|
Kirjoittaja |
Viesti |
idefix
|
Viestin otsikko: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 18:15 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Xantiassa ilmeni tuollainen kiusallinen ongelma nyt pakkasilla. Kaikki lasit vetää ihan huuruun eikä auke millään muuten kuin kokoajan pyyhkimällä. Kesällä oli ongelmana se lämppärikennoon menevä liitin härpäke, se rintapellissä oleva sittemmin sen uusin ja luulin kaiken olevan ok, mutta nyt pakkasilla lyö lasit ihan pimeiksi höyrystä ? lasit tosiaan huurtuu ihan kuin höyrystä, nyt kysynkin oiskohan mahdollista että kenno vuotaa ja päästää kosteutta lämppärin kanaviin vai mikä helkkari ne lasit huurruttaa. Autossa ei ole ilmastointia ja vaihdoin siihen juuri termostaatin ja nyt tulee tosi kuumaa suulakkeista, mutta siltikin aina vaan huurtuu Voisko sillä, että kesällä lämppäri oli vesikierrosta pois olla jotain tekemistä asian kanssa, vesikierto oli pois siksi, että se kennolle menevä muoviliitin vuoti nestettä ja uuden laitoin vasta syksyllä kun lämppäriä rupes tarttemaan. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? .Lattia on kuiva eikä viimetalvena esim ollut mitään vastaavaa,, onkohan nyt sitten tämä globaali ilmaston lämpeneminen aiheuttanut tän ongelman, Helsingissäkin lunta vaivaiset 70 cm ja länsirannikollakin pakkasia pidellyt usein - 30 astetta joten on tää kyllä ihan hirveetä lämpenemistä aiempiin talviin verraten.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 18:30 |
Viestit: 4644 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
juu kiitos. onhan se kiva että sulla on xantia. minäkin tykkäsin ajella sillä ,mutta ei vetäny yhtään höyryy eikä muutenkaan.
mun käytössä oli XANTIA 1.8 8V vuodelta 1994 ja siinä oli apukuskin puolella kaukalossa semmonen läpimärkä villasukka joka lensi mäkeen ,jonka jälkeen alko tulla ilmaa ja lämpöö. sun xantiastas en tiedä mitään muuta kuin että se on xantia.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 19:00 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
kokemjne kirjoitti: juu kiitos. onhan se kiva että sulla on xantia. minäkin tykkäsin ajella sillä ,mutta ei vetäny yhtään höyryy eikä muutenkaan.
mun käytössä oli XANTIA 1.8 8V vuodelta 1994 ja siinä oli apukuskin puolella kaukalossa semmonen läpimärkä villasukka joka lensi mäkeen ,jonka jälkeen alko tulla ilmaa ja lämpöö. sun xantiastas en tiedä mitään muuta kuin että se on xantia. Juu kiitos vaa. Munkin kyseessä oleva yksilö on 1994 vm ja tarkoittanet tolla kotelolla sitä tuulilasinpyyhkimien alapuolella olevaa koteloa? tarkistin asian, ei näy hikistä eikä muutakaan villasukkaan viittaavaa. Nyt tosin sataa niin paljon lunta, etten ryhtynyt sitä siellä kolossa olevaa filtteriä penkomaan, mutta oiskohan sittenkin siellä se vastaus, ei tosiaankaan näyttänyt mummon villasukalta näin äkkipäätä.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 19:07 |
Viestit: 7487 Paikkakunta: Taipalsaari
|
idefix kirjoitti: Autossa ei ole ilmastointia Onko raitisilmasuodatinta? Miltä näyttää, jos on? Kennokin voi toki vuotaa, sehän on ihan tyypillistä. Mutta siinä tapauksessa voisi olettaa ilmassa olevan glykolinhajuakin... [edit]No vastaushan tulikin oikeastan, että ei ole raitisilmasuodatinta... no, kennon vaihtoa suunnittelemaan sitten, jos kilometrit ovat sopivat, eikä ole vielä vaihdettu...
VW Passat B7
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 19:27 |
Viestit: 4644 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
no tulihan se sieltä. ei siellä tuossa vuosimallissa ole mitää raitisilmaa eikä filtteriä eikä välttämättä vuotavaa kennoakaan.mutta se imuaukko on suojattava jollakin ettei mee vettä eikä lunta sunmuuta. se lumi höyrystyy kyllä sutjakkaasti laseille jos sikseen tulee. joten suojausta sen reiän kohdalle. tai sitten kuiva sukka. ja siitä kennovuodosta taas kerran: en tiedä millaisia virittelijöita ootte mutta minä olen onnistununut eliminoimaan tihkut sillä CRC Radiator Seal:illa tai sitten sillä perinteisellä sokeripalalla. ei haise eikä höyrystä. mutta eioo myöskään ylipaineisia jäähdyttimiä. ja silti kaikki pelaa. että silleen. hyvää loppuvuotta.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 19:59 |
Viestit: 7487 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kokemjne kirjoitti: no tulihan se sieltä. ei siellä tuossa vuosimallissa ole mitää raitisilmaa eikä filtteriä No kyllä muuten voi olla. Nimenomaan se verkon päälle laitettava villasukka, mutta sen olemattomuushan todettiin jo. kokemjne kirjoitti: ja siitä kennovuodosta taas kerran: en tiedä millaisia virittelijöita ootte mutta minä olen onnistununut Kennon vaihtamallako ei sitten muka onnistu korjaamaan mielestäsi vai? ![Järkyttynyt :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) Eihän se Xantian kenno taida maksaa paljon mitään, vaihtoon vaan menee aikaa "kivasti"...
VW Passat B7
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 20:30 |
Viestit: 4644 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
no tottakai silläkin konstilla homma hoituu jos eioo mitään tärkeempää tekemistä kuin tuhrata aikaa tuommoseen.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 20:59 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Huomenna "jos" jäätävä ja lumisade loppuu, niin revin irti sen suodattimen sieltä kotelosta. Ei taida olla olemassa testeriä jolla selvitetään lämmitysjärjestelmän vuotoa, vai onkohan? Ilmastointilaitteeseen laitetaan jotain väriainetta vuotojen havainnollistamiseksi onko lämppärisysteemiin olemassa vastaavaa vippaskonstia?
Olen ilmannut tsydeemin perusteellisesti ja vesi kiertää takuulla järjestelmässä, auton käydessä kaikista 3 kpl ilmausreiästä (termostaatti sitten se väliputki siinä lhm säiliän vieressä ja viimeisenä se kennoon menevä härpäkän ilmausruuvi)
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 21:14 |
Viestit: 308
|
Kyllä se töhnä ja huuru, joka laseihin syntyy, kertoo onko kyse kennovuodosta vai ei. Jos jäähdytysnestettä on laseissa, se on erittäin hankala siitä puhdistaa. Glykolin haju?
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 22:07 |
Viestit: 7487 Paikkakunta: Taipalsaari
|
idefix kirjoitti: Huomenna "jos" jäätävä ja lumisade loppuu, niin revin irti sen suodattimen sieltä kotelosta. Ei taida olla olemassa testeriä jolla selvitetään lämmitysjärjestelmän vuotoa, vai onkohan? Ilmastointilaitteeseen laitetaan jotain väriainetta vuotojen havainnollistamiseksi onko lämppärisysteemiin olemassa vastaavaa vippaskonstia? Hajusta glykolivuodon kyllä tunnistaa. Kyllähän sinne voi vaikka jostain mm. paperitehtailla käytettävää vahvaväriä etsiä pari tippaa sekaan, niin kyllä näkyy... toisaalta värjää koko järjestelmän ja jotenkin pitäisi sitten nähdä sinne kennolle se vuoto. Haistelua siis enimmäkseen. idefix kirjoitti: Olen ilmannut tsydeemin perusteellisesti ja vesi kiertää takuulla järjestelmässä, auton käydessä kaikista 3 kpl ilmausreiästä (termostaatti sitten se väliputki siinä lhm säiliän vieressä ja viimeisenä se kennoon menevä härpäkän ilmausruuvi) Monet vannovat ilmauksessa limsapullon nimeen. Kyllä se ilmaus onistuu silti noinkin.
VW Passat B7
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 22:10 |
Viestit: 1128
|
Mites ilmankierron säädin. Pitäisi korvausilman tulla ulkoa. Jos on sisäkierto päällä, niin varmasti huurtuu. Vipu väärässä asennossa tai läppä juuttunut?
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 22:28 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
avbx kirjoitti: Mites ilmankierron säädin. Pitäisi korvausilman tulla ulkoa. Jos on sisäkierto päällä, niin varmasti huurtuu. Vipu väärässä asennossa tai läppä juuttunut? Joo. Tämän seikan jaan kokemuksesta. Kun ostettiin vaimolle Santtu ja ajettin sitä kotiin päin jostain tuolta kaukaa niin hämmästelin kovasti, että ei kai Santut nyt ihan höyrysaunoja kuulu olla. Manasin jo mielessäni lämppärikennovian kun sattumalta huomasin vivun olevan sisäkierrossa. Kyllä helpotti kun pisti ilman tulemaan ulkoa ![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 22:40 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
avbx kirjoitti: Mites ilmankierron säädin. Pitäisi korvausilman tulla ulkoa. Jos on sisäkierto päällä, niin varmasti huurtuu. Vipu väärässä asennossa tai läppä juuttunut? Tota en tullut (vielä) ajatelluksikaan hyvä pointti, kiitos avbx. Aamulla yritän penkoa säätimet ja suodattimet ja katotaan mitä eteen tulee. Mistä siihen läppään muuten helpoiten pääsee käsiksi ![Kysymysmerkki :?:](./images/smilies/icon_question.gif) eiks se kuitenkin oo vaieri toiminen. Oisko tosiaan niin, että joku on poksahtanut irti säätimistä ja nyt läppä ei aukeakaan, kylokiilin hajua kun ei kabiinissa tunnu, joten oisko sittenkin ilmavirtausongelmasta kyse. Mä ite olen pikku päissäni kaiket päiuvät ![Siisti 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif) mutta kun vaimokaan ei haista mitään kykoolin hajua, niin tuollainen läppä homma ei yhtään tunnu läpältä ![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif) Vipuja olen vemputtanut edes takas, mutta onkohan vaijeri irti? tähän täytyy alkaa tutusumaan. Hyvä kommentti kiitos.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 23:32 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Jos sisäkiertoläppä toimii, niin sisäkierrolla on flektin ääni paljon voimakkaampi.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 30.12.2010 23:38 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
idefix kirjoitti: Mistä siihen läppään muuten helpoiten pääsee käsiksi ![Kysymysmerkki :?:](./images/smilies/icon_question.gif) eiks se kuitenkin oo vaieri toiminen. Käsinekotelon kun irrottaa, niin pitäisi näkyä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, C5 2.0 16V Exclusive -06
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 31.12.2010 00:10 |
Viestit: 308
|
Onhan se auton sisäilma aika ummehtunutta, jos sisäkierto on päälle jymähtänyt. Mutta lämpenee tehokkaasti ja huurretta kyllä piisaa!
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 31.12.2010 07:38 |
Viestit: 7487 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Keitere kirjoitti: Onhan se auton sisäilma aika ummehtunutta, jos sisäkierto on päälle jymähtänyt. Mutta lämpenee tehokkaasti ja huurretta kyllä piisaa! Kesällä jäähtyy myös tehokkaasti. Sisäilmankierron päälleunohtumisen kyllä yleensä tuntee hengityksessä jo ennen kuin huomaa muuten. Muutaman kerran olen alkanut ihmetellä, että mitenhän on ilma vähän huonon oloista ja vilkuillut vipuihin, niin on unohtunut sisäkierto päälle jonkin asfalttityömaan, mopolauman tms jälkeen, kun hajuhaittojen takia on tullut käänneltyä. Kun nyt ilmankierrosta puhuttiin, niin jos ei muuta löydy, niin voihan vielä varmuuden vuoksi ilmanpoistoventtiilien toiminnan tarkastaa myös. Jos ovat jotenkin ihmeessä päässeet jäätymään kiinni, niin sittenhän ilma ei kyllä virtaisi myöskään. Pitäisi tuota kyllä viimeisenä mahdollisena vaihtoehtona. Nuo läppien yms vaijeririkot ovat kyllä kivoja... reippaasti yli 20 plusasteen ulkoilmassa ajellessa alkaa nimittäin tareta kotimaisen maastokuorma-auton kabiinissakin, kun kennon hanalle menevä vaijeri on napsahtanut poikki ja hana jäänyt kuumimpaan asentoon... ![Pyörittelee silmiä :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
VW Passat B7
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 31.12.2010 21:23 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Ei per'''''''e ollu se läppä rikki se kyllä pelittä ![Ilkeä tai hurjistunut :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif) ko tätä sa******n lunta pukkaa kokoajan ni en keriinny muuta tekemään. Tuo hemmetin kolaaminen käy niin selän päälle ettei enään voi kyykkiä auton kimpussa. Pitäisiköhän heittää pari ilotulitetta noihin kasnaviin ja a vot, johan alkaa huurteet häviämään ![Nauraa :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 01.01.2011 22:39 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
Meillä Berlingo HDi 2001 (1. korimalli). Siinä lasit menee huuruun lähes välittömästi kun puhaltimen laittaa täysille tai melkein täysille. Pienellä puhalluksella ei huurru. Mistähän tämä voisi johtua?
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 02.01.2011 13:00 |
Viestit: 1128
|
Huurtuminen edellyttää kosteutta, joten jossain sitä on oltava (matot, lämppärin kaukalot). Eikä ilma vaihdu riittävästi, jotta se poistuisi sisäilmasta (tuloilma, poistoilma).
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 02.01.2011 14:38 |
Viestit: 7487 Paikkakunta: Taipalsaari
|
idefix kirjoitti: Pitäisiköhän heittää pari ilotulitetta noihin kasnaviin ja a vot, johan alkaa huurteet häviämään ![Nauraa :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) Siltä varalta, että tätä ei ole vielä tehty, niin tulipahan sellainenkin mieleen, että olikos tuo kyseinen Xantia takapaksillista vai luiskaperäistä korimallia? Heuliez'n pojat kun ovat värkkäilleet paksinluukun rakenteen sellaiseksi, että siellä on reunoilta kiinni liimattu muovi luukun sisällä, jota pitkin kosteus valuu alas ja haluttua reittiä ulos. Aikojen saatossa kun ne, jotka "tekevät mitä haluavat, kun muut tekevät mitä osaavat" esim. vaihtavat pyyhkijänmoottorin tms repivät tuon muovin vaan auki ja laittavat paikoilleen liimaamatta. Saldona on sitten vettä paksin pohjaverhoilun alla ja takapenkin alla. Luiskaperässä ei tuollaista voi käydä muistaakseni.
VW Passat B7
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 20.02.2011 21:01 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
amikutoseeni kirjoitti: Meillä Berlingo HDi 2001 (1. korimalli). Siinä lasit menee huuruun lähes välittömästi kun puhaltimen laittaa täysille tai melkein täysille. Pienellä puhalluksella ei huurru. Mistähän tämä voisi johtua? Tutkin taas tätä huurtumista kun pakkasia kerran riittää. Syy huurtumiseen näyttäisi olevan se, että sisäilmankierto menee päälle, kun sekä puhaltimen että lämmön laittaa täysille. Samanlainen hieman kostea haju tulee kun oikeassa sisäilmankierrossa. Miten tästä kannattaisi jatkaa? Ensin pitäisi varmaan löytää kanavasta se venttiili, joka valitsee otetaanko puhallukseen sisä- vai ulkoilmaa? Autossa on ilmastointi, ei-automaattinen.
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 20.02.2011 23:16 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
amikutoseeni kirjoitti: Syy huurtumiseen näyttäisi olevan se, että sisäilmankierto menee päälle, kun sekä puhaltimen että lämmön laittaa täysille. Olisiko säätöläpän vaijeri irronnut pidikkeestään. Ne vaijerin kuoret ovat kiinni sellaisilla metalliklipseillä. Berlingoa en ole koskaan purkanut, mutta ZX:ssä, joka on aika lähellä, se sisäkierron läpän vivun saa näkyviin, kun irrottaa käsinekotelon. Toisen pään näkee radion irrottamalla. Siis ZX:ssä. Berlingosta en tiedä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, C5 2.0 16V Exclusive -06
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 21.02.2011 21:34 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
svc kirjoitti: amikutoseeni kirjoitti: Syy huurtumiseen näyttäisi olevan se, että sisäilmankierto menee päälle, kun sekä puhaltimen että lämmön laittaa täysille. Olisiko säätöläpän vaijeri irronnut pidikkeestään. Kiitos vihjeestä. Äsken tutkin tätä lisää. Selvisi että ei ole vaijeri syyllinen, sillä kiertoilmalle ei ole tässä mallissa vaijeria lainkaan. Kiertoilman läpät ovat puhallinmoottorin yläpuolella ja niitä liikuttaa sähkömoottori. Otin puhaltimen irti ja siellä ne läpät näkyy. Kun puhalluksen laittaa ihan täysille niin jokin rele puhaltimen tienoilla sanoo naks ja sitten surrur menee kiertoilma päälle. Ja kun puhallusta pienentää niin kiertoilma menee pois päältä. Mistähän vikaa seuraavaksi hakisi? Puhaltimen kytkimestä? Vai voiko tämä olla jokin ihme "ominaisuus", että lämpenee (tai kesällä ilmastointia käytettäessä viilenee) nopeammin? Vai onko peräti ohjelmoitava ominaisuus?
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Lasit huurtuu Lähetetty: 22.02.2011 00:31 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
amikutoseeni kirjoitti: Kiertoilman läpät ovat puhallinmoottorin yläpuolella ja niitä liikuttaa sähkömoottori. Otin puhaltimen irti ja siellä ne läpät näkyy. Kun puhalluksen laittaa ihan täysille niin jokin rele puhaltimen tienoilla sanoo naks ja sitten surrur menee kiertoilma päälle. Ja kun puhallusta pienentää niin kiertoilma menee pois päältä.
Mistähän vikaa seuraavaksi hakisi? Puhaltimen kytkimestä? Vai voiko tämä olla jokin ihme "ominaisuus", että lämpenee (tai kesällä ilmastointia käytettäessä viilenee) nopeammin? Vai onko peräti ohjelmoitava ominaisuus? Mikäs Xantia nyt siis on kyseessä jos noin paljon on älyä? Vetääkö sisäkierron päälle myös jos puhallus on pelkästään tuulilasille ts. huurteenpoistoasento? Luulen ettei tuo ole vika vaan ominaisuus, korkeintaan se älypää ei jostain syystä saa tietoa siitä huurteenpoistopyynnistä jos sisäkierto on silloinkin päällä. Lämpimämmällä kelillä voisi tarkastella sitäkin meneekö ilmastointi silloin päälle, normaalisti pitäisi mennä. Ainakin -98:n ilmastoinnistä näkee Lexialla vaikka sun mitä.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
|