Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 18.02.2021 15:37 

Viestit: 140
Päivän mysteeriääni.

Vilkku toimii nopesti kuten yleensä silloin kun joku hehku on kaput. Mutta kun panee hätävilkun päälle eli kaikki vilkut päälle niin tahti onkin rauhallinen ja kaikki vilkut toimii. Etukulma, peilin alus ja takaledit TOIMII.

Mistähän tuota vikaa nyt pitäisi etsiä ? Ei muuten mutta mitä sitten jos joku hehku/ledi olisikin joskus oikeasti pimeänä. Auto on ollut matka-ajossakin joten ei virranvähyys ainakaan ole kysessä. Jospa päivastoin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 18.02.2021 16:06 

Viestit: 108
Tervehdys. Onko vetokoukun virtapistokkeen adapteri paikallaan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 18.02.2021 22:16 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
sepkar kirjoitti:
Tervehdys. Onko vetokoukun virtapistokkeen adapteri paikallaan

Ja onko vetokoukun pistokkeen katkaisija ehjä (Ulkona)?



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 23.02.2021 09:51 

Viestit: 140
Selvisihän se syy. Kiitoksia.

Juurikin oli 7 napainen kärrynjohto kiinni ja vilkku toimi normaalisti.
Vain johto irti ja tiheä vilkku palasi.

Oliko jossain erillinen kytkin pistoketta varten? Adapteri saisi mieluummin olla paikoillaan ja vilkut kuitenkin toimia normaalisti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 23.02.2021 10:15 

Viestit: 516
Paikkakunta: Sipoo
Siis tarkoitat vetokoukun johtosarjan pistoketta? Mulla semmoinen oli jemmassa peräkontin sisäverhouksen takana kuskin puolella. Toki siihen tuli useita johtoja, mutta koukun pistokkeelta seurasin ja siellä on semmoinen lukittava liitin.

Edellyttää siis kontin verhouksen osittaista avaamista. Mulla sedan, farkusta ei tietoa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 23.02.2021 10:38 

Viestit: 140
Taitaa sitten kuitenkin olla parasta ottaa se adapteri mukaan 7-napaisen johdon päähän. Tai säilöä peräkontin sivutaskuun.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 23.02.2021 19:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Joskus ei vain pysty hillitsemään itseään!


Liitteet:
IMG-20210223-WA0002.jpg
IMG-20210223-WA0002.jpg [ 64 KiB | Katsottu 3121 kertaa ]

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 23.02.2021 22:38 

Viestit: 5157
Tuo on silti aika yleinen ongelma merkistä huolimatta, ja uudempiin autoihin on yritetty rakentaa kytkimiä ja joskus keinoälyä, joka tulkitsee onko peräkärry kiinni vai ei ja osaisi sitä kautta ohjata oikein (vaikka takasumuvaloakin). Mutta kun erimerkiksi liitin on aika ikävässä paikassa, eikä ihan tiivis, eikä ole muissakaan merkeissä, vaikkapa ihan perinteinen google testi:
mercedes vilkku ei toimi vetokoukku: "Noin 64 200 tulosta"
Citroen vilkku ei toimi vetokoukku: Noin 29 500 tulosta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Vilkkuvalo
ViestiLähetetty: 24.02.2021 08:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
olli__o kirjoitti:
Tuo on silti aika yleinen ongelma merkistä huolimatta, ja uudempiin autoihin on yritetty rakentaa kytkimiä ja joskus keinoälyä, joka tulkitsee onko peräkärry kiinni vai ei ja osaisi sitä kautta ohjata oikein (vaikka takasumuvaloakin). Mutta kun erimerkiksi liitin on aika ikävässä paikassa, eikä ihan tiivis, eikä ole muissakaan merkeissä, vaikkapa ihan perinteinen google testi:
mercedes vilkku ei toimi vetokoukku: "Noin 64 200 tulosta"
Citroen vilkku ei toimi vetokoukku: Noin 29 500 tulosta


Tärkeitä huomioita vetokoukusta nykyautoisssa! Monissa kehittyneissä järjestelmissä pistokkeen kytkeminen vetokoukkuun muuttaa moottorin ja vaihteiston ohjelmaa myös ja ei esim. anna kytkeä suurinta vaihdetta ollenkaan silloin pistoke kytkettynä automaatti vaihteisissa, jonka seurauksena etsitty polttoaineen kulutuksen kasvua pelkkä adapteri paikallaan.
Omalle kohdallekin osunut C5 II korinen, mikä ei lähtenyt käyntiin. Hetken omistajaa haastateltu, selvisi että oli aivan itse korjaillut vetokoukun pistoketta ja ihme tapahtui sen jälkeen, että auto ei käynnistynyt. Papan viritykset poistettua toimi ja ei ollut edes kerinnyt polttaa mitään boksia.

Ylempänä olevaa kuvaa jo liittäessä viestiin, ymmärsin olevani vaarallisilla vesillä, vaikka ehkä luulin ranskalaisten autojen omistajien omaavan huumorintajua, myönnän jo nyt olleeni väärässä. ;)
Onneksi kuitenkin olli_o oli hakenut fakta tietoa googlen kautta tähän hivenen kieliposkella tehtyy Alfamerin kirjan kanteen ja saimme selvän eron jo pelkästään Citroenin eduksi Mercedekseen nähden ja tuskin tilanne olisi edes muuttunut muiden PSA:n merkkien ja Renaultin mukaan otolla? Kuinka murskaavaksi tilanne muodostuisikaan, jos tilastoon olisi valittu vain yli 300hv, raskaskalusto, tai -80 luvun Air-Bagilliset, olisiko Citroen päässyt jopa 0% tulokseen? :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: