Sitruunapatonki.fi http://sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Hdi ruiskusuuttimen liitin ja egr ongelma http://sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23783 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | suomse [ 14.07.2016 17:01 ] |
Viestin otsikko: | Hdi ruiskusuuttimen liitin ja egr ongelma |
Xsara Picasso 1,6 HDI -08, alkaa nykimään ja käy huonosti. Loputa hyytyy kokonaan. Hetken huilattuaan lähtee käyntii, mutta matka jatkuu nykimällä. Kun aukaisee ruiskusuuttimien liittimet, niin ne näyttää väljiltä varsinkin 1 ja 2 pytyssä.(kuskinpuolelta 2 ensimmäisessä) Niitä kun hetken rassaa, niin taas toimii moitteetta muutaman päivän. Huoltoliikkeen mukaan niitä liittimiä ei ole liioin vaihdettu, mutta tähän on jo kertaalleen ainakin 4 pytyn liitin uusittu, koska erilainen liitin kuin muissa. Eli onko siihen muuta keinoa kuin uusia liittimet ja mistä niitä saa ja minkä on nimike tai varaosakoodi osalle? Veholta ei ainakaan saa muuta kuin kokonaisia moottorin johtosarjoja ja huollosta sanoivat vain että ne maksaa. Suositteli hommaaan liittimet jostain muualta jos ei kiristäminen auta. Egr antaa vikailmoituksia, mutta on kuitenkin tulpattu, joten ei ainakaan auki jää. Uusi egr odottaa vaihtamista.. onko siihen mitään erikoisia sopeuttamisia tehtävä vai riittääkö että vaihtaa ja nollaa vikakoodit Lexialla? |
Kirjoittaja: | suomse [ 14.07.2016 17:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hdi ruiskusuuttimen liitin ja egr ongelma |
Liitin selvisi ja siihen käy ilmeisesti Bosch Compact liitin. Kustantaa vain 3,63€ /kpl ja saan ne huomenna n. 10 cm johdoilla varustettuna, niin on helpompi tinata alkuperäisiin johtoihin ja kun en omista niille käypää työkalua puristamista varten. Työstä ja 2,5 mm2 johdonpätkistä velkovat vain 20€. Sitten selviää onko vika ollut niissä liittimissä..tuohonhan on jo kerran vaihdettu kyseinen liitin siihen nelospyttyyn jostain syystä. Mutta EGR-venttiilin sopeutukseen kaipaan vinkkejä... |
Kirjoittaja: | suomse [ 17.07.2016 21:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hdi ruiskusuuttimen liitin ja egr ongelma |
Egr virheet hävisi uuden venttiilin myötä ja liittimet uusittu. Koeajolla ei mitään hämminkiä, tuntui toimivan niinkuin kuuluukin. Vielä jäi P2408 ja P1351, ensimmäinen on joku lisäainejärjestelmän säiliön tulpan signaali ja jälkimmäinen viittaa ilmeisesti viallisen hehkutulppaan tai releeseen. Jäi mieltä kaivamaan P2148, hetkellinen virhe, mikä sieltä myös löytyi. Mistä kyseisen vian aiheuttajan todennäköisemmin tavoittaa? |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |