Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 1,6 manuaali kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 26.01.2021 21:15 

Viestit: 34
Otsikon mukaiseen kulkineeseen tulisi vaihdella kytkimasetelma viikonloppuna. Ensimmäistä kertaa kytkimen vaihtohommissa, joten kyselisin yleisesti;
Onko tuon koneen kanssa mitään "sudenkuoppia"? Saako kytkimen aseteltua ilman keskitystyökalua? Saisiko raottamalla vaihdettua, vai pitääkö irrottaa koko koppa? Ainakin vetari pitänee irrottaa?

Kiitoksia jo vastauksista etukäteen!



BX 19 GTI 16V -87, C4 1.6 -05
C5 2.0 HDI -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 1,6 manuaali kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 26.01.2021 22:34 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Moottori vaihteiston päästä kannatukseen,molemmat vetoakselit irti,nosturi helpottaa HUOMATTAVASTI,saa keskitettyä ilman työkalua...



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 1,6 manuaali kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2021 12:09 

Viestit: 34
Tulihan tuo vaihdettua, koko päivähän siinä vierähti. Painelaakeri aivan sökönä, oli hirttänyt kytkinakselin holkkiin kiinni.

Uusi asetelma jäi hieman rallattamaan; pientä kolinaa kuuluu kytkimen ollessa alhaalla, ja ylhäällä ollessaan ääni pienenee (tai häviää lähes kokonaan). Asetelma meni kyllä suoraan, ja uusi painelaakeri lukittui haarukkaan..
Onkohan tuo kytkinakselin holkki ottanut kuitenkin sen verran kipeää, että laakeri ei ota tasaisesti asetelman jousihampaisiin kiinni..? Jäi pohdituttamaan, että kyllähän tuolla voi ajaa (kytkin toimii pehmeästi, irrottaa jne), mutta kestävyys on sitten toinen kysymys..



BX 19 GTI 16V -87, C4 1.6 -05
C5 2.0 HDI -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 1,6 manuaali kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2021 14:31 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
No mikset vaihtanut sitä holkkia samantien?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 1,6 manuaali kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2021 16:03 

Viestit: 34
Ei ollut tuttu tuo holkkirakenne. Vaihdettaessa tuli vain katsottua, että kytkinakselihan se siinä, silä oletuksella että akseli on täysin kiinteä. Eikä holkki (joka oletettiin kiinteäksi osaksi akselia) ollut vääntyneen näköinen; mitä nyt pientä naarmua pinnassa. Tuo painelaakeri on sen verran väljällä sovituksella muutenkin tuossa holkin päällä, ettei naarmuja lähdetty ihmettelemään sen enempää.

Ensi kerralla tuota ei enää unohda; sen verran harmittaa :lol:



BX 19 GTI 16V -87, C4 1.6 -05
C5 2.0 HDI -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: