Sitruunapatonki.fi
http://sitruunapatonki.fi/forum/

C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa
http://sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23600
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 11.06.2016 19:29 ]
Viestin otsikko:  C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Auto odotti omistajaansa pohja kentässä. Apparin pyöräkotelosta selvisi syy, murtunut hydrauliikkaputki. Kiinnitin putken, mutta auton hydemoottori on mykkänä. Säädöt ei toimi auton käydessä, eikä takapaksin kautta olevasta napista. Tarvitseeko hydemoottorin käynnistyminen järjestelmän paineistusta?

Kirjoittaja:  Dsharrastelija [ 11.06.2016 22:52 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Huonompi homma. Vähintään hydepumpun sulake mennyt, näissä kun pumppu pelaa aina. Hydepumppu saattaa olla entinen, koska yrittänyt paineistaa systeemiä kun öljyt puhaltanut pihalle ja pumppu pyörinyt tappiinsa asti.

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 11.06.2016 23:37 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Sulake on ehjä, eli pumppu on kuollut. Varaosapumppu siis hakusessa ja huomenna pitäisi saada kuntoon.

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 12.06.2016 19:16 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Pumpun vaihto ei auttanut. Vaikuttaa siltä, että pumpulle ei tule ollenkaan virtaa. Mikä on tuon pumpulle menevän pienen pistokkeen virka? Alkaa hermot palaa...

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 12.06.2016 20:09 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Serious suspension faultia se nyt ilmoittaa ja näytössä vilkkuu "10 km/h", mutta auto on ihan ala-asennossa. Vaihdettu pumppu ei inahdakaan, eikä takapaksin namiskaan reagoi myöskään.

Kirjoittaja:  Dsharrastelija [ 12.06.2016 20:31 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Maxi sulake ehjä (?), mites sulakerasiassa oleva, sen pitäisi pumppu käynnistää, kun avaat jonkun oven. Oletko kokeillut painaa autoa alaspäin, se saattaa herättää pumpun. Se herää joskus heti, joskus taas "hermojen" ja turhautumisen kauan. Voit kokeilla esim. fillarin pumpulla paineistaa säiliötä, voi silläkin lähteä pelittään.
Missäpäin tämä on, vois leksialla katsoa, jos ei lähde pelaan.

Kirjoittaja:  toiras [ 12.06.2016 20:52 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Korkeudentunnistimet edessä ja takana voi olla että ei saa kontaktia kun on mennyt alaasentoon tarviis liikutella niitä tunnistimien tankoja.

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 12.06.2016 20:53 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Kiitoksia vastauksesta. Maxi-sulake on tosiaan ehjä. Onko siis muita sulakkeita vielä? Tuota paineistamista onkin testattava, mutta vasta aamusella ehtii. Olin vaan siinä käsityksessä, että pumppu surisee oitis, kun virtaa tulee. Helsingissä ollaan.

Kirjoittaja:  olli__o [ 12.06.2016 21:12 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Muistikuvat on niin hämäriä että voi puhua ihan pehmoisia...

Jotenkin muistelen että pumppu jossain vaihessa luovuttaa jos neste loppuu, mutta kun en yhtään muista miten se taas uudelleen käynnistyi, hämärästi muistelen että akun kiinnittämisen ja käynnistämisen jälkeen kumminkin? Ja voi olla ettei mitenkään liittynyt mihinkään, mutta ei se kuivanakaan huutanut eikä toisaalta vaatinut mitään ohjelmointiakaan. (Pitkän takaputken katkeamisen jälkeen ajoin vielä muutaman kilometrin kotiin ja toisen kerran korjaamolle. (Kokeilin ensin paikata halkeaman kohtaa, muttei tullut ihan tiivis))

Mutta aika tyhmä systeemi se on, ei huomaa vuotoa/nesteiden puuttumistakaan ennen kuin auto on jo ihan maassa ja ilmoitus oli vaan tuo serious suspension fault. (C5 2001 H3+ oli kyseessä)

Jotenkin luulisi ettei ole tankin paineistuksesta kyse, ellei edes yritä surista, ekös se ole vain sen takia ettei pumppu aina ala imeä alkuun?

Kirjoittaja:  Dsharrastelija [ 12.06.2016 21:18 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Pitäis olla F3, katso om.käs.kirjasta, voi olla joku muu nr:o. Om. käsikirjassa maininta, että mallikohtaisia eroja. Mulla hoitelee sama sulake esp/asr:ää ja jtm. Koita tosiaan painaa autoa alaspäin, eikä varmaan haittaa kokeilla sitä vähän nostaa myös ylöspäin, toiraksen neuvo myös hyvä jos tunnistimet alueensa ulkopuolella. Kokeile ihan ottaa loksusta kiinni ja herätellä.
Voit ottaa akun kengän irti joksikin tunniksi, jos vikamuistissa on tuo serious suspension fault. Mikäli ei sillä lähde, voin ensi viikolla katsoa leksialla mitä se sanoo.

Kirjoittaja:  INikki [ 12.06.2016 23:08 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Pumpulle meneviin paksuihin johtoihin pitäisi tulla jännite aina. Siinä ei ole välissä mitään kytkimiä eikä releitä. Ainoastaan sulake.
Siihen pieneen liittimeen tulee ohjaus ja pumpun sisällä on ilmeisesti joku rele joka kytkee pumpun pyörimään.

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 13.06.2016 08:04 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Luulen, että tuo murtunut putki nyt ei liity millään tavalla tähän pumppuun. Järjestelmässä oli muuten vielä paljon painetta, vaikka oletin, että sitä siellä ei ole. Auto tipahti ainakin 10 senttiä ruuvatessani hydeputket irti ja lds:sää suihkusi kovalla paineella :shock:
Tuo pieni johto on nyt herättänyt mielenkiinnon, koska siitä on mennyt eristys yhdestä kohtaa rikki. Johto ei ole kuitenkaan poikki.

Kirjoittaja:  Teuski [ 13.06.2016 08:06 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Olihan uusi pumppu samanlaisella jousituksella olevasta autosta peräisin tai äly-yksikkö vaihdettu alkuperäisestä autosta / ohjelmoitu sopivaksi?

Pumppu on sama, mutta ohjelmoinneissa on eroa. En kyllä tiedä miten vääränlainen pumppu käyttäytyy..

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 13.06.2016 09:57 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Avasin vanhan pumpun ja se oli täynnä mm. sulanutta muovia, eli ilmeisestikin on ylikuumentunut jossain vaiheessa. Varaosapumppu on 2.0 16V ykköskoppaisesta ja olin siinä käsityksessä, että nämä sopivat keskenään ilman ohjelmointia. Lexialle olisi varmaankin nyt tarvetta.

Kirjoittaja:  Teuski [ 13.06.2016 10:44 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Vikakoodi kirjoitti:
Avasin vanhan pumpun ja se oli täynnä mm. sulanutta muovia, eli ilmeisestikin on ylikuumentunut jossain vaiheessa. Varaosapumppu on 2.0 16V ykköskoppaisesta ja olin siinä käsityksessä, että nämä sopivat keskenään ilman ohjelmointia. Lexialle olisi varmaankin nyt tarvetta.

No millä koneella sun auto on?

kakslitraisessa bensassa on H3+-jousitus, tunnistaa sporttinapista korkeudensäätönappien välissä. 1.8 ja 2.0HDi on plussattomalla. Ykköskoppaisissa siis.
Kakkoskoppaisissa plussa onkin harvinaisempi, lieneekö paljon muissa kuin veekutosissa?

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 13.06.2016 10:55 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Mulla on 2.0 HDi. Eli onko mahdollista ohjelmoida tämä Lexialla?

Kirjoittaja:  Teuski [ 13.06.2016 10:56 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Vikakoodi kirjoitti:
Mulla on 2.0 HDi. Eli onko mahdollista ohjelmoida tämä Lexialla?

Käsittääkseni onnistuu. Tai sitten vaihdat sen äly-yksikön vanhasta pumpusta.

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 13.06.2016 12:27 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Vaihdettu. Nyt ei vikailmoja, mutta pumppu pysyy pimeänä.

Kirjoittaja:  Teuski [ 13.06.2016 12:46 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Saatko mitattua tuleeko sinne pumpun pienelle liittimelle käynnistyskäskyä?

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 13.06.2016 13:22 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Olen ihan käsi näissä. Sähkömittari löytyt, mutta miten mittaan tästä yhdestä pinnistä?

Kirjoittaja:  toiras [ 13.06.2016 14:15 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Onkos tutkittu korkeustunnistimet kun auto on mennyt alaasentoon on saattanut irrota linnunluu tai on kontaktihäiriö.

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 13.06.2016 14:51 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Ei ole korkeusantureita tutkittu, mutta itse epäilen jo vahvasti, että vika on tuossa puoliksi katkenneessa ohkaisessa johdossa. Ilmeisesti tämä on ECUlta tuleva "datakaapeli". Voikos tätä tinasukalla korjata? Jos ei tällä ratkea, niin sitten auto huoltoon.

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 14.06.2016 07:45 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Tässä linkki vähän aihetta sivuavaan keskusteluun:

viewtopic.php?f=12&t=4802&view=print

Eli tämä ohkainen johto on viallinen, liitin on ehjä. Huollossahan ne uusisivat koko johtosarjan ja linkin perusteella se ei enää olisi kannattavaa tehdä, koska se ylittäisi jo auton arvon. Yksipinninen liitin, eli käsittääkseni tämän voi pätkäistä ja korjata kutistesukalla.

Kirjoittaja:  Teuski [ 14.06.2016 07:53 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Vikakoodi kirjoitti:
Tässä linkki vähän aihetta sivuavaan keskusteluun:

viewtopic.php?f=12&t=4802&view=print

Eli tämä ohkainen johto on viallinen, liitin on ehjä. Huollossahan ne uusisivat koko johtosarjan ja linkin perusteella se ei enää olisi kannattavaa tehdä, koska se ylittäisi jo auton arvon. Yksipinninen liitin, eli käsittääkseni tämän voi pätkäistä ja korjata kutistesukalla.


Vaikka olisi kymmenen johtoa niin ainahan ne voi korjata jos vikaa on. Ei muuta kuin fiksaamaan :)

Kirjoittaja:  Vikakoodi [ 28.06.2016 21:28 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 I Break, hydrauliikasta paineet poissa

Hydrauliikkapumppua ei ole saatu toimimaan. Tässä on japanilaisella vara-autolla ajeltu viimeviikot.
Vika löytyy tod.näkösesti joko pumpulle menevistä pistokkeista, tai johdoista. Joka tapauksessa korjaus on Kallis ja ylittää auton arvon. Sinänsä sääli, koska auto on muuten hyvässä iskussa. Kytkin ja vauhtipyöräkin hiljattain vaihdettu - ja jakopää :cry:

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/