|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lion
|
Viestin otsikko: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 07.06.2016 20:54 |
Viestit: 16
|
Internetissä kun kuuluu lymyilevän kaikenlaisia tietäjiä, niin lähdetäänpä liikenteeseen ihan tällaisella peruskysymyksellä. Saattaa nimittäin olla, että ostan tällä viikolla Hollannista kutoskoneisen ykköskoppaisen Xantian. Keksintöön on vaihdettu jakohihna marraskuussa 2006 kilometripylvään 76412 kohdalla, ja nyt ruudussa seisoo 126 megametriä. Kokolailla 50000 kilometria on siis remmin kanssa tuulimyllyjä vastaan taisteltu. Miten on, uskaltaako tuolla ajaa Härmään ilman pelkoa jonkinlaiseen alkuräjähdykseen verrattavissa olevan aktin todistajaksi ajautumisesta? Aikeissa on siis luovia katiska Puolan ja Baltian kautta Suomeen, eli kilometrejä kumuloituisi parisen tuhatta. Etukäteiskiitos näkemyksistä!
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
Petsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 07.06.2016 21:12 |
Viestit: 146
|
|
|
|
 |
Lion
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 07.06.2016 21:29 |
Viestit: 16
|
Kiitos linkistä, sama on näköjään ollut topiikki tapetilla jo aiemmin. Yhteenvetona voitaneen siis todeta, että jos Peugeotilta kysyy, niin ei, ja jos Citroenilta, niin ehkä. No siispä sitten arvan heittoon.
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 07.06.2016 21:36 |
Viestit: 5124
|
Itse varmaan kokeilisin ajaa ainakin Puolaan (en tosin tiedä sen hintatasoa autokorjaamoissa tai mitä ketjuja siellä on tms.) (tai Liettua, Latvia, Viro) ja vaihdattaa siellä, tietysti ihan ensin pitäisi maltti säilyttää autobahneilla tai ajaa sivuteillä eikä paahtaa tuntikausia kahtasataa? Ainakaan jos liikkeessä vaihtaa niin ei kannata ajaa Suomeen asti.
Mutta takuutahan noihin ei oikein voi antaa, voihan siellä olla ollut joku vuoto tai joku laakeri sökö pienemmilläkin kilometreillä tai mittarinruuvaaja iskenyt vaikka kahdesti samaan autoon tms... Mutta tietysti pieni pelko on aina uudessa tuntemattomassa autossa kun lähtee 2000 km matkalle.
|
|
|
|
 |
Lion
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 07.06.2016 21:56 |
Viestit: 16
|
Tismalleen samanoloisia mietteitä minullakin, ja tosiaan nuo huippunopeustutkielmat kannattanee jättää hihnanvaihdon jälkeiseen aikakauteen kesäöiselle Kolmostielle. Tuollaiselle rempalle vaan taitaisi hyvä olla korjaamoon etukäteisaikavaraus, kun ei kuitenkaan ihan pikkuaskare ole. Niinpä jos jollain on tietoa osapuilleen reitin varrelle osuvista hyvistä sitikka- ja/tai pösökorjaamoista, niin vinkintyngät olisivat lämpimästi tervetulleita. Viimeistään Viron seudun hihnanvaihtopajoista voisi kokemusta veikata jo olevankin?
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 07.06.2016 23:00 |
Viestit: 5124
|
Veholla olisi ainakin Virossa ja Latviassa toimintaa(veho.ee ja veho.lv) , myös liettuassa www.veho.lt menee www.citroen.lt, eli olisikohan sielläkin jotain vai miksi domaini uudelleen ohjataan. Ainakin Viron Veho huollon takuiden joku on raportoinut toimivan Suomen Vehossa, Riga taitaisi osua myös paremmin Via Baltican varrelle kuin Vilna, mutta riippuu missä matkailee. Eli kai jostain niistä voi pyytää vertailuhinnankin. Mielikuvissa hinta laskee Baltian maissa mitä alemmas mennään, mutten ole missään noissa maissa autohuoltoa tehnyt.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 08.06.2016 02:09 |
Viestit: 2666
|
Olin aikaisemmin Viron Vehon vakioasiakas. Arvelen käyttäneeni Vehon huoltopalveluita tällä puolella noin kymmenellä tuhannella eurolla yhteensä viiden vuoden aikana. En ole vähästä kummasta citroen-liikkeille suuttunut, aikaisemmin on saatu asiat neuvoteltua kuntoon. Tällä kertaa tilanne on toinen: viewtopic.php?f=12&t=23413Kombinaatio väärin tai huolimattomasti tehty työ, virheen kiistäminen JA törkeä käytös henkilökohtaisuuksiin menolla asti riitti. Nyt sanon avoimesti: Varokaa Viron Vehoa. Käyttäkää mieluummin jotain muuta liikettä. Hydraulisitikoiden suhteen suosittelen HMK autoa, joka on Vehosta riippumaton itsenäinen organisaatio.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Lion
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 11.06.2016 00:56 |
Viestit: 16
|
Kiitokset korjaamovihjeistä! Pitääpä asentaa korvan taakse tuo HMK-auto. Veho ehkä turhan posh parikymmenvuotiaan lintan korjauspajaksi.
Akuutti hihnanvaihtoprobleemi poistui kaupanteon kohteesta, myyjä kun vaihtoi rihman itse ennen kauppoja. Nyt kirmaa katiska hienosti kolmattakin sataa pitkin teutoonien autopahnaa. Ainoa pahemmin häiriköivä piirre kyhäelmässä on hiljaisessa vauhdissa kuopissa kolahteleva takatunkki. Auto on siis Activa-lajiketta ja vaiva kuuluisa mutta sitäkin tunnetumpi. Olikos se nyt niin, että tunkin puslia ei saa enää mistään, ainakaan älypäiseen hintaan, vaan after market -kehitelmiin on tyytyminen?
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 11.06.2016 02:36 |
Viestit: 2666
|
Saa niitä takasylinterin activa-puslia vieläkin kun osanumerolla kaivaa netistä, hinta on 200-300 euroa toimituskuluineen eli kohtuuhinta. Kehtaanko tätä sanoa, kehtaan: minusta Activan harrastaminen tulisi olla kallista, ja mielellään kallistua tästä vielä lisää. Miksi, olenko tärähtänyt uusikoppaisen Activan omistaja? No, jos siihen pisteeseen päästään, niin varaosia ruvetaan tuottamaan uudellaan. Nyt, tänään, lähes kaikki kriittiset Activa-osat ovat nfp.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Lion
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 15.06.2016 01:07 |
Viestit: 16
|
Niin tuolle takatunkin puslalle on käsittääkseni korvike olemassa. Vastaava osa, eri osanumero ja murto-osahinta (265€ vs. 35€). Soittelin tänä aamuna matkalla Riian ja Tallinnan Vehoihin, josko olisi löytynyt sitä hyllystä, mutta tilaustavaraa on kuulemma. No löytänee se tiensä Härmäänkin kun täältä tilaa. Katiska kömpi ehjänä, pl. tunkin kolina, tänä iltana perille.
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: Tallinnassa

13415417_10208563002725517_2935583830335225107_o (640x360).jpg [ 109.25 KiB | Katsottu 11287 kertaa ]
|
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 15.06.2016 12:08 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Komea katiska, vaikka onkin pre-facelift.  Kuvasta ei värisävyä oikein erota, mutta lienee rouge d'enfer? Olikos se ton takasylinterin pusla/holkki mihin kävi suoraan AX:n ohjausakselin holkki? Vai olikohan se etusylinteriin sopiva...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Lion
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 16.06.2016 22:33 |
Viestit: 16
|
Kiitos komeusarviosta!  Väri on itselleni mieleen, mielestäni yksi passeleimmista Xantiaan. Maalipintakin on 19-vuotiaaksi lintaksi varsin hyvässä hapessa. Värikoodi tulipellissä näkyy olevan KJACR, eli inttervepin tietojen mukaan tosiaankin tuo arvelemasi rouge d'enfer. Takatunkin korvikepuslaa löytyy ilmeisesti sekä Xsara Picasson että Perslingon ohjausakselista (osanumero 405911). Laitoin sen jo tilaukseen paikallisessa sitikkakorjaamossa, parisen viikkoa uhattiin toimitusajaksi. Saapa sitten nähdä, miten sopii sijaistajaksi se. Vähän mietityttää, kannattaako kolisevan puslan kanssa kovin paljoa ajella, mahtaako ottaa tunkki siipeensä isompien röykytysten aiheuttamista iskuista. Sylinterin hajoaminen ei olisi yllätyksistä ihan sitä tervetulleinta lajiketta. Siitä onko kakkonen todellakin ykkönen, on näköjään täällä jo keskusteltu. Mielestäni kakkospainoksen sisusta etuovien tekarilokeroineen on ehkä aavistuksen paremman näköinen. Kojetaulukin on eineen verran modernimman oloinen, mutta toisaalta tuossa vanhanaikaisessa kiertyvässä matkamittarissa on oma viehätyksensä. Lisäksi ykkösmallin "ajotietokone" on hajautetumpi; ulkolämpötilan näyttö on kierroslukumittarin yhteydessä ja keskikonsolissa on vain kellonaika. Kakkosessahan lämpötilan ja kellonajan lisäksi tuuppaa keskikonsolin kompuutteri myös päivämäärää, joten infoähky on liki väistämätön. Ulkopuolen eroavaisuudet menevät mielestäni ykkösen eduksi, varsinkin savusävyiset takavilkut ovat kakkosen kirkkaita kelmuja kivemmat. Keula, no joo, makuasia. Itse olennaisen, eli Activa-systeemin osalta lienevät ykkönen ja kakkonen kuin ilvekset.
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 16.06.2016 23:20 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
Ykköskoppaisen Activan arvoa nostanee tulevaisuudessa perusmallista poikkeava etupuskuri. Kakkoskopassa ei taida ulkoisia eroavaisuuksia perusmalliin olla lainkaan..?
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
Lion
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 29.06.2016 22:36 |
Viestit: 16
|
Kivahan se olisi, jos näiden arvo vielä joskus nousisi. Tosin maksavathan V6-Activat jo nyt melko tavalla enemmän kuin rivimoottoriset, saati sitten normi-Xantiat. Mahtaakohan jollakulla olla tietoa, kuuloa tai edes luuloa, montako Activaa, ja mitä lajiketta, Härmässä on? Harvalukuisimpia lienevät Hdi-Activat, mutta tuskinpa nuo haaramoottorisetkaan järin yleisiä ovat?
Marginaaliin muuten merkittäköön, että aiemmin mainittu korvikepusla hiljensi takasylinterin kolinat. Hyvä homma!
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 30.06.2016 10:21 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Lion kirjoitti: Kivahan se olisi, jos näiden arvo vielä joskus nousisi. Tosin maksavathan V6-Activat jo nyt melko tavalla enemmän kuin rivimoottoriset, saati sitten normi-Xantiat. Mahtaakohan jollakulla olla tietoa, kuuloa tai edes luuloa, montako Activaa, ja mitä lajiketta, Härmässä on? Harvalukuisimpia lienevät Hdi-Activat, mutta tuskinpa nuo haaramoottorisetkaan järin yleisiä ovat?
Uutena noita haaramoottorisia tuotiin suomenniemelle kaksi tai kolme... mulla on meinaan semmoinen muistikuva että uusikoppaisia olisi tuotu maahantuojan toimesta kaksi (yhden olen itse omistanut), ja yhtä ykköskoppaista kaupiteltiin joitain vuosia sitten suomiautona. Jälkeenpäin tuotuja kutosia tiedän ainakin seitsemän, tuo sinun mukaanlukien; neljä ykköskoppaista ja kolme uudempaa... sitä en tiedä onko nämä kaikki enää liikenteessä, mutta koska niitä on todennäköisesti enemmän kuin nämä minun tiedossa olevat, niin voidaan varmaan puhua tusinakärrystä. 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 30.06.2016 10:42 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Eipä noi Activan hinnat kovin lapasesta ole lähteneet eikä varmaan lähde.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lion
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 30.06.2016 12:11 |
Viestit: 16
|
Cikatti kirjoitti: Eipä noi Activan hinnat kovin lapasesta ole lähteneet eikä varmaan lähde. Niin se taitaa olla kun eihän koko hökötyksestä muut kuin kourallinen konossöörejä edes mitään tiedä. Hintaa nostava kysyntä uupuu. Trafin aprillipäivänä päivitetystä avoimesta datasta löytyy grepillä kymmenen yksilöä; yksi Hdi, kaksi veekutosta ja seitsemän bensaturboa. Täysin luotettavia eivät nuo rekisterin mallimerkinnät varmaankaan ole (kaikki Activat eivät välttämättä esiinny siellä Activana), mutta lienevät nuo luvut nyt ainakin suuntaa-antavia.
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 01.07.2016 10:57 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Lion kirjoitti: Trafin aprillipäivänä päivitetystä avoimesta datasta löytyy grepillä kymmenen yksilöä; yksi Hdi, kaksi veekutosta ja seitsemän bensaturboa. Täysin luotettavia eivät nuo rekisterin mallimerkinnät varmaankaan ole (kaikki Activat eivät välttämättä esiinny siellä Activana), mutta lienevät nuo luvut nyt ainakin suuntaa-antavia. No en nyt tiedä mitä suuntaa toi data antaa jos siellä on vain kaksi kuuvetosta Activaa.  Ja tuossahan on vain liikennekäytössä olevat ajoneuvot... ainakin toi mun ex-Activa taitaa olla talvet seisonnassa.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Lion
|
Viestin otsikko: Re: Xantian V6-jakohihna-aiheinen kysymys Lähetetty: 01.07.2016 12:49 |
Viestit: 16
|
Igor kirjoitti: No en nyt tiedä mitä suuntaa toi data antaa jos siellä on vain kaksi kuuvetosta Activaa.  Ja tuossahan on vain liikennekäytössä olevat ajoneuvot... ainakin toi mun ex-Activa taitaa olla talvet seisonnassa. Suuntaa-antavuudella tarkoitin lähinnä sitä, että tuskin noissa luvuissa nyt mitään dekadin heittoja on  Ja kuten sanottu, monista veekutos-Xantioista on melko varmasti jäänyt Activa-maininta pois. Datan päivittely ei ihan hengästyttävän kiivasta näytä olevan, mutta pitääpä seurailla, josko Trafin virkaheitot ehtisivät "kiireiltään" moisen pläjäyksen kesälläkin tehdä. Tuo termi "liikennekäytössä" on tosiaan sellainen, että seisonnassa olevat autot eivät sitä ole, vaikka kilvissä olisivatkin.
Activa V6 -97
|
|
|
|
 |
|
|