Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia II:n Öljynlämpöanturi
ViestiLähetetty: 19.07.2016 16:44 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Onko tietoa tuon anturin spekseistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II:n Öljynlämpöanturi
ViestiLähetetty: 20.07.2016 11:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Olisivatko tehneet erilaisen anturin tuota varten? Siis sähköisiltä ominaisuuksiltaan..? Epäilisin että vedenlämpöanturia käyttäen saisi oikeat lukemat mittarille...

Arveluni perustan sille että Beksin antureita/mittareita tuli joskus pyöriteltyä aika paljonkin käsissä, ja testattua minkälaisia näyttämiä milläkin anturitiedolla aikaan saisi. Hauska havainto oli se, että tasan samoilla resistanssiarvoilla sai samat lukemat sekä veden- että öljynlämpömittareihin, vaikka neula onkin eri paikassa mitta-asteikon takia, niin silti samalla asetuksella oli kummassakin mittarissa 60, 100 ja 120 astetta. Lisäksi pääosin tuli semmoinenkin havainto tehtyä että anturi oikosulussa oli täysi näyttämä ja pienin arvo 400 ohmin arvolla, ja nämä siis sitten öljynpaine sekä bensiinimäärän mittareissa...

Suosittelisin kokeilemaan 0-400 ohmin "anturilla" eli potentiometrillä, vaihtaen veden- ja öljynlämpömittarien kesken. Sekä vedenlämpömittaria "keittäen" vastaavasti kytkien. Lopputulos saattaa yllättää, vieläpä positiivisesti...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II:n Öljynlämpöanturi
ViestiLähetetty: 20.07.2016 15:55 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Öljynpainemittaria ei taida ollakaan...Sen mahdollisen anturin toiminta ei perustukaan lämmöstä riippuviin vastuksiin.... Ps. Vielä pähkäilen öp-mittarin asentamista, kun vielä löytäisin mittariston, jossa öl-mittari, mutta jonkin öp-anturin sopivuus sitten oma lukunsa. Nyt hallussani tarvike-öp-mittari, sen anturi toimii 0-170Ohm, joka vastaa 0-7k painetta. Tämän mittarin kyllä voisi istuttaa tyhjään paikkaan ja hakea mittariston liittimiltä ne karvat, jotka ovat konehuoneessa vapaissa pistokkeissa....:) Mutta voisihan sitä paineita tarkistella (ei ajaessa)silloin, tällöin, vain vastusmittarilla, kun anturi on jo kiinni. Painearvot vaan suhteutetaan vastusarvoon..


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: