torneol kirjoitti:
Sitä mietin, että vaikuttaako egr disablointi dpf polttoon?
Ei! Molemat on erikseen systeemi.
EGR - poistaa NOS , NO2 kaasut
DPF - poistaa noki ja savu
Jos haluaisit poistaa DPF , ECU:ssä on jotkut ohjelmisto kytkimet ( 0xAB ,0xCD...=> 0x00..), sitten ohjaus ohelmia ei etsin DPF osoite ja kotelo voit lähettä romulle
EGR jos poistaa , kaikki noki menna DPF:iin , kun mottori on kylmä (alle 30°C). DPF tukkeutui nopeasti , palaneet kaasut ei menna , sitten motorin teho on alempi..
EGR tarve samoin ECU ohjaus muokiin jos poistettu .
ECU laskea:
- 2000 kiertoa , noin 500mg ilma (MAF mittaus) - EGR 4% (20mg ilma ) (kiihtyvä nopeus)
- 2000 kiertoa , noin 300mg ilma (MAF mittaus) - EGR 34% (220mg) (risteilynopeus)
- 2000 kiertoa , noin 150mg ilma (MAF mittaus) - EGR 74% (370mg) (hidastukset / tai kylmä tyhjäkäynti)
Kun vain poista ventili ja putket , ohjaus ohelmia odotaa pienempi ilma (MAF mittari) kun EGR on.. mutta mittaus on isomppi ja virhe lamppu hymy.
Normaali, jos aja 80-90% kaupunkiin DPF suodatin rikoa (olla tukossa) 200-250 000km.
Parempi joka 2 paivää aja noin 5-10min. päätie , 3 vaihde , ja 2600-3200min-1 tai asetukseet lexialta(Autocom/Launcher) "Force DPF regeneration". EGR voidaan puhdistaa