Terve
Ajattelin , että Pessi näyttää olevan Kiimingistä, niin olisin voinut vaikka vanhalla mittarillani näyttää homman. Entisessä Patongissa oli oikein kuvien kanssa joku asiaa selittänyt, mutta niitä viestiketjuja ei vissiin enää saa näkyviin pittitaivaasta. Joten(omalla vastuulla):
1. Osta hyvä pikaliima
2. aloita homma irrottamalla
mittari. Mittarin alareunassa näkyy muovissa kaksi pistettä, niistä ohut ruuvari sisään ja rungossa oleva lukkoklipsi taipuu vapauttaen mittarin. Voit auttaa toisella kädellä vasemman reunan kolikkolaatikon aukosta.
3. Mittarissa on kiinni yksi(?) johdinliitin, irrota se.
4. Kun
mittari on sinulla kädessä, irrota musta taustamuovi ja sitten mittarin "lasi" mittaripiirilevystä. Irrota nopeusmittarin viisari(katso mihin se "kylmänä osoittaa", että saat kootessa mittarin näyttämään entiselleen).
5. Irrota neulannostattajamötikkä piirilevystä(reunoissa muoviklipsut, joita pitää levittää). Jos sinulla on uusi mötikkä(kierroslukumittarissa näyttäisi olevan identtinen)olet onnellinen ja saat laittaa osat paikalleen käänteisessä järjestyksessä; muutoin jatka....
6. Teippaa nopeusviisarin akseli siten, ettei se pääse siirtymään sisäänpäin jatkossa; tämä tärkeää menee muutoin jatkossa nyhräämiseksi palautusjousen kanssa(on kokemusta!)
7. Halkaise varovasti mötikkä kahtia. Näet vihreän hammasrattaan(niin juuri sen pääsiäismunasta tutun), sen muoviakseli(!)on murtunut.
8. Liimaa pikaliimalla akseli TARKALLEEN entiseen paikkaan. Joku oli onnistunut tekemään uuden akselin metallista, mutta itse en saanut sitä keskitettyä tarkalleen. Kokoa
mittari ja toivo parasta. Itselläni tämä kahden euron korjaus on kestänyt 60 000 km kop, kop...