Sitruunapatonki.fi http://sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen http://sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=33188 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 13.09.2022 09:26 ] |
Viestin otsikko: | Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Uusin välikansien tiivisteet. Jouduin aukaisemaan johtojen liittimet moottorin ympäriltä ja muita osia. Kun laitoin välikannet, johdot ja muut irroitetut osat paikoilleen, liitin akun paikalleenn niin virtaa ei tullut esiin mihinkään. Olisiko jollakin tähän vihjeitä, neuvoja ? Email: asko.puhto@pp.inet.fi Phone: 0400820470 |
Kirjoittaja: | Teuski [ 13.09.2022 10:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Akunkengät? Moottorin tmv. maadoitus? Ei muuta kuin mittarilla tai valokynällä hakemaan mihin se virta jää. |
Kirjoittaja: | catmatti [ 13.09.2022 11:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Eikai voi olla niin yksinkertainen juttu että akku on tyhjentynyt remontin aikana? |
Kirjoittaja: | DSMarko [ 13.09.2022 11:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Oletko painanut kolarikytkintä? |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 14.09.2022 08:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Akku, akunkengät kunnossa ja kolarikytkintä painettu. Alan tutkia mittarilla, ei taida muuta keinoa olla. |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 15.09.2022 14:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Xantia V6 on ölyvuodon vuoksi seissyt 2 vuotta käynnistämttä. Ehkä pitkä käyttämättä olo on ehkä aiheuttanut sähköpuolelle ongelmia ?! |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 19.09.2022 19:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Sähköt on nyt toiminnassa, mutta ei lähde käyntiin. 1.Bensapumppu ei, toimii mutta toimii suoralla virtakytkennällä. 2. Tulppiin ei kipinöitä. Ei tietoa eikä arvausta noihin häiriöihin. |
Kirjoittaja: | catmatti [ 19.09.2022 20:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Hmm muistelen että joskus sama juttu, sain silloin ohjeet täällä, nosta ylös kaikki sulakkeet konehuoneessa, tein niin ja yhdestä puuttui toinen jalka, annoin silloin papukaijamerkin tälle henkilölle joka minua opasti!! |
Kirjoittaja: | catmatti [ 19.09.2022 20:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Hmm muistelen että joskus sama juttu, sain silloin ohjeet täällä, nosta ylös kaikki sulakkeet konehuoneessa, tein niin ja yhdestä puuttui toinen jalka, annoin silloin papukaijamerkin tälle henkilölle joka minua opasti!! |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 19.09.2022 20:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Nojoo tutkin ne huomenna uudestaan vaikka tänään tutkinkin. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 19.09.2022 22:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Haiskahtais että yläkuolokohdan anturin liitin on jäänyt rempassa irti, on siinä vaihdelaatikon päällä tyrkyllä. Olikos Xantiassa jo nokka-akselilla toinen anturi, se on sitten siellä jakopään päässä. |
Kirjoittaja: | Akseli [ 19.09.2022 22:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Kaapelimies kirjoitti: Haiskahtais että yläkuolokohdan anturin liitin on jäänyt rempassa irti, on siinä vaihdelaatikon päällä tyrkyllä. Olikos Xantiassa jo nokka-akselilla toinen anturi, se on sitten siellä jakopään päässä. Kampiakselin anturin liitintä on tuskin tarvinnut irroittaa tässä remontissa, lisäksi se on aika vaikeassa paikassa eli ihan huvikseenkaan sitä ei irroita. Nokka-akselin anturia näissä ei ole ja jos olisi niin se ei olisi jakopään puolella konetta. Kannattaa tarkastaa molempien tuplareleiden (ne kaksi identtistä mötikkää siellä OE kulman boksissa) pinnit 2, 8, 11, 14 ja 15, että niihin tulee jatkuva virta. (pl toisen tuplareleen pinni 14, jolle pitäisi tulla virta vain virrat päällä). Moottoriohjaimelle sitten ainakin pinni 18 pitäisi olla myös jatkuvalla virralla. Itsellä ei mennyt se OE lokariin päin menevä liitin kunnolla pohjaan niin sen tarkastaisin, jos se on ollut irti. |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 21.09.2022 13:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
En muistanut mainitakaan että jakopään hihna ja nokka-akselien rattaat ollut irti välikansien irrotuksen vuoksi. Kampiakselin ja nokka-akselien lukitustapit ollut paikoillaan kasauksen aikana. Voisikohan olla että olisi tullut 180 asteen virhe kampiakselin asennon kanssa ? Niissä tuplareleissä ei ole 2, 8, 11, 14 ja 15, vaan on numerot 1,2,3,4, ja 5. |
Kirjoittaja: | catmatti [ 21.09.2022 15:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Ei asentovirhe jos tapit oli paikallaan. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 21.09.2022 18:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Oliko lukitustapit paikallaan myös ennen purkua? |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 21.09.2022 18:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Ei ollut ja se asia vaivaa ajatuksia. |
Kirjoittaja: | KKA [ 24.09.2022 09:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Jos bensapumppu on mykkänä, eikä tule kipinää, niin kannattaa sitä sähköpuolta tutkia ennemmin kuin jakoa. Aloittaa vaikka siitä kaksoisreleestä, jos näissä kolmilitraisissa on samalla systeemillä kuin pienemmissä. |
Kirjoittaja: | catmatti [ 24.09.2022 14:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
sulakerasia konehuoneessa ota irti ja tarkista liitännät, koska minulla oli sama vika. |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 25.09.2022 23:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Jatkan tutkimista sieltä. |
Kirjoittaja: | oinv6 [ 16.11.2023 13:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Aikaa kulunut yli vuosi, Xantia levännyt autotallissa 2 vuotta. Suljen tämän casen pikapuoliin. Tätä Xantian break mallia Suomessa ainoa. On ollut minulla 17 vuotta. Laitan myyntiin Sitruunapatonkiin. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä. |
Kirjoittaja: | Juuso [ 16.11.2023 23:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen |
Missä päin Suomea tämä ongelmalapsi kiukkuilee? Mikä siitä tekee Suomen ainoan "tätä Xantia Break mallia"? Yleiskunto? Ajokilsat? Mahdollisesti tuleva hintahaarukka? |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |