Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 19.02.2014 20:46 

Viestit: 1731
Paikkakunta: Nousiainen
Ko. vikavalot syttyvät parin kunnon jarrutuksen jälkeen...
Jo jonkin aikaa on jarrut vinkuneet runsaasti kylmänä. Muutaman lämittelyjarrutuksen jälkeen vinkuna häviää...
Tarttee muutenkin viedä tuo määräaikaishuoltoon.
Ollut viime keväänä viimeksi huollossa.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 20.02.2014 06:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Vikakoodien luku nyt aluksi niin ei tartte arvailla mikä sitä tietokonetta risoo. Se osaa kyllä kertoa mikä _sen mielestä_ on pielessä. Kerro tänne mitä vikoja tietokone ilmoittaa niin arvuutellaan sitten lisää mikä saa sen tuntemaan niin.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 20.02.2014 17:18 

Viestit: 1731
Paikkakunta: Nousiainen
Kahtotaan mitä sanovat huollossa... en ala tuota 'puukottamaan' itse, kun ei ole edes mun nimissä vielä... ns. sukulaisliisari ;-)



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 20.02.2014 23:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 51
Paikkakunta: Turku
Jahas, kuulostaa 307:n eräältä tyyppi-itkemiseltä.
Eli jarrut vinkuvat kenkää antaessa. - sama ilmiö ollut perheen omissa autoissa, eli kahdessa pre-faceliftissa, nykyinen CAN-väyläinen 07 Olympia ollut kiltisti.
Mutta 04 2.0 Tiptronic kitisi tuota, kun etulevyt oli loppu ja kaikkinensa tuo satunnainen polttelu loppui, kun vasen etu ABS-anturi vaihdettiin, oli tullut kilsat sillä täyteen ja antoi vikakoodin ABS+luistonesto, eli se liukasteleva auto.
Myös emännän 307 CC 2004, eli vanhakeula antoi samaa koodia ja vika oli etupään palat, ESP:tä tuossa ei ollut ja vika pomppasi 63t ajetussa autossa.

Ph.2, eli tuo leikattu turpa ja feikkiledit takana + CAN-sähköt, tuli kai 2006 ja 07:ssa ei ongelmia ole ollut, 77t on takana tammikuun katsastuksessa ja nyt ei sanottu mitään loppuun kuluneista etulevyistä, kuten viime vuonna.

Mutta, jos on sukuunsa tullut, niin jokainen kolmesta 607:sta polttaa molemmissa näytöissä ABS, ESP ja luistonestoestovaloa (ASR?), JA AINA VIKA ON OLLUT JOKU ABS-antureista... ovat 04 2,2 Ebene Tiptronic (Ph1 eli,vanhakeula), kuulemma täysi CAN-väyläläinen, 2,2 05 Tiptronic Ivoire (Ph.2) täysi CAN-väyläläinen ja emännän joulukuu 08 V6 HDi Tiptronic Ivoire (Ph.2.5), täysi CAN-väyläläinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 08.03.2014 20:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 51
Paikkakunta: Turku
Kamia tässä hiostan, eli tiedustelu siitä, että joko olet ehtinyt käymään keväthuollossa ja ollut piuha autossa kiinni, kiinnostaisi kuulla, että mistä kohtaa Sinulla 307 on päättänyt tuon varoitusvalo-show:n aloittaa..

Tuo "jarruvika" tuntui olevan ainakin omalla kohdalla noissa PH.1:sissä ja vika ei ollut yleensä suoraan anturissa kuitenkaan. Toin omissa vastauksissani tuota CAN-väyläisyyttä esiin sikäli, että omalla kohdalla kumpikin vanhakoppainen kitisi näistä jarruasioista ja CC järkkäsi kahdesti varsin kalliit "treffit" Raision Automaahan, kun sähkömies noita vikoja yritti siitä selvitellä. Näin jälkikäteen viisastuneena olisin vienyt "pajalle" kun vian selvitys valitettavasti oli vähän enemmän kuin rehellisesti sanottuna hakuammuntaan viittaavaa.

PERUSTELU: Huoltopäällikkö kertoo autoa jättäessä, että vika voi olla nopeusanturi tai ABS-anturi, auto käy sähkärillä 9.00 - 13.00 ja veloitus + 60e / tunti, - todetaan kuitenkin, että vika voi olla myös nopeudenseurantayksikön, tai että vika näkyy vain auton liikkuessa, eli ei välttämättä ole abs-anturi, voi olla jokin tunnistinyksikkö ajonvakautuksesta (ESP:tä tuossa ei ollut, ja sitä ihmettelen vieläkin). Hintaa tuosta arvonnasta saatiin tehtyä ihan kiitettävästi ja kun auton nouti pois, niin kommentti oli "että saattaa uusia sitten, jos vika olikin toisessa yksikössä" - tosin tätä samaa kuultu jo kahden 607:n kohdalla pari kertaa, ihan rehellisesti tuntuu vain olevan merkkiorganisaatiolle vaikea myöntää, että sähkövioissa usein aito ammatitaito puuttuu ja alkaa selitykset... :lol:

Tähän viittaan sikäli, että omaan perheeseen Tekniikan Maailma ja Tuulilasi ovat tulleet pitkälti ajalta ennen, kuin osasin lukea tai edes kontata ja päivä nähty kesäkuussa 1977 TYKS:issä. Ne ovat tottakai testejä, mutta Pösöllä vain huolto-organisaatio kämmäillyt 2000-luvun ihan todetusti, OT:n vielä, että Maan Auton toimitusjohtaja totesi vuonna 2000 - 2002 huoltovertailussa merkin jäädessä jumboksi, että merkki panostaa sähkövikojen selvittämiseen.
Selvä, näin on tehty varmaan, vielä kun osaisivat korjatakin nuo viat ekalla. Sikäli tuntuu ihan hullulle, että meille tämä viimeisen 5-ovinen käsivalintainen "mopomalli" tullut kesällä 2011 ja ei ole mokoma vielä keksinyt yhtään vikaa huoltojen ulkopuolelta. - Siis mitä, voiko olla 307, eli Pösö-Foorumin "kaikkien vikojen äiti" ja vielä ESP:llä... :P

Kai tuo "Pököttiina" tämän jälkeen keksii sitten, että kun MINÄ ensi kerran yritän lähteä ajoon, niin "Check-roundin" aikana syttyy kaikki varoitusvalot ja ajotieturiin kaikki viat alusta loppuun.... on nämä aika persoonallisia nimittäin.
Meillä viat olivat noissa 1. koppaisissa ja olivat sähkösekoiluja, olisi vain mukava tietää, että miten Raision Automaa lopulta "nollasi" nuo ABS + ASR - itkut, tosin nuo itkivät kyllä molemmat myös sivutyynyjä, jotka olivat kunnossa, - tehdas vain oli unohtanut liittimien tinat tehtaalle... :lol:

On se mukava biili edelleenkin ja jos moista vikatilastoa pitää, niin perheen eniten päivittäin ajettuna autona johtaa C6:sta ja 607:aa mennen tullen vikatilastossa (anturivikoja ja sähkövikoja, mutta pirun kalliita selvittää), oliko se kuitenkin 307, jota tehtiin samalla tehtaalla Toyotan kanssa, ja Auris, C4 ja 307 tulivat samalta tehtaalta, merkkejä lukuunottamatta)... Totuushan on, että C1, 107 ja Aygohan nuo olivat, mutta asiaa tuntemattomille... ;) Autokeskusta ei nimittäin asia tuntunut kiinnostavan yhtään, kun tuon meidän 307CC:n aikanaan siskolleni dumppasin ja hänellä sähköongelmat pommpasi esiin, - siitä huolimatta oli vähemmän ongelmia kuin II-kopan Rellun Lagunassa.

Asiaan, mielelläni kuulisin, mitä Sinulle kerrottiin viaksi, kun meillä ainakin on kahta autoa käytetty Automaassa erikseen sähkärillä ja vika oli varsin huonosti selitetty, - tunnistimia vaihtamalla ensin kunnossa, mutta sen jälkeen ajoittain syttyen ja vikalogia sai nollailla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 08.03.2014 22:42 

Viestit: 1731
Paikkakunta: Nousiainen
Pökö oli Raision Autoketkulla keväthuollossa.
Eivät kuitenkaan vikaluennassa nähneet mitään vikakoodeja.
Eikä testiajolla tietenkään vikavalot syttyneet.
Sanoivat että jos ongelma jatkuu, niin varaa aika heidän autosähkärille.... :-o
...mikä tuon edellisen tarinan mukaan kuulostaa pelottavalta....
Oireet kumminkin ovat nyt jatkuneet ja oikeastaan tihentyneet. Lähes joka reissulla valot syttyvät ennemmin tai myöhemmin.
Tarvinnee tuo aika varata.... :evil:



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 09.03.2014 00:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 51
Paikkakunta: Turku
Toivottavasti löytävät vian kohtuullisella etsimisellä.

Tarkoitus ei ole pelotella näillä omilla kokemuksilla, joista valitettavasti turhan monet olleet negatiivisia ja kummallisia selityksiä kuultu tiskillä niin Automaalla kuin Autokeskuksella.

Mutta, toivon mukaan vika ei ole abs- anturissa, tuntuu olevan vähän turhan vaikea rasti selvittää sähkärille, sanotaan vian riippuvan siitä, onko vika jatkuva vai hetkellinen ja mitä järjestelmä osaa antaa sitten vikakoodina. Ja kun anturi vaihdettu, niin seuraavan kerran kotona pihalla startatessa check-round menee ok, mutta heti koneen starttaamisen jälkeen paukahtaa molempiin näyttöihin ABS-failure, ASR-failure, ja ESP-failure sitten.
JA, sitten tilailemaan taas uutta aikaa ja kertomaan, että ei nyt tainnutkaan tällä yrityksellä vika kuitenkaan löytyä.
Ainakin Automaassa sähkäri tuntui olevan sellainen uber-Guru, että hänelle pitkät jonot ja jotenkin huoltopäällikön selostuksesta jäi sellainen käsitys, että ilmeisesti hiihtolomien aikaan heillä oli vain yksi sähkäri töissä ja tämäkin tuli vasta myöhempään vuoroon...

"Ennätys", niin surullisen kuuluisa kuin vain saattoi ollakin, oli maaliskuussa 2012, kun auto ollut päivän Automaassa Raisiossa käymässä alkaen klo 7.30, haettu neljän nurkilla kotiin ja Myllyn parkkipaikalla seisottuaan vajaan tunnin ostoksilla oloajan, niin käynnistäessä paukahtaa tuo varoituvalo-show alkaen sillä mukavalla äänimerkillä "pliiiiiip" ja samantien paukahtaa molempiin näyttöihin jo "abs-failure".
- Uuden huoltoajan saat yli kahden viikon päähän.. Tämä tosin oli 607, mutta tuolloinkin viety aamulla 7.30 - 30 asteen pakkasessa, otettu päivä vapaata ja tuo p*ru oli täsmälleen samassa parkkiruudussa puolenpäivän jälkeen pihalla nauttimassa kevätauringosta kuin viedessä, vasta klo 14 jälkeen huoltopäällikkö soittaa ja sanoo, ettei tänään pääse työn alle, "kun on hiihtolomat ja vähän henkilöstövajausta", pitää varata uusi aika. Eikä ollut ainoa kerta, kun aamulla viety ja saatu edes alkuiltapäivästä työn alle, jos vielä tilattu väärä abs-anturi kuten KAHDESTI pääsi käymään, niin miksi ihmeessä kestää yhteen asti soittaa, että ei tänään saada työn alle, "kun sähkäri sanoi, ettei tämä osa tähän autoon sovi, katsotaan sulle uus aika tosta, käykö kahden ja puolen viikon päähän"... :evil:
Tai, että vikakoodit vain nollattu ja auto palautettu takaisin, vika uusii ja taas tilailemaan sitten uutta aikaa. Tämä käytös kypsytti minut näihin kahteen Raision liikkeeseen ja valitettavasti ainakin pösöllä varsinais-Suomessa hyvää huoltopaikkaa ei tunnu löytyvän - en ole perfektionisti, olen vain saanut hyvää huolto muilla merkeillä ja oletus on myös saada pösöllä samaa, kun hinta on sama, ellei jopa korkeampi kuin eräillä Euromerkeillä. Menee taas vähän OT:ksi, pahoittelut. :oops:

-Tämä oli Automaa, Autokeskuksessa taas noiden varaosien kanssa ollut sellaista vääntämistä ja selitykset vielä himmeämpiä. Sähköviat tuntuvat olevan näiden akilleen kantapäitä ja huoltohenkilöstölle tuo vian etsintä on hankalaa, myönnetään kyllä, mutta olisi mielestäni myös kohtuulista tulla vähän hinnassa vastaan, jos ei vikaa löydetä ja huoltoneuvojakin voisi jättää ne arvailut vähän vähemmälle - jos ei vikaa tosiaan ole löydetty ja kuitenkin osia vaihdellaan.

307:n ABS-anturin vaihto tuntui olevan juuri tällainen "arvotaan-arvotaan" -ratkaisu tiskillä, että jos se rauhoittuisi ja kun vika uusi kuitenkin, niin vikamuisti nollattu.
Tuokin vain oli sellainen, että välillä syttyi kostealla kelillä muutaman jarrutuksen jälkeen varoituvalot, välillä taas heti startin jälkeen ja siinä saattoi kuitenkin mennä muutama starttikertakin ilman, että tuli vikailmoitusta. Aina vain tullut odoteltua check-roundin jälkeen startatessa, että kuuluuko "pliiiiip" -ääntä...

En pelottele enempää, toivon vain vian löytyvän ja olevan jokin "L´electromystique Francaise", joka poistuu esim. liittimet aukikäyttämällä ja paha kiusanhenki karkaa sieltä ilman mitään anturienvaihtoa.



Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa.
"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 09.03.2014 11:30 

Viestit: 1731
Paikkakunta: Nousiainen
On vähän pakko viedä tuo ko. liikkeeseen, kun ei ole vielä mun oma auto vaan ns. 'sukurasite'... :-(
Sitten kun se on oma, niin vien kyllä omalle tutulle korjaajalle, joka ameriikanihmeestäkin osasi ihan itse selvittää vian ABS antureissa.
Eikä laskuta turhasta ja tuntihintakin on jotain muuta kuin tuolla Autoketkulla.
Chyryslerissä vaivasi liitinhapettuma...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 28.03.2014 18:10 

Viestit: 1731
Paikkakunta: Nousiainen
No niin, nyt ei pala ABS ja EPS vikavalot :-D
Tänään oli Pökö vihdoin 'Autoketkulla' katselmoitavana sähkärin näkökulmasta.
Havaintolistaan olin lisännyt juuri kuluvan viikon alussa havaitsemani jarruvalojen palamattomuuden tuon vian yhteydessä. Eli kun varovalot syttyivät lakkasivat jarruvalot palamasta :-o
Vikahan sitten löytyi jarrupolkimen katkaisimesta tms. anturi.
Osa maksoi vaan vaivaset 55 €, mutta saivat muuhun hommaan kulumaan 150 €.... :-o
No hyvä että on nyt kunnossa...
Tulihan tuolla viimeisen puolentoistakuukauden aikana ajeltua kahtena päivänä joka viikko väli Tku-Espoo-Tku.... onneks ei kukaan päräyttänyt perään kun ei valot toimineet :-o
Nyt oli vikinäkin poissa... kop kop...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 14.06.2014 18:39 

Viestit: 31
Paikkakunta: Lappeenranta
Saattaapi olla, että käännän puukkoa haavassa mutta käännänpä kuitenkin.

Vaimon C4 Picassossa oli samat oireet satunnaisesti esillä, mutta patonkitutkinnan perusteella päättelin, että vianetsintä on syytä aloittaa jarruvalokytkimestä. Uusi jarruvalokytkin varaosaliikkeestä ja vajaat 5 minuuttia asennustyötä kuljettajan jalkatilassa ja "voila"; ongelmat ovat poistuneet. Kustannukset ajamatkasta Moton...n ja olikohan 7,90 kytkimen hinta tai niillämain. Ei voi kuin ihmetellä, miten niinkin yksinkertaiseen laitteeseen kuin tämä jarruvalokytkin, voi sotkea elektroniikkaa ja uusia vikamahdollisuuksia.



XM TurboCT -98, C4 Picasso -08, C4 -13, C5 Break -06, Xsara Break -03 ja C4 Vtr -05. XM Break 2.0 -95 odottamassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 09.07.2014 23:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 51
Paikkakunta: Turku
Etpä tässä ainakaan minun tapauksessani puukkoa haavassa kierrä - selvitit vain hyvin tätä vikaoireilua, jossa "vähän" epäilee Automaan ABS-palikoiden vaihtoa ja selityksiä, katsokaa aiempi kert6ukseni kahden Ph1 307:n tästä "sekoilusta".

Vastaus menee ehkä OT:ksi, kun "sukuvika" vaivaa 607:aa, vain nyt tuore kertavika, joka vain esiintynyt, mutta hyvä tieto takataskuun, kun tuo elokuussa menee vuosihuoltoon.

- viime viikolla ajoin tuolla vajaa sata kilometriä, tulin pihaan ja nostin tllin oven ylös. Kun painoin jarrun pohjaan, - paukahti tuo teksti abs/esp/mikä lie kolmas samaan ketjuun kuuluva (pappa ei ulkoa muista) äänimerkin kera ja vaihteenvalitsinta ei saanut P-asennosta pois.
Sammutin auton ja odotin 10 sekuntia, - kas kas, pre check eli starttirundi ok, - käyntiin ja ei herjausta asiasta.
Tämän viikon toiminut ok, ei herjaa (kop kop, kun puupäätä koputtaa)... Saapas nähdä, vieläkö paukkuu näyttöön, KAIKKI ABS-ANTURIT on uusittu kahden vuoden sisään.

Muistaen Automaan ja Autokeskuksen kommentit, olisikohan vikaa tässäkin jarrukatkaisimessa.

No, sen näkee huollon jälkeen, mit kenties nyt keksitää, - okei, jos antaa vikakoodin anturista, niin OK, mutta muuten voi vinkata, "että mites tuo jarrukatkaisin", ettei vaihdella osia, kun tuo remppa pn ollu osien puolesta 80 -90e per kulma ja töineen se tiskiltä poislaskettava lappu ollut aina yli tuplat.

Pahoittelut, kaksi kiukutellutta PH1:stä historiaa, nykyinen PH2 ei OONNEKSI ole tätä kehittänyt päänsäryksi. Mutta kokemukset kyllä vahvistavat omaa epäilyä (toivottavasti turhaan), ettei olisi vahingossa vaihdettu toimivia osia, kun vikaa ei ole osattu paikallistaa.

Mutta hyvä kommentti ja yksi asia takaraivoon muistaa, ettei huoltoneuvoja vedätä 100-0 ja vika taas kohta uusi. Turhia huoltokäyntejä kun on turha tehdä ja aina nuo iskevät valitettavaa epäluuloa auton laatuun ja luotettavuuteen, jos vika kuitenkin (toivottavasti ei) olisikin huolto-organisaation kyvyssä löytää JA korjata viat. Ei sitä turhaan halua käydä marmoritiskiä kuluttamassa, jos ei vika korjaudu. Merkin mainetta tuo kyllä pudottaa, mutta no, missä nykyautossa ei olisi vikaa, alkuperämaahan katsomatta.....



Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa.
"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 09.07.2014 23:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 51
Paikkakunta: Turku
Etpä tässä ainakaan minun tapauksessani puukkoa haavassa kierrä - selvitit vain hyvin tätä vikaoireilua, jossa "vähän" epäilee Automaan ABS-palikoiden vaihtoa ja selityksiä, katsokaa aiempi kertomukseni kahden Ph1 307:n tästä "sekoilusta".

Vastaus menee ehkä OT:ksi, kun "sukuvika" vaivaa 607:aa, vain nyt tuore kertavika, joka on esiintynyt vain kertaalleen tähän asti, mutta hyvä tieto takataskuun, kun tuo elokuussa menee vuosihuoltoon.

- viime viikolla ajoin tuolla vajaa sata kilometriä, tulin pihaan ja nostin tallin oven ylös. Kun painoin jarrun pohjaan, - paukahti tuo teksti abs/esp/mikä lie kolmas samaan ketjuun kuuluva (pappa ei ulkoa muista) äänimerkin kera ja vaihteenvalitsinta ei saanut P-asennosta pois.
Sammutin auton ja odotin 10 sekuntia, - kas kas, pre check eli starttirundi ok, - käyntiin ja ei herjausta asiasta.
Tämän viikon toiminut ok, ei herjaa (kop kop, kun puupäätä koputtaa)... Saapas nähdä, vieläkö paukkuu näyttöön, KAIKKI ABS-ANTURIT on uusittu kahden vuoden sisään.

Muistaen Automaan ja Autokeskuksen kommentit, olisikohan vikaa tässäkin jarrukatkaisimessa.

No, sen näkee huollon jälkeen, mitä kenties nyt keksitää, - okei, jos antaa vikakoodin anturista, niin OK, mutta muuten voi vinkata, "että mites tuo jarrukatkaisin", ettei vaihdella osia, kun tuo remppa pn ollu osien puolesta 80 -90e per kulma ja töineen se tiskiltä poislaskettava lappu ollut aina yli tuplat.

Pahoittelut, kaksi kiukutellutta PH1:stä historiaa, nykyinen PH2 ei OONNEKSI ole tätä kehittänyt päänsäryksi. Mutta kokemukset kyllä vahvistavat omaa epäilyä (toivottavasti turhaan), ettei olisi vahingossa vaihdettu toimivia osia, kun vikaa ei ole osattu paikallistaa.

Mutta hyvä kommentti ja yksi asia takaraivoon muistaa, ettei huoltoneuvoja vedätä 100-0 ja vika taas kohta uusi. Turhia huoltokäyntejä kun on turha tehdä ja aina nuo iskevät valitettavaa epäluuloa auton laatuun ja luotettavuuteen, jos vika kuitenkin (toivottavasti ei) olisikin huolto-organisaation kyvyssä löytää JA korjata viat. Ei sitä turhaan halua käydä marmoritiskiä kuluttamassa, jos ei vika korjaudu. Merkin mainetta tuo kyllä pudottaa, mutta no, missä nykyautossa ei olisi vikaa, alkuperämaahan katsomatta.....


Viimeksi muokannut Visalainen päivämäärä 09.07.2014 23:38, muokattu yhteensä 6 kertaa


Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa.
"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307:n ESP ja ABS vikatilaan joka reissulla...
ViestiLähetetty: 10.07.2014 00:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 51
Paikkakunta: Turku
ANTEEKSI! Viesti tuli tuplana, voisiko ylläpito poistaa toisen turhana, ei näköjään pidä heinäkuun ruuhka-aikana verkossa viestiä laittaa, kun lähetys kestää usean vartin täällä mökin syrjämailla puhelimesta, ja lisäksi tulee tuplana, näin käynyt valitettavasti ennenki, eikä täällä "jumalan selän takana" yhteys toimi 4G:nä, edes 3G:nä ja kun yrität poistaa turhaa, niin tulee ilmoitus, ettei viestiä voi poistaa tai muokata.... ,Suomi, nopeiden 4g -yhteyksien maa, - jos asut tukiaseman vieressä.

Mutta asiaakin vielä Situkasta, - kaksi ABS-anturia tuostakin vaihdettu kahden vuoden sisään "itkemisten" johdosta, joten tuossakin epäilen "sukuvikaa" vian löytämisessä, kun tuo sama ilmoitus on näyttöihin paukkunut, tosin toukokuun helteellä tuo "hyppäsi" sen jälkeen, kun olin ensin pimentänyt parkkitutkat napista järjestelmän ensin huudettua kuolemaa muka edessä olevasta esteestä, vaikka etusektori oli tyhjällä parkkipaikalla taatusti tyhjä.
Sukuvika tosiaan ja välillä antureissa pakkasarkuutta ja näköjään lämpöallergiaakin, mutta omistajana tottuu metkuihin, eikä haittaa niin kauan, kunhan vikalogi on moisten kitinöiden johdosta tyhjä ja tietää itse, milloin poikkeuksellista käytöstä esiintyy.
- Persoonallisuutta ja pitää hyväksyä ja kyllähän noiden kanssa elää, mutta satunnainen lainaaja saattaa säikähtää ja tulee lisää vettä myllyyn Pösön ja Sitikan epäluotettavuudesta.

Mutta nyt aurinkoista kesää sitruunisteille ja pökötisteille, nautitaan odotetuista helteistä, kyllä marmoritiskin psykologit,viimeistään syksyllä kesän itkut ruotuun palauttaa.



Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa.
"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: