Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vikakoodiarvailua U1000, U1003 ja U1118
ViestiLähetetty: 01.07.2010 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 193
Paikkakunta: 54800
Xsara pisti tuossa viikko, pari takaperin vikavalon palamaan. Nyt on ELM327 hommattu ja otsikon mukaiset vikakoodit saatu. Koodit poistin, mutta pomppasivat parin startin myötä takaisin. Kaikilla kolmella ilmeisesti jotain tekemistä CAN-väylän kanssa.
-Auto siis kuitenkin kulkee, käynnistyy ja kuluttaa aivan normaalisti.
-Kun vikavalo syttyi ensimmäistä kertaa, oli kova vesisade. Moottorinalusmuovi hajonnut vuosia sitten. Kosteutta jossain? Missä?
-Vika ilmeisesti pompsahtaa päälle juuri startatessa. Akku on alkuperäinen. Notkahtaisiko jännite liikaa?


Nettiä tarpeeksi kahlaten seuraavanlaisia selityksi koodeille löytyi:

U1118
-SID 803 - (407)Receiving fault. Multiplexing. No BSI or air conditioning communication.??( with ECM).
MM6LP - Dialogue with BSI. No communication with the BSI.
-???
-Invalid or Missing Data for Primary Id

U1000
--SID 801 - CAN communication with Engine ECU
MM6LP - The engine ECU does not communicate any longer on the system.
-No communications on the CAN No (Ei sytytä valoa?)
-Invalid or Missing Data for Primary Id

U1003
-SID 801 - CAN communication
MM6LP - No communication on the network.
-No communications on the CAN No (Ei sytytä valoa?)
-Invalid or Missing Data for Primary Id



-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodiarvailua U1000, U1003 ja U1118
ViestiLähetetty: 10.09.2010 00:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 193
Paikkakunta: 54800
Nyt on Saara mielestään sitten terve taas. Kolmisen kuukautta näemmä jaksoi valo killittää tällä kertaa ennen kuin ymmärsi poistua yhtä mysteerisesti kuin ilmestyikin. Saa nähdä koska palaa uudestaan.

Korjatakin koitettiin. Akun vaihdoin, maadoitukset kävin läpi, kuten myös kaikki BSI ECM ABS liittimet. Paikallinen korjaamo löysi pari koodiakin (U0008, P0571 ja P2299) lisää, ja nollasi ne. Kaikki ilman mitään vaikutusta. Auto kulki ja kulutti normaalisti.

Nyt ei sitten ehkä tarvitsekaan korjauttaa ennen katsastusta, mutta autuus tuskin on ikuista. Joku mörkö siellä kummittelee. Varmaankin kallis.


Xsara II Hdi
Ohjelmisto - Bosch EDC15C2 (ei Siemens SID801)
latausjännite 14,4V

U0008
High Speed CAN Communication Bus (-) High

U1000
--SID 801 - CAN communication with Engine ECU
-No communications on the CAN No (Ei sytytä valoa?)
-Invalid or Missing Data for Primary Id

U1003
-SID 801 - CAN communication
-No communications on the CAN No (Ei sytytä valoa?)
-Invalid or Missing Data for Primary Id

U1118
-SID 803 - (407)Receiving fault. Multiplexing. No BSI or air conditioning communication.??( with ECM).
-???
-Invalid or Missing Data for Primary Id

For EDC15C2 as fitted to 206, this fault may coincide with instrument panel failure. If this is the case then check various earth points for the BSI and instrument panel, plus connectors on the BSI and then check the software version of the BSI. Should be V34.2 or higher.

P0571
Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction
EDC15C2 - Brake contact signal. No communication./ Brake contact signal. Coherence between the two brake switches. / Fault sent by BSI.

P2299
Brake Pedal Position / Accelerator Pedal Position Incompatible
Accelerator pedal blocked



-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: