Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 02.03.2021 20:19 

Viestit: 767
Mahtaisko matka loppua lyhyeen jos ohjelmois lisää potkua koneeseen...
Ja autohan on 2007 c5 170 hdi ja aisin. ..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 02.03.2021 20:25 

Viestit: 723
450Nm on virallinen maksimi. Tuskin saa 170hdi:sta niin paljoa softalla kutiteltua, että tulee vastaan.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 02.03.2021 22:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
C6 240HDi:ssä on juuri tuo 450Nm:n vääntömaksimi. Sen koneen kyljessä Aisin on parhaimmillaan.



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 02.03.2021 22:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Mikäs oikein aiheuttaa X7:ssa Aisinin kanssa manuaalia alhaisemman sallitun vetomassan?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 02.03.2021 23:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Mikäs oikein aiheuttaa X7:ssa Aisinin kanssa manuaalia alhaisemman sallitun vetomassan?

Olisko valmistajan sanelema lukema?

1.9TD+AL4-Xantialla sai vetää ruhtinaalliset 860kg kun 1.8 16V manuaalilla sai kiskoa puoltoista tonnia...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 03:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Juuso kirjoitti:
C6 240HDi:ssä on juuri tuo 450Nm:n vääntömaksimi. Sen koneen kyljessä Aisin on parhaimmillaan.


240HDi ja kuuslovinen Aisin on kyllä hyvä pari. 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 09:03 

Viestit: 128
kaseva kirjoitti:
Juuso kirjoitti:
C6 240HDi:ssä on juuri tuo 450Nm:n vääntömaksimi. Sen koneen kyljessä Aisin on parhaimmillaan.


240HDi ja kuuslovinen Aisin on kyllä hyvä pari. 8-)


Toimii kyllä hyvin yhteen. Aikamoinen pullonkaula se Aisin kyllä on. Jaguar XF:ssä on 300 hv/700 Nm saman koneen viimeisimmässä kehitysversiossa ja parina 8-pykäläinen ZF.



C5 V6 240 HDi, C5 Aircross Hybrid
(ex. C4, Xantia Activa TCT, Xm V6, BX 14RE)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 09:41 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Mulla ex aisinlaisessa 500nm ja kesti ainakin sen 150tkm mitä sillä softalla tuli ajeltua, sen tiedän että 600nm asti niitä on ponnisteltu, ei se hajoa mutta alkaa lipsumaan.

Teuski kirjoitti:
Olisko valmistajan sanelema lukema?

1.9TD+AL4-Xantialla sai vetää ruhtinaalliset 860kg kun 1.8 16V manuaalilla sai kiskoa puoltoista tonnia...


Edellinen vaunu kun oli telikabe ja jäi alle ton 1,5ton ja tuollaisella xantialla tuli sitä pari kertaa kiskottua niin olihan se pelottavaa. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 10:59 

Viestit: 526
Aisin ole minkään kanssa hyvä pari..
Tai millä ilveellä tuolle saa ne maksimi nyyttönit edes syötettyä?
Tai liekö laatikon ohjelma tehty juurikin noin että ei oikeen saa väännöllä ajettua?
Tai ajateltu alkujaan sen 8000 pyörivän bensa moottorin kaveriksi?
Kokemukset siis perustuu 2 ja 2.7 hodarin perässä oleviin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 11:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Mulla on Expert 180 Hp / 400 Nm ja Aisin 6-vaihteinen. Perävaunun sallittu massa jarruin 2200 Kg. Yhdistelmän massa max. 4600 Kg.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 11:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Range Evoque 4x4 TD4-koneella pitäisi olla samat 400 Nm vääntöä, jarrullisen perävaunun massa max 1800 kg. Käsittääkseni on sama Aisinin laatikko AM6.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 12:50 

Viestit: 767
Tänään "pajalle"...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 13:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
sitikkaporo kirjoitti:
Range Evoque 4x4 TD4-koneella pitäisi olla samat 400 Nm vääntöä, jarrullisen perävaunun massa max 1800 kg. Käsittääkseni on sama Aisinin laatikko AM6.

Xm 2.1td sekä V6, 4HP18 askilla molemmat, kummassakin breakissa oli 1500kg vetopainot. 2.1td berline manuaali, siinä oli vain 1300kg...

Range P38, 4HP22 askilla, vaatimaton 3500kg, samat painot myös kakkosDiscoissa samaisella askilla, kummatkin myös manuaalina samat...

C8V6, 4HP20 aski, ja vetopainoa 1800kg...

Vetopainoon voi vaikuttaa valmistajan ilmoitus, koukkuvalmistajan ilmoitus, kotimaisen tyyppikatsastuksen yhteydessä laskennallinen mäennousukyky yms seikat. Vanhoissa sitten pelkkiä painoihin liittyviä määritelmiä, jotka ovat kyllä vallan sekavia kun muutoksia on tullut vuosikymmenten aikana, eikä ilmeisesti ole aina tarkkaan luettu mitä aiempi määräys kaikkineen kertoi. Dyanessa saisi olla tehtaan ilmoituksen mukaan 270kg jarruton/400kg jarrullinen, mutta 4x4 muutoksen jälkeen olisikin 2x omapaino eli vähän toista tonnia, hieman uudempana olisikin 1,5x kokonaispaino eli 1350kg... Hauskoja nuo vanhat määräykset ja niiden tulkinnat...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 15:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Käsittääkseni näitä on tonne 550nm lastuteltu ongelmitta. Ja olihan se tänne tai sisarfoorumille linkitetty joku Alfa 159 jossa tyyliin 800nm päivittäisessä ajossa.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 16:08 

Viestit: 767
Nyt pitäs olla 204 heppaa ja 440nm... jos ottais akan kyytiin ja painais kaasun pohjaan....
Tuleeko kommenttia vai ei.... en mitään kerro....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 17:56 

Viestit: 767
Sanoi että ei tää kulje mitkään, olisit ostanut kunnon auton,,,


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 20:25 

Viestit: 128
sitikkaporo kirjoitti:
Range Evoque 4x4 TD4-koneella pitäisi olla samat 400 Nm vääntöä, jarrullisen perävaunun massa max 1800 kg. Käsittääkseni on sama Aisinin laatikko AM6.


En usko, että 4-vetoisessa on Aisin AM6, mutta voin toki olla väärässäkin.



C5 V6 240 HDi, C5 Aircross Hybrid
(ex. C4, Xantia Activa TCT, Xm V6, BX 14RE)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 21:26 

Viestit: 128
ace kirjoitti:
sitikkaporo kirjoitti:
Range Evoque 4x4 TD4-koneella pitäisi olla samat 400 Nm vääntöä, jarrullisen perävaunun massa max 1800 kg. Käsittääkseni on sama Aisinin laatikko AM6.


En usko, että 4-vetoisessa on Aisin AM6, mutta voin toki olla väärässäkin.


Luulin, että oli väärässä, mutta erehdyin - vai miten se menikään...

Kyllä noita Aisinin automaattilaatikoita ilmeisesti 1. mallisarjan 4x4 Evoqueissa on. Luulo se on väärä luulokin :roll:



C5 V6 240 HDi, C5 Aircross Hybrid
(ex. C4, Xantia Activa TCT, Xm V6, BX 14RE)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 03.03.2021 23:05 

Viestit: 526
Perun pahat puheeni tuosta aisinista..
Tai siis testerin mukaan tarjoili pitkiä siivuja +330Nm laatikolle kun tuossa testailin.
Tiedä sitten missä esim 2 litraisessa on vääntö huippu ja kuinka laajalle sitä tarjoilee mutta mittarin mukaan siis oli sen 348 isoin luku mikä vilahti. Ja siis melko alhaalta sen plus 300 aina jonnekkin 3500-4000 tienoille asti näytti antavan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 04.03.2021 10:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
HDi136 kanssa Aisinin sportmoodi ainakin ihan vitsi. Ei mitään vaikutusta etenemiseen, meteli vaan lisääntyy. Kuuvetosen kanssa hieman eri fiilis onneksi. :mrgreen:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 04.03.2021 11:37 

Viestit: 5124
Ehkä osaltaan tuo sport mode voi olla vaihteiston suojelemiseksikin, eli vaikka pyörille päätyy sama teho/vääntömomentti, niin vaihteiston rattaisiin ja momentinmuuntimeen kohdistuu pienempi momentti kun kierroksia lisätään.
(jos välitetään sama teho, niin tuplakierroksilla vääntömomentti tippuu puoleen)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 22.05.2021 14:16 

Viestit: 767
"sportilla" vaan huudattaa konetta.... kiihtyy paljon paremmin ilman...
eli tama aisinin sport nappula aivan turha ainakin talla 204hv ja 440nm "ohjelmalla"...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 22.05.2021 22:11 

Viestit: 128
uuno kirjoitti:
"sportilla" vaan huudattaa konetta.... kiihtyy paljon paremmin ilman...
eli tama aisinin sport nappula aivan turha ainakin talla 204hv ja 440nm "ohjelmalla"...


Tämänkaltainen kokemus on myös minulla kaikista 1,6-2,0 HDi koneista, joista paras kulku tuntuu löytyvän verrattain matalilta kierroksilta. Tuo V6 240HDi on siinä mielessä eri eläin, että vetää tosi makeasti sinne 4000 ja ylikin asti.



C5 V6 240 HDi, C5 Aircross Hybrid
(ex. C4, Xantia Activa TCT, Xm V6, BX 14RE)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 22.05.2021 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
ei kai se sport-nappi nyt toimi jos autossa ei ole mitään sporttia… :D



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aisin ja väännön kesto.
ViestiLähetetty: 23.05.2021 00:10 

Viestit: 526
ace kirjoitti:
uuno kirjoitti:
"sportilla" vaan huudattaa konetta.... kiihtyy paljon paremmin ilman...
eli tama aisinin sport nappula aivan turha ainakin talla 204hv ja 440nm "ohjelmalla"...


Tämänkaltainen kokemus on myös minulla kaikista 1,6-2,0 HDi koneista, joista paras kulku tuntuu löytyvän verrattain matalilta kierroksilta. Tuo V6 240HDi on siinä mielessä eri eläin, että vetää tosi makeasti sinne 4000 ja ylikin asti.

Joo kyl noi kuutoset vetää toimiessaan siel yllääl yllättävän hyvin mutta jotenkin on olo että on noi laatikon ohjelmat tehty suojelemaan sitä väännöltä.. ja tynpeetä että sillä väännöllä ei pääse edes halutessaan ajamaan kun kaivelee aina pienempää jopa siinä ”manual” moodissa .. tai se kuutos kuutosessa oleva kuutosen esto että menöö vasta 94 vai 96kmh päälle.. viitosessa menöö jonnin verran aikaisemmin
No kohta koitan tota noin 500nm 240hv setuppia tolle aisinille.. laittaa ne RVS sinne suojaksi niin josko ei het räjähdä..


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: