Sitruunapatonki.fi
http://sitruunapatonki.fi/forum/

ZF automaatti
http://sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23680
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  iloinen [ 24.06.2016 15:44 ]
Viestin otsikko:  ZF automaatti

Moi

Vaihdetaanko ZF 4v automaatissa suodatin öljynvaihdon yhteydessä?

Kirjoittaja:  eskere [ 24.06.2016 15:50 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Mikä laatikkomalli tai mistä autosta?
4HP14 (Bx, Xantia, Zx) laatikossa ei ole vaihdettavaa suodatinta. Sielun sisältä löytyy kahvisuodattimen tapainen tiheä pestävä verkkosuodatin joka kerää isommat roskat.

Kirjoittaja:  iloinen [ 24.06.2016 15:56 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Xsara Picasso 2l koneel 2004

Kirjoittaja:  Ralle [ 24.06.2016 22:02 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Se ei ole ZF:n laatikko vaan AL4:nen.

Kirjoittaja:  Jalamari53 [ 25.06.2016 08:49 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

2 l:n bensa niin AL4 ja ei suodatinta , ainoastaan öljy 3 litraa vaihtoon.

2 l:n diisseli, sen laatisko en varma voi olla vaikka ZF?

Kirjoittaja:  iloinen [ 25.06.2016 09:05 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Moi

Teknisten tietojen mukaan 2l 16v on poikkeavasti ZahnradFabrik, eli ZF-laatikko. Onkohan tarvittu isomman väännön takia?

Tutkin sen kun pääsen ryömimään alle....

Kirjoittaja:  Teuski [ 25.06.2016 10:44 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

iloinen kirjoitti:
Moi

Teknisten tietojen mukaan 2l 16v on poikkeavasti ZahnradFabrik, eli ZF-laatikko. Onkohan tarvittu isomman väännön takia?

Tutkin sen kun pääsen ryömimään alle....

Kumma juttu kun esim. femmassa on AL4 saman koneen perässä ja dieselissäkin.

Kerrotko auton VINin niin katsotaan mitä Service sanoo...

Kirjoittaja:  svc [ 26.06.2016 17:54 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Service on kyllä kovasti sitä mieltä, että automaatti-Pikatsussa 2.0 16V bensakoneen sekä 2.0 HDi:n jatkeena on AL4-laatikko kaikissa vuosimalleissa.
AL4 kestää vääntöä 210 Nm ja Picasson EW10J4 vääntää "vain" 190 Nm, eli kyllä tuo väännön puolesta kestää.

Kirjoittaja:  svc [ 26.06.2016 18:07 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Service on kovasti sitä mieltä, että automaatti-Pikatsussa 2.0 16V bensakoneen sekä 2.0 HDi:n jatkeena on AL4-laatikko kaikissa vuosimalleissa.

Kirjoittaja:  ruutuvihko [ 28.06.2016 21:55 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Ei taida olla hätää tässä kun ei ole huollossa vaihdettavaa suodatinta ZFssä eikä AL4ssä. Kysyjä ei siis suodatinta pääse vaihtamaan ellei avaa laatikkoa.

Kirjoittaja:  iloinen [ 07.07.2016 14:29 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Moi

Laatikko ihan erilainen kuin kuvauksessa.

Päällä yks kuuskantapultti vaihdekulissan alla ja yks tähtikanta, mis oli pitkä tappi sisärakenteisiin. Kyljessä peltikansi tähtipulteilla ja pohjas yks pyöreäkantainen tähtikantapultti ja diodin ? näköinen anturi mihin meni johdot.

Kun en tiennyt miten tän laatikon kans toimitaan en availlu enempiä.

Öljyt on ; kukakohan tääl etelä-karjalas osais auttaa vaihdos?

Kiitos

Kirjoittaja:  Ralle [ 07.07.2016 16:54 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Sitä toistahan ei saa avata ollenkaan!!!! Vaihteisto hajoaa!!!! Pyysin tuon aikoineen foorumin puolelle lisäämään ettei kävisi huonosti.

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,12261.0.html

Taidat päästä vaihteisto ostokselle :(

Kirjoittaja:  iloinen [ 07.07.2016 17:19 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Moi

Aukaisin jo kun en löytänyt neliskanttista täyttötulppaa.

Laitoin takas ja hyvin pelas; vaihdevalitsin oli N asennossa.

Täs mallis sitten on ilmeisesti se muovinen "mittatikku" poistotulpan sisällä?? Poistotulpan neliskanttisuuskaan ei ole standardi vaan tarvitsee tehdä siihen työkalu??

Etsin laatikon tyyppiä kyljestä, numeroita kyllä löytyi mutta ei kirjaimia.

Terveiset

Kirjoittaja:  Teuski [ 07.07.2016 21:06 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Kyllä nyt on kumma kun VINin perusteella servicestä varmistettiin, että kyseessän on AL4 ja tuo kyvauskin siötä kuullostaa. Ri vaan pitäisi mitään neliäkantoja tyhjennyspuolella olla eikä muovisia mittatikkuja. Onhan sen täyttöropun joku voinut vaikka jostain syystä vaihtaa eri malliseksi...

Katso toi Rallen linkki, siellä on hyvät kuvat.

Kirjoittaja:  Ralle [ 07.07.2016 21:51 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

No säikähdyksellä pääsit jos kaikki vaihteet löytyy ja liikkuu eteen ja taakse.

Kirjoittaja:  iloinen [ 07.07.2016 23:15 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Joo

Kaikk löyty.

Löytyyks se täyttötulppa jostain laatikon päältä kun en löytänyt ja pohjas ei ollu kun se yks pyöreä proppu.

Otin kuvat mut en saa niit tähän palstalle - sähköpostiin saisin jos olis osoite??

Kirjoittaja:  Teuski [ 08.07.2016 09:03 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Katso toi Rallen Citroen-Foorumin linkki, siellä on selkeät kuvat propuista. Täyttö on siinä päällä vaihdevalitsimen vivun alla ja pohjassa sisäkkäiset tyhjennys- ja tarkistusroput.

Kirjoittaja:  iloinen [ 08.07.2016 19:23 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Moi

Pitääks se peltikulissi purkaa pois, et tulpan löytää näkyville kun mitään tulppaa ei löynyt vaikk kahteenpekkaan korjaamossa asentajan kanssa etittiin otsalamput hehkuen??

Kirjoittaja:  Teuski [ 08.07.2016 19:43 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Ei tarvi purkaa mitään muuta kuin yleensä ilmanputsari.

Kerro nyt mikä siinä poikkeaa noista kuvista jos niiden perusteella ei löydy.

Kirjoittaja:  olli__o [ 08.07.2016 20:00 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

iloinen kirjoitti:
...
Otin kuvat mut en saa niit tähän palstalle - sähköpostiin saisin jos olis osoite??


Tiedäkö mikset saa niitä palstalle, onko kuvat saatu siirrettyä tietokoneelle vai millaisella vekottimella kirjoittelet?

yleisin vikä on vikana: resoluutio/tiedoston koko liian suuri
Eli max 120 kB (yleensä tiedot näkee kun hiiren oikealla tms. katsoo ominaisuuksia)
ja pikeseleitä saa olla 800x600

Jokaisessa (melkein) koneessa on joku ohjelma (tai) ladattavissa ohjelma.
Jos sattuu olemaan vaikka Windows 7, niin googleen kuvan pienentäminen Windows, niin löytää ohjeita miten saa pienennettyä vaikka paintilla. (jos on joku muu käyttis, niin korvaa sanat sillä) Nykykoneissa on yleensä myös mahdollisuus käyttää kuvaruutukaappauksia valitulta alueelta, zoomaa kuvan melko pieneksi ja kaappaa sen ja tallentaa tms (ja tarkista että kuva ja tiedosto täytti nuo koko rajoitukset), sen jälkeen lisääminen onnistuu.

AL4:ssa on ainakin jossain mallissa peltiöljypohjassa (joka ei tosin ole pohja vaan keulanpuolella "sivu") tyyppitarroja?

Kirjoittaja:  kokemjne [ 08.07.2016 20:00 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

jahas . mieli tekis sanoo jotain , mutta eiköhän romeon esiaste korjanne tilanteen ammattitaitoisesti

Kirjoittaja:  iloinen [ 08.07.2016 23:13 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

moi

kiitos neuvoista.

oisko ratkaisu et vaihde oli neutraalil ku asentaja oli vaihtanut kaikki lootaöljyt n-asennossa?

Liikkuuks ne pellit johonkin?

Kirjoittaja:  Teuski [ 08.07.2016 23:26 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Ensin ei löytynyt täyttötulppaa ja nyt yhtäkkiä öljyt onkin vaihdettu?
Mikä vielä on ongelmana?

Kirjoittaja:  iloinen [ 09.07.2016 08:32 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Moi

Ei o viel vaihdettu ku täyttötulppa oottaa löytäjäänsä. Tyhjennystulpast on nyt ohjeet mut täyttötulppaa ei o viel löytynyt.

Laatikon pääl on joku puolisuunnikas metallilevy ja laidas roikkuu paksu piuha.

Kirjoittaja:  Ralle [ 09.07.2016 09:53 ]
Viestin otsikko:  Re: ZF automaatti

Täyttötulppa on Picassossa kyllä niin näkyvillä et kyllä sen löytää. 8mm neliökanta muistaakseni.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/