Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara VTS ykköskoppaisen lukkojen toimintaperiaate
ViestiLähetetty: 27.02.2016 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Miten tuon takaluukun lukon pitäisi toimia?
Tällä hetkellä avain pyörii tyhjää ja ihan sama missä asennossa keskuslukko on, niin luukku aukeaa napista painamalla.*
Auto vie ihan turhaan nyt tallipaikan kun en saa sitä ulos parkkiin, koska en saa luukkua lukkoon.

Voiko haitarikumin sisällä poikki oleva johto tehdä tuommoista?
Voisiko joku luntata käyttöohjekirjasta miten luukku pitäisi saada mekaanisesti lukkoon?

Kaukosäätö ei toimi, niin ei pysty kuuntelemaan tapahtuuko luukun sisällä jotain kun kääntää kuskin ovesta avaimella.
Ei ehdi kahteen paikkaan yhtäaikaa vieläkään.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS ykköskoppaisen lukkojen toimintaperiaate
ViestiLähetetty: 28.02.2016 10:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2817

Profiili ICQ
Varmaan se lukkopesä niin paskanen, että hylkii avainta.

Mekaanisesti saat luukun lukkoon kun irroitat sen verhoilun, on niillä nastoilla ja sisäkahvan alta/sisältä 2 thorxilla kiinni. Kahvan päälliosa lähtee irti varovasti kampeamalla. Tämän jälkeen sieltä tais jo nähdä sen mötikän jossa on lukko jne....sieltä vois onnistua kääntää luukko niin, että on lukossa. korjaamiseen varmaan tarttet jo uuden lukkopesän tai ainakin putsata vanhan. Älä käytä mitään kovin tujua liuotinta se lukkopesä sulaa :lol: haitat oli muistaakseni muovia ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS ykköskoppaisen lukkojen toimintaperiaate
ViestiLähetetty: 28.02.2016 18:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kiitosta.

Olisi varmaan helpompaa saada lukko tottelemaan keskuslukon ohjausta?
Eikös se pitäisi saada keskulukolla lukkoon riippumatta siitä missä asennossa avain on?

Eikö kenelläkään ole skannata sitä sivua ohjekirjasta, jossa tuo selostetaan.
Tai myydä halvalla käyttöohjekirjaa.

ZX:ssä oli muistaakseni, että jos avaimen otti pois kun pesän "viiva" oli vaaka-asennossa, niin se ei totellut keskuslukitusta.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS ykköskoppaisen lukkojen toimintaperiaate
ViestiLähetetty: 29.02.2016 09:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7761
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Oletko sitä kaukosäädön toimimattomuutta jo tutkinut?

Relehän siellä naksuu kun kaukosäädintä käyttää. Oma arvaukseni oli, että kuskin oven lukkomoottorissa olisi vikaa ja siksi ei muutkaan luukut lukitu keskus/kaukolukolla.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS ykköskoppaisen lukkojen toimintaperiaate
ViestiLähetetty: 04.04.2016 23:15 

Viestit: 2
Paikkakunta: Akaa
Tämä VTS taisi päätyä minulle. Iltapuhteena tutkin vähän tuon lukituksen sielunelämää, ja takaluukun lukkopesän haitat taitavat olla jumissa. Sen saisi varmaan purkamalla ja perusteellisella putsaamisella kuntoon, mutta "helpompaa" oli korjata tuo keskuslukitus, joka onnistui "pienehköllä" jumpalla, josta tarina muistiin vastaisen varalle:

- Jokaisen oven lukon sähkömoottorit tuntuivat olevan kaput (mikä lie oikosulku käräyttänyt). Erikoinen juttu, ettei BSI ole mennyt samalla, jos on oikosulku - tai sitten myös BSI on aikoinaan kärynnyt ja vaihdettu. BSI:ssähän on ovimoottorien suojatoiminto, joka estää lukituksen naksuttelun peräjälkeen.
- Takaluukun osalta lukkoa ohjaavan aktuaattorin pystyy purkamaan melko siististi. Bebekistä löytyi sattumalta juurikin sopiva 12V moottori, jolla lukituksen sai toimimaan. Kannattaa vetäistä teippiä myös sähköliittimeen, on yllättäen jälleen kerran melko rimpula. Kannattaa tsekata moottorin napaisuus, muuten tuon saa toimimaan ristiin muiden lukkojen kanssa ( sivuovet lukossa - takaluukku auki jne.)
- Sivuovien lukot eivät ole niinkään huollettavaa mallia. Sahalla avasin yhden kokeeksi, ja sieltä löytyi "Made in Vietnam"-moottori. Hankin kuitenkin sitten nuo lukot purkaamolta (Sitroselta), vaikka säästömies pystyisi kyllä moottorin vaihtamaan ja kasaamaan takaisin epoksilla - tosin riittävän pitkäakselisen 12V litteän moottorin löytämisessä voi mennä tovi jos toinenkin. Pitää muuten olla uudempi yksirivisellä liittimellä varustettu lukko, näissä on ollut vähän aiemmin myös kaksirivistä samalla varaosanumerolla.
- Tuli uusittua kuskin oven johtosarja kokonaan, alkoi aika jättää jo kertaalleen nähtävästi korjatuistakin piuhoista (tina oli lisäksi hapettanut liitoksia/johtoja jo melko paljon). Onneksi yksirivisen lukon johdotus oli erilainen kuin mihin Servicen sähkökaavio opasti.
- Kuskin oven lukon johtoliitin oli löystynyt. Onneksi liittimen voi purkaa, ja puristaa kärkipihdeillä "hampaat" kireämmälle -> nyt istuu napakasti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS ykköskoppaisen lukkojen toimintaperiaate
ViestiLähetetty: 05.04.2016 22:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Päätyi. Ja tuli mieleen että sulta puuttuu kesärenkaiden pultit. Ne on vielä Hessulla.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS ykköskoppaisen lukkojen toimintaperiaate
ViestiLähetetty: 06.04.2016 22:34 

Viestit: 2
Paikkakunta: Akaa
Huikko kirjoitti:
Päätyi. Ja tuli mieleen että sulta puuttuu kesärenkaiden pultit. Ne on vielä Hessulla.


Hmmjoo, ne kyllä helpottaisivat jonkin verran renkaiden asentamista :) Konehuoneen sulakerasian kansi oli muuten konehuoneessa (oli sen verran nätisti aseteltu etulampun kohdille, että luulin sitä katteeksi, kunnes käsi osui akkua räplätessä).


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: