mn41 kirjoitti:
Poika korjannut paluuputken nimimerkki ealab´in ohjeilla. Kiitos neuvoista. Nyt en muista pitikö suorittaa jotakin hydr. öljytäyttöä pumpulle, kun säiliö on vajaa ja tämä korjattu putki tietysti tyhjä. En osaa antaa pojalleni muuta ohjetta kuin täyttää säiliö ja katsoa, mitä tapahtuu, kun käynnistää koneen. Joten edelleen saa neuvoa, koska hän jatkaa autohommia vasta huomenna.
Onko punainen STOP-valo syttynyt moottorin käydessä? Jos ei, niin letku kiinni, nestettä säiliöön riittävästi ja käyntiin. Jos on, niin pumpussa saattaa olla ilmaa nesteen vajauduttua liiaksi. Silloin regulaattorista (se möykky jäähdyttimen takana jossa on pallo) 12mm avainmitalla olevaa pulttia noin 1 kierros auki ( ei enempää !), kone käyntiin, tyhjäkäyntiä noin minuutti ja em pultti kiinni, vain maltillisesti kiristäen, kone käyden tai seisoen. Pumppu on nyt ilmannut itsensä. Sitten vielä toinen minuutti kone käynnissä jotta paineet syntyy ja nestemäärän tarkistus (kohon tatti viivojen väliin maavara yläasennossa). Ja jos ilmaa on mennyt systeemiin ja jarrupoljintuntuma pehmeä tai viivettä jarruissa, on myös jarrut ilmattava.