Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Etujarruista ja polkimen liikkeestä (Mazda)
ViestiLähetetty: 05.01.2014 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Kun tekniikkaosoiossa käytiin keskustelua C5 etujarruista, niin ajattelin laittaa samaa juttua Mazdan etujarruista. Tein 180 tkm huollon pojan Mazdaan (Demio). Jarrupalat ja levyt olivat vaihtokunnossa. Ei muuta kuin uutta osaa tilalle. Liukutapit olivat jumissa, rasvasin ja herkistelin ne. Remontin jälkeen jarrut pitää hyvin, mutta poljin menee mielestäni liian syvään. Ilmasin jarrut ja kun kone ei käy, poljin on normaalin kova, eikä kovene poljettaessa. Kun koneen laittaa käymään poljin painuu syvään (ei kuitenkaan onneksi lattiaan asti). Epäilen, että tuosta voisi tulla hylsy leimalla. Ajoin juuri ZX:n talliin ja sen poljintuntuma on sellainen kuin pitää eikä koneen käynnistys juurikaan muuta polkimen liikematkaa. Ainoa syy minkä keksin tuohon Mazdan ominaisuuteen ovat liukutapit, joissa on kyllä väljää. Niitä kun en tähän hätään saanut uusia. Tehostin kun tuo lisää voimaa, niin satula vääntyy. Kun liikeradat ovat minimaalisia, se näkyisi heti polkimen liikkeessä. Voipi tietysti olla etteivät uudet jarruosat ole vielä asettuneet paikoilleen. Tai sitten Mazdan jarrut vaan ovat tuollaiset ylitehostetut.

Poika on Ruotsissa kevään, tietysti sen ajan kun autossa olisi katsastus. Sen voisi katsastaa aikaisintaan kolme päivää ennen lautan lähtöä. Jos tulee hylsy, niin sitten tulee remontille kiire.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: