 3851 kertaa ]


Onhan tuossa tekemistä ennen kuin se "valmis" on. Puskuri ja nokkapelti pitää laittaa. Airbagit + ohjain, abs valo palaa, aktiivi koiranluu edessä kolisee, ilmastoinnin kenno ja kompura vuotaa. Katsotaan mitä muuta katsastaja keksii ensiviikolla..



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 08.11.2024 12:17 

Viestit: 1194
Paikkakunta: Turku
Onnittelut hienosta projektista, Xantia on itselleni pitkälti se "sitikkamaisin sitikka" ja olen sellaisen hankkimista toivonut itsekin, vielä kerran jostain. Lisäksi Activa on tietysti aina Activa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 08.11.2024 23:47 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Minulle taas "the sitikka" on xm v6 diravilla, kattoluukulla ja mieluiten nahkoilla. Saa nähdä onko activakin mun makuun liian urheilullinen, kuten 16 valve bx on? No aika näyttää. Xantiat on ollut aina varmoja ja edullisia käyttöautoja, käyttöön tämäkin on tulossa.

Olisi ainakin korjaamolle mieleenpainuva sijaisauto, jos ei muuta käyttöä ole. Moni saisi lähtemättömän ensikosketuksen hyde sitikkaan, kun sanoisi että.käynnistyksen jälkeen odota että auto on kallistelun lopettanut, silloin se on valmis lähtemään :lol:

Oli muuten häijy tunne, kun ekaa kertaa käynnistin tuon ja se nousi ensin aivan kallellaan ajotasoon ja kohta kääntyili suoraan. En ollut valmistautunut kokemukseen. Ja siinä ehdin jo miettiä että oliko tämä oikeasti lunastustavaraa..

Pikkusen pitää opetella maalaamista ennen kuin tätä kehtaa esitellä kylillä. Tämähän on hyvä harjoituskohde, huonommaksi ei voi mennä. Kun punaisia osia alkaa muuttamaan harmaaksi, niin ainakin väri osuu lähemmäs oikeaa, vaikka jälki jättäisi toivomisen varaa.



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 08.11.2024 23:59 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Onkos xantian turvatyynyissä muita antureita kuin vaihdekepin takana oleva keskusyksikkö? Että tulisi kerralla vaihdettua kaikki eikä sattuisi mitään. Tarviiko toisesta autosta siirretty abs boksi sopeuttaa autoon jotenkin?

Tommonen vaurio tuli hydractive venttiilin solenoidin runkoon, tarttis saada uusi jostain. Sähköpuoli ja venttiili tuntuisi toimivan, mutta vuotaa halkeamasta öljyä pehmeässä tilassa ollessa.
Liitteet:
1000026101-03.jpeg
1000026101-03.jpeg [ 59.82 KiB | Katsottu 3752 kertaa ]


Ilmastoinnin kenno ja kompura menee myös vaihtoon, mutta niitä löytyy pihasta onneksi.



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 10.11.2024 21:26 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Katselin flektien kehystä, mun mielestä se on samanlainen tässä kuin 1.8 karvalakkimallissakin, paitsi että yläreunasta puuttuu välijäähdyttimen peittävä lista. Täytyy sovittaa paikalleen.

Lokasuojista moni väitti, että vakio mallin lokarin ei käy, activan on muka 10 mm leveämpi. Kuitenkin mitalla mitattuna 1.8 16v lokari 0-7 mm leveämpi pyörän kaaren kohdalta kuin mun activassa ehjä puoli. Mitattu siis sisälokaria kannattavan ulokkeen reunasta lokarin ulkoreunaan. Puoliero siis 5 mm tuossa "ehjässä xantiassa. Activassa nyt kolarin jälkeen 3 mm puolieroa lokareissa. Nokkapellin aukko jäi 4 mm leveämmäksi, kuin verrokki ehjässä, mutta sitähän voi säätää lokasuojan pultteja löysäämällä.

Airbagin valon korjaussarjakin tuli irroteltua pirkuautosta, jospa tällä lamppu sammuisi?
Liitteet:
1000026184-01.jpeg
1000026184-01.jpeg [ 84.77 KiB | Katsottu 3606 kertaa ]


Abs valo tarttis myös häivyttää ennen katsastusta. Sikäli huono tilanne kun kaikissa 3 xantiassa se palaa nyt. Täytyy lukijalla koittaa tutkia, josko siellä olis esim anturivika, tai yleismittarilla...



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 10.11.2024 22:12 

Viestit: 672
mikaeli kirjoitti:
Katselin flektien kehystä, mun mielestä se on samanlainen tässä kuin 1.8 karvalakkimallissakin, paitsi että yläreunasta puuttuu välijäähdyttimen peittävä lista. Täytyy sovittaa paikalleen.

Lokasuojista moni väitti, että vakio mallin lokarin ei käy, activan on muka 10 mm leveämpi. Kuitenkin mitalla mitattuna 1.8 16v lokari 0-7 mm leveämpi pyörän kaaren kohdalta kuin mun activassa ehjä puoli. Mitattu siis sisälokaria kannattavan ulokkeen reunasta lokarin ulkoreunaan. Puoliero siis 5 mm tuossa "ehjässä xantiassa. Activassa nyt kolarin jälkeen 3 mm puolieroa lokareissa. Nokkapellin aukko jäi 4 mm leveämmäksi, kuin verrokki ehjässä, mutta sitähän voi säätää lokasuojan pultteja löysäämällä.

Airbagin valon korjaussarjakin tuli irroteltua pirkuautosta, jospa tällä lamppu sammuisi?
Liitteet:
1000026184-01.jpeg


Abs valo tarttis myös häivyttää ennen katsastusta. Sikäli huono tilanne kun kaikissa 3 xantiassa se palaa nyt. Täytyy lukijalla koittaa tutkia, josko siellä olis esim anturivika, tai yleismittarilla...


X1 Activa (+V6 ja ehkä joku muu moottori) taisi olla leveämpi, X2 on kaikki saman levyisiä, kai.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 10.11.2024 22:30 

Viestit: 672
mikaeli kirjoitti:
Onkos xantian turvatyynyissä muita antureita kuin vaihdekepin takana oleva keskusyksikkö? Että tulisi kerralla vaihdettua kaikki eikä sattuisi mitään. Tarviiko toisesta autosta siirretty abs boksi sopeuttaa autoon jotenkin?

Jos molemmissa täysin sama konfiguraatio niin pitäisi toimia heittämällä. Eroja voi olla sivubagit (näille on sitten omat ecut), matkustajan bägi onko vai ei ja sitten matkustajan bägin disablointi löytyykö vai ei. Sama osanumero on näiden kaikkien ecuille, eli pelkästään konfiguraatiossa taitaa olla ero. Tarkoitit varmaan airbägin boksia etkä absia tässä?

Ei taida Xantioissa ole muita sopeutettavia kuin moottorin ecu ajonestoon? Muuten taitaa kaikki mennä heittämällä sekaisin kunhan on samanlaisesta autosta?



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 12.11.2024 00:04 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Juu, airbagien boksi meni vaihtoon. Abs laatikko ehkä toimii, molemmat taka-anturit vastus ääretön.

Airbag valo vilkkuu nyt. Palkitsevaa, kun vaihdoin vain kaikki osat toisesta autosta ja ongelma ei muuttunut. Jännä nähdä mikä sitä vielä ahdistaa, toivottavasti ei ole mitään johtoja poikki. Näkeeköhän tuo lexialla, mikä sillä on vialla.



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 13.11.2024 07:35 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Auto sinänsä näyttää taas edes vähän autolta, vikavalot kun saisi sammumaan pääsisi katsastuksesta ehkä läpikin. Etuaktiivi sylinterin yläpää pitää vaihtaas myös, ainakin ja vissiin tehdä suojakumille taikoja, kun laskee nesteet ulos kumin välistä. Etukeslipallon venttiili ei pysy auki, napsuu on-off-on, olisikohan roskaa välissä tms. Yleensä kai jos solenoidi ei toimisi, jäisi kiinni vähän ajan päästä?

Muuten hydraulijärjestelmä tuntuu toimivan, vanhallakin varaajapallolla parkissa "napsuväli" 25-35 sekuntia. Vähän auto jumppaa parkissa, eli vivustoja täytynee hieman herkistellä. Muista kuin nurkkien jousipalloista ei vaihtomerkintöjä, eli pallokauppaankin joutuu.

Liitteet:
1000026266-01.jpeg
1000026266-01.jpeg [ 66.19 KiB | Katsottu 3270 kertaa ]



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 13.11.2024 14:25 

Viestit: 4882
Eikös Lexian pitäisi näyttää, tuolla ainakin facelift Xantia (vaikka siinä oli ongelmaa päästä moottorin ECUun)
https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... hp?t=71061

Itse veikkaisin ratin spiraalijohtoa, mutta se johtuu vain omista muistoista, kannattaa lukea vikakoodit ensin jos vain mahdollisuus...

_Peukku-emojia ei löytynyt, mutta onkohan :mrgreen: toi hyväksyvä LHM emoji Activalle, ja vähän kateellisen vihreäkin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 13.11.2024 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1278
Paikkakunta: Järvenpää
olli__o kirjoitti:
Eikös Lexian pitäisi näyttää, tuolla ainakin facelift Xantia (vaikka siinä oli ongelmaa päästä moottorin ECUun)
https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... hp?t=71061

Itse veikkaisin ratin spiraalijohtoa, mutta se johtuu vain omista muistoista, kannattaa lukea vikakoodit ensin jos vain mahdollisuus...

_Peukku-emojia ei löytynyt, mutta onkohan :mrgreen: toi hyväksyvä LHM emoji Activalle, ja vähän kateellisen vihreäkin...

Pääsen kyllä X1:eenkin lexalla. Tartteen punaisen 30 pin adapterin väliin



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 13.11.2024 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1278
Paikkakunta: Järvenpää
mikaeli kirjoitti:
Auto sinänsä näyttää taas edes vähän autolta, vikavalot kun saisi sammumaan pääsisi katsastuksesta ehkä läpikin. Etuaktiivi sylinterin yläpää pitää vaihtaas myös, ainakin ja vissiin tehdä suojakumille taikoja, kun laskee nesteet ulos kumin välistä. Etukeslipallon venttiili ei pysy auki, napsuu on-off-on, olisikohan roskaa välissä tms. Yleensä kai jos solenoidi ei toimisi, jäisi kiinni vähän ajan päästä?

Muuten hydraulijärjestelmä tuntuu toimivan, vanhallakin varaajapallolla parkissa "napsuväli" 25-35 sekuntia. Vähän auto jumppaa parkissa, eli vivustoja täytynee hieman herkistellä. Muista kuin nurkkien jousipalloista ei vaihtomerkintöjä, eli pallokauppaankin joutuu.

Liitteet:
1000026266-01.jpeg

Siellä mitään roskia.. :D voi viitata diodivikaan.
Heiluntaan ei juuri vipujen herkistely auta. Mäntä/männät vuotaa hieman läpi jolloin asento alkaa muuttua, kunnes korjaa takaisin. Ei haittaa ajossa mitään.
Vuotaa (ulos) männänvarren tiivisteestä. Pieni vuoto häipyy vuoto putkeen jos kumi ehjä. Isompi voi tulla kumista ulos.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 13.11.2024 23:39 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Viittaa roskiin aktiivipallossa mun mielestä, kun se venttiili toimi, mutta vuoti nestettä ulos kolarin jäljiltä, käytin irti, tiivistin ja kasasin, nyt ei pysy auki. Melkein arvasin miten käy kun paikallaan sitä värkkää, mutta se oli pakko saada pitämään.

Eikös se jäisi lopulta kiinni, jos olisi diodi rikki? Vaan kai sekin on mahdollinen, kosketushäiriökin kai mahdollista. Tarttee tutkia sitten kun auto on muuten katsastettu.

Ei ole aktivaa ennen ollut, mun mielestä tuo sekä kallistelee, että säätelee tasoa omia aikojaan. Tuossa jää välillä keula ylös, kohta putoaa alas, nousee taas jne. Ja kun tuohon yhdistetään kallistelu, on aika villin näköinen otus parkissa, varsinkin tuolla keulalla :D

Jos ei muuta, niin ainakin mielenkiintoinen tuttavuus...



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 14.11.2024 19:39 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Aibagin vika oli lopulta helppo, piti asentaa apukuskin bagin irtikytkentä nappi + johdot sille. Onneksi bagien ecun liitin on helppo purkaa, erittäin helppo.

Se bagin sammutin oli jo mainittu aiemmin, mutta ei sattunut jostain syystä silmään, ei autossa eikä Akselin viestissä :oops:

Auto hylätty katsastuksesta abs valon ja suojan kaaren ruosteen takia. Nämä oikeita vikoja. Ei vain aika riittänyt.

Lisäksi hylättiin koska alusta vinossa auto sammuksissa ja käyttäytyy epäasiallisesti, kallistelee itsekseen kun nousee kyydistä/ menee kyytiin. Paperissa lukee vaimennuskyky riittämätön. Tämä oli siis actiivisylinteri jossa paineettomana väljää ja märkä päältä. Kuulemma vuotanut tyhjäksi ja siksi ei vaimenna... En tiedä kuuluuko tuon kallistussylinterin olla "irtonainen" tai "vapaalla" auto sammuksissa paineettomana?

Jäähdytysneste, lasinpesuneste ja hydrauliöljy meni kaikki jousituksen vuodoiksi, mut asentajan mokia...



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 17.11.2024 23:00 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Ihmeteltiin perjantaina velipojan kanssa Activan vikakoodeja. Muut ymmärrän paitsi tuo fuel system on aika erikoinen. Tietääkö joku mihin se viittaa, ohimeneviähän nuo oli kaikki.
Liitteet:
IMG-20241115-WA0009.jpg
IMG-20241115-WA0009.jpg [ 10.18 KiB | Katsottu 2564 kertaa ]


Tämä varmaan liittyy siihen että "auto" asennossa lämmitys toimii huonosti?
Liitteet:
IMG-20241115-WA0008.jpg
IMG-20241115-WA0008.jpg [ 6.9 KiB | Katsottu 2564 kertaa ]


Moottorin vikakoodit meni bittiavaruuteen
knock sensor, jotain, en muista mitä, muistaakseni viittasi mykkään anturiin.
boost pressure, short circuit to positive

Sitten kun pistettiin auto käyntiin, näytti kaasuläpälle kiinteää 10,8°. Siitä ilmeisesti siis anturi ainakin rikki.

Hydractiven solenoidin runko edelleen hukassa. Rikkinäinenkin venttiili kävisi, koska tarvin pelkän messinkirungon.

Saako jostain hankittua "oikean vikakoodinlukijan", voisihan sen omalle korjaamolle ostaa. Sitikan uusin ei ilmeisesti enää tue xantiaa eikä Xm:ää? Vai joko autocom tms laitteilla pääsee näihin myös jousitukseen, abseihin, ilmastointiin ym?



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 18.11.2024 08:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1278
Paikkakunta: Järvenpää
Ei sen pitäisi itsestään kaatua virrattomana. Suoraan ajettaessa soft tilassa sylinterit on periaattessa vapaat, mutta virrattomana pitäisi olla lukossa. Jos SC.CAR vena jumittunut auki tai niissä sylintereisssä kovasti vuotoa, pääsee kyllä kellahtamaan.
Aktiiviventtilin "pätkiminen" on seurausta diodeista. Se solenodi tarvitsee suuren virran kytkeytyessään, mutta pohjassa ollessaan pärjää vähemmällä jolloin puolen sekunnin päästä jatketaan 1 kHz kanttiallolla, jottei solenoidin kela ja muukin järjestelmä ylikuumenisi. Kun solenoidin diodi(t) on rikki tai sisäinen liitos irronnut, solenoidin kelan virransyötön katketessa se energia haluaa mennä johonkin (kuten sytysjärjestelmässä) aiheutteaen kaikkea ikävää mm fettien lämpenemistä ecussa. Ecun Fetit on aika hyvin suojattu eikä helposti vaurioidu ja hiljentäävät itsensä em tilanteessa, kunnes hetken jäähdyttyään, tulee taas puolen sekunnin pulssi jolloin venttiili hetkeksi menee pehmeään tilaan. Ns pätkiminen on todennäköisesti siis diodien syytä. Myös alhainen hydepaine ja pilottiventtiilin josten kuoleutuminen (väärin kasaus), ilma öljyssä ym. voi aiheuttaa ko venttiilin toimitahäiriöitä. Uudet diodit voi onneksi helposti lisätä järjestelmään. Niitä on paljon lisäity ecun piirilevylle ja liitinjohtoihin, mutta oikea paikka on mahdollisimman lähellä solenoidin kelaa. Venttiilin vikakoodeja lexiaan tulee ymmärtääkseni kolmesta syystä, avoin virtapiiri, oikosulku maahan ja Fetin ylikuumeneminen.
Se moottoriyhteys hydractivella tulee aiankin kaasupolkimen kautta, kun menee kovaan tilaan nopean polkaisun seurauksena tarkoituksena estää perän painuminen.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 18.11.2024 23:34 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Sen verran tavasin läpi huoltokirjaa ja kömmin auton alla, että pallokauppaan joutuu. Keskipalloja ja muita kuin päävaraaja ei ole vaihdettu ainakaan 10 vuoteen. Siellähän on kai 11 palloa, eli enään 6 vaihtamatta...



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa Turbo CT
ViestiLähetetty: 26.11.2024 08:41 

Viestit: 282
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Toi että kallistukseneston venttiili jumittaisi ajoittain sopisi oireisiin, kun auton "liikkuvuus" vaihtelee eri päivinä. Joskus se jää suoraan ja pysyy suorassa, joskus kallistelee jatkuvasti. Toki sylinterikin varmasti vuotaa läpi ja vähän uloskin, mutta sen kai pitäs olla samanlainen suunnilleen päivästä toiseen. Onhan tuo sopivan monimutkainen ja "mahdoton" järjestelmä pitää kunnossa, kuten moni on sanonut :mrgreen: mulle siis hyvin sopiva.

Jos jollain on tiedossa varmasti rikkinäiset aktiivisylinterit, voisin ostaa/ottaa ne tutkittavaksi. Paljon puhutaan ettei niitä voi korjata, toisaalta jotkut ovat korjanneet. Minä voisin kokeilla, mutta toimivaa ei viitsi teurastaa testiksi. Diravin korjaus ainakin onnistui ja sen sisällä on niin helppoja osia, että voi tehdä uusia sisuskaluja tarpeen mukaan. Mutta se on tarkoitettukin purettavaksi. Etujousitolppa projekti on vielä työnalla, ei ole kuin bx sylintereitä ylimääräisiä. Niitäkin voisin jokusen rikkinäisen hankkia eri autoista. Pari kaveria yllyttää hullua...

Tallikin alkaa näyttämään hiljalleen siltä, että remontinteko alkaa sujumaan? Vielä kun tuon Xm:n saisi liikkekannalle, tilaa olisi kummasti enemmän.
Liitteet:
1000026728-01.jpeg
1000026728-01.jpeg [ 67.92 KiB | Katsottu 622 kertaa ]



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: