Kirjailempa tännekkin ihan kiusallani vähän Saxon kuulumisia.
Kyseessä on siis vuoden 2000 Saxo 1.6 8v VTS. Auton suorituskykyä on pilattu reilulla äänieristyksellä, alumiinivahvikkeilla sekä kohtalaisella hifi kattauksella.
Hommasin tämän äänieristettynä sekä kojelauta muokattuna raakaan muotoonsa. Mukaan sain takapenkin, jonkun pösön kuskinpenkin sekä pääosin muutkin sisustan osat enempi vähempi silvottuna. Tästä lähtökohdasta on Saxo kasattu ajokuntoon ja matkan varrella tähän on hamstrattu osia ja palautettu pikkasen lähemmäksi alkuperäistä asuaan.
Saxo on siis uhrattu aika totaalisesti autohifille, madallettu reippaasti sekä varustettu aivan liian isoilla vanteilla ja leveillä renkailla. Kojelauta on kokonaan rakennettu uusiksi ja sen sisällä on subi+kotelo. Mittaristo on siirretty keskemmälle jotta midit on saatu symmetrisesti kojelaudalle. Kaikki peltipinnat on vaimennettu n.10mm kerroksella raskasbitumia, normi äänieristemattoa sekä pehmeää mattoa. Tähän mennessä Saxolla on kisattu kaksi vajaata kautta EMMA Finlandin kisoissa, ensimmäinen äänenlaatu ja jälkimmäinen äänenpaine puolella. Jatkossa mennään pääpaino äänenpaineen puolella mutta hifisti kun on niin laatu tulee hyvin vahvasti mukana.
Syy miksi aloin kirjoittelemaan myös patongin puolelle asiasta on se että saadaan yksi varmasti pahennusta aiheuttava viestiketju aikaiseksi. Tulevana talvena aion nimittäin pilata tämän vielä korisarjalla sekä kadottaa alkuperäisen maalipinnankin siinä samalla.
Kuvat on aina kivoja niin laitetaampa tähän pari nykyisestä tilanteesta



Äänentoistosta SaxoBeatissa vastaa tällä hetkellä
- Alpine 9887r Soitin
- Audison BitOne Prosessori
- Rockford Fosgate T400-4 Etukaiuttimien vahvistin
- Rockford Fosgate T1500-bd Etusubivahvistin
- Bayeriche Power 21200 Takasubivahvistin
- Morel Dotech Ovation 6,5" midit
- Seas 27TFFNC/G Diskantit
- Brax Matrix 10.1 Etusubi
- Bayeriche Power PWR 10 takasubit x 2

Viimeisin hankinta Saxoon oli tosissaan Dimman etu ja takapuskurien lipat ja toinen koko VTS / VTR korisarja. Keulaan vaihtuu korkeussäädettävät tolpat sillä nykyisellä korkeudella ei korisarjan kanssa enään voisi ajaa. Katsotaan mitä kaikkea tässä syksyn ja talven aikana saan aikaiseksi..