Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 09.05.2010 10:32 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Terve.
Kaverilla on V6 XM se ei osaa ottaa kieroksia jos ei ota siitä lämpö anturasta liitintä irti laita siihen vain sellasen diodin tilalle.
Kun laittaa käyntiin silloin liitin pitää olla paikollaan muuten saa liikaa bensaa sitten jos ei laita sitä diodia ei saa bensaa tarpeeksi ,yksi asiantuntija sano,että siihen on vaihdettu kone ja se on tehokkaampi kone joten ohjainyksikkö ei ruoki konetta tarpeeksi.Mistä siinä voi säätää seoksia.
PS.Neljä sitikkaa pihassa.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 09.05.2010 14:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
Aloitetaanpa perusasioista:
Kerropas ensin mikä V6. Ohjainyksikön numero ja auton vuosimalli.
Mikä moottori autossa on ollut alunperin? Auton tarkka malli löytyy vaikka rekisteriotteesta.
Onko vikakoodit luettu?
Valmistenumerokin voisi auttaa perustietojen selvittelyssä.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 09.05.2010 14:55 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Laitetaas saman otsikon alle.minulla XM 2.0 vm-91,lähtee hyvin käyntiin käy nätisti kun kone lämpiää sammuu tyhjänkäynti häviää eikä käy muutenkaan
hyvin,en ole vielä vikaa etsinyt,mutta täytys korjata ja katsastaa ja myydä pois.
Kiitos.Tapsa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 10.05.2010 16:51 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Minä käyn lähipäivinä katsomassa tarvittavat tiedot se auto on tuossa muutaman kilometrin päässä ja omistaja on Oulussa.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 16.05.2010 17:49 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Kävin katsomassa niitä tietoja,kaikkia en löytänyt.
Ohjausyksikön numero 73800802 latikossa luku Valoe suspension raideur variable
Vm 90,Valmistusnumero VF 7Y3 AG0001AG3299,Korissa olevassa kilvessä tiedot Fordons typ Y3 AG
Motor typ SFZ,Motorfamilj G-SFZ-90.Vikadiaknoosia ei ole luettu.Moottorista en löytänyt numeroa eikä entisestä mootorista ole tietoa koska kaveri osti sen auton epäkuntoisena.

Neljä Sitikkaa pihassa.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 16.05.2010 17:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4679
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
siinä samassa muovikotelossa olisi ollu toinen älypää ja todenäköisesti sen kyljessä olisi lukenu FENIX ja satsi erilaisia numeroita.
se mitä räpläsit oli jousituksen ohjain.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 16.05.2010 18:27 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Näin kyllä sen toisenkin,mutta siinä luki Bendix luulin sitä jarru systeemiksi.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 16.05.2010 19:46 
BENDIX - FENIX

Lukihäiriö :?:


   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 16.05.2010 20:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
JUKE kirjoitti:
Vm 90,Valmistusnumero VF 7Y3 AG0001AG3299,Korissa olevassa kilvessä tiedot Fordons typ Y3 AG
Motor typ SFZ,Motorfamilj G-SFZ-90Neljä Sitikkaa pihassa.

Alkuperäisen moottorin numero pitäisi olla 10 FV10 0010878 ja tyyppi siis ZPJ. Sanoit, että autoon on vaihdettu "tehokkaampi" moottori. Onko nykyinen moottori siis 24v ZPJ4?

Moottorinohjausjärjestelmä on moottorimallikohtainen. Esim ZPJ 4 tuskin toimii kunnolla ZPJ:n ohjainlaitteella.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 20.05.2010 16:34 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Ei se minun mielestä ole 24 venttiilinen ,mutta muuan kaveri sano ,että näitä v6 on ainakin 6.tta eri viritys tasoa en tiedä
pitäneekö paikkaansa.Mistä minä löydän sen moottorin numeron niin käyn katsomassa ja katson uudestaan sen ohjainyksikön numeron kans.Tuo V6 on meikäläiselle vähän vieraampi vehke.
Itsellä on BX GT vm84, BX TZI vm90, C5 automatti vm03 sekä JUMBY vm06.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 09.09.2010 15:49 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Kävin katsomassa sen BENDIX laatikon numerot S101320001,B550976D,ABR.
Moottorista en löytänyt mitään numeroa.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 09.09.2010 16:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
JUKE kirjoitti:
Kävin katsomassa sen BENDIX laatikon numerot S101320001,B550976D,ABR.


Eikös tuo ole ABS-palikka (3.0 V6 (05.1989-06.1994) 123 kW)?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 11.09.2010 10:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Sen vanhan 24 valven tunnistaa helposti: onko etukannen kopan valussa teksti 24 V?

Jos euto on todella moottorivaihtopeli niin voidaan olla kunnolla metsässä jos siellä en vanhan moottorin ohjauspurkkeja tai jopa antureita.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM.n Käynti ongelmat
ViestiLähetetty: 11.09.2010 10:44 

Viestit: 4992
Tuossa listaa koneista, jos sitikasta napattu vaihdokki, eli ilmeisesti vain kolmea konetta 12 venttiilisenä sitikassa (UFY, SFZ, UFZ)
Marque,Model,Year, Engine, Capacity, BoreXStroke, V, FI/CarbType, HP

Citroen XM 94-97 UFY 2963 93X72.7 12 Fenix 3B 166
Citroen XM 89-94 SFZ 2963 93X72.7 12 Fenix 3B 170
Citroen XM 94-98 UFZ 2963 93X72.7 12 Fenix 3B 170
Citroen XM 89-94 SKZ 2963 93X72.7 24 Fenix 4 200
Citroen XM 94-98 UKZ 2963 93X72.7 24 Fenix 4 200


http://gamma.nic.fi/~pakana/264/PRV-v6-v1.90.html

tai: http://www.planete-citroen.com/forum/ar ... 46151.html
6-sylinteriset bensa, 12V, PRV:

SFZ (ZPJ / Z), 170 hp: from 1989 to 1994
UFY (ZPJ / 2), 166 hp: from 1994 to 1997
UFZ (ZPJ / 2), 170 hp: from 1994 to 1998


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: