Sitruunapatonki.fi http://sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen http://sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=13471 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | tommi81 [ 17.12.2012 23:38 ] |
Viestin otsikko: | Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Morjenttes! Lueskelin että hydrauliikkaputken voisi jatkaa helmiliitoksella. Onkos jollain kokemusta moisesta ja jos on niin miten on kestänyt? Ja miten se kannattaa tehdä? Tai onkohan jotain muuta "järkevää" tapaa jatkaa putki ilman tuon http://id19p.over-blog.com/article-2357862.html tyyppistä työkalua. Juu ja tiedän, että korjaaminen on väliaikasta ja epäilyttävää ja ei oo niin hyvä kuin uusi ja kaikkee. ![]() Mutta uskallampa kysäistä silti ![]() |
Kirjoittaja: | Harri126 [ 17.12.2012 23:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Mersun tasonsäädön putkeen laitoin helmiliitokset ja hyvin toimi. Ei ollut mitään erikoistyökaluja vain liittimet ja kiintoavaimet. ![]() Niin ja putkea. ![]() Lisätään vielä linkki: http://kauppa.vaunupalvelu.fi/product/6 ... ora-teras/ Joku tuollainen se oli. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 17.12.2012 23:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Mikäli kyse jarruputkesta niin helmellä ei saa jatkaa. Itse olen jatkanut pari kokeilua CX:n putkia jotka eivät olleet jarrujärjestelmässä ja hyvin ne toimii, täysin tihkumatta. Samaan vaivaan kyllä vaihtais koko putken, eikö? |
Kirjoittaja: | tommi81 [ 18.12.2012 00:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Juu, ei ole jarruputki, vaan piiiiiiiitkä jousituksenputki oikealta takaa eteen. Kyllähän sen koko putkenkin tietty vaihtaa, ehkä ![]() Mitenköhän nuo putket tulevat? Vain suora pätkäkö vai valmiiksi taivuteltuna? |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 18.12.2012 00:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Mistähän autosta tässä on kyse? |
Kirjoittaja: | ealab [ 18.12.2012 09:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Pitkät putket ovat tulleet taitettuina sisältäen "oikeat mutkat". "Suorat kohdat" suoriksi ja putki paikalleen. Näin joskus BX:ssä. Jossa myös piti takakelkkaa pudottaa, ei paha homma. |
Kirjoittaja: | jaakkovaakko [ 18.12.2012 09:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Se jousitusputki on myös tavallaan jarruputki. Jarrupaine tulee takajousitukselta , joten enpä lähtisi jatkamaan putkea. |
Kirjoittaja: | powerage [ 18.12.2012 10:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
^C5:ssä jarruissa ja jousituksessa molemmissa omat nesteet eli ei häviä jarrut... mutta turhaa arvailua kun ei tiedä mistä autosta on kyse... |
Kirjoittaja: | Nickroen [ 18.12.2012 11:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
kun ei tiedä puhuuko tommi81 jostain työkoneesta vai henkilöautosta? Ilmeisesti autosta? Olisi parempi varmaan uusia koko putki orkkis-liitosten väliltä, koska vanha putki voi korkata sitten uudestaan jostain "lahosta" uuden liitoksen vierestä jos se on jo kerran hapantunut. Jarrut tosiaan xantia/BX samoissa putkissa, niin ei kannattas jatkaa vaikka miten olisi anopin auto ![]() C5 kuten muut mainitsi on oma jarrupiiri ja jousituspiiri. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 18.12.2012 12:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Teräsputket katkeaa joskus myös värinästä jostain mutkasta vaikka olisi ruosteettomatkin (ainakin jos varaajassa/kiinnikkeissä on sanomista), enpä tiedä onko oikein tehty liitos sen vaarallisempi kuin ehjä putkikaan, jos putkessa ei muuta vikaa, ruosteista putkea ei oikein pysty muutenkaan jatkamaan. (Oikein tehdyllä tarkoitan noita joihin on tyssätty työkalulla originaalin kaltainen pullistuma, helmiliitoksista ei ole kokemuksia. Ainakin luulen että ne teki tuon oikean sitikkahuollossa C5:en (pelkkään jousituksen) pitkään putkeen) (C5:een löytyisi muuten uusi iskemätön alkuperäinen pitkä putki tiivisteineen Turusta, jos osia/pätkää tarvitsee...) |
Kirjoittaja: | svc [ 18.12.2012 13:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Kannattaa noita jatkoksia suunnitellessa muistaa, että Citroenin hydraulijärjestelmän paine on noin kaksinkertainen perinteisen jarrujärjestelmän paineisiin verrattuna. ![]() |
Kirjoittaja: | tommi81 [ 18.12.2012 13:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
Juu, tosiaan kyseessä on Xantia break 2.0 16v vuodelta 1996. Taidan lähteä takakelkan pudotus hommiin ja katselemaan miten sen uuden putken saisi sinne soviteltua. Ei ehkä kehtaa näin ensikertalaisena ruveta putkea jatkamaan... Eiköhän senkin vielä joskus kerkeä opettelemaan ![]() Kiitsa, moi! |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 18.12.2012 13:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen |
hep. tuo 175 on paineenvaraajan katkaisupaine ja 145 kytkentäpaine. ns. safety valve rajaa autotyypistä riippuen paineen =jousitusjärjestelmä päälle 75 ja 110. silti kun suihku tulee ohuena suihkuna ,niin se kyllä tekee kutaa. eli päävaraajan ulkopuoliset paineet pois ennen putkien ronkkimista. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |