Plagu kirjoitti:
Dieselin lootaa en juuri välitysten takia kyllä laittaisi.
En tyrmäisi ajatusta pelkästään tuolla argumentilla. Pikemminkin, lähtisin tutkimaan asiaa kummankin moottorin vääntökäppyrää katsoen, joka saattaa yllättäen paljastua etenkin alakierroksillä hyvinkin yhteneväisiksi... Lisäkivana pitemmät välitykset vähentää sitten meteliä, sikäli kun se on mikään ongelma C-kutosessa...
Itse kun olen mieltynyt pitempiin välityksiin, niin "käyttö-Dyanessanikin" on pisin GS:n vaihteisto mitä on valmistettu. Ajokierrokset satasen vauhdissa putosivat liki tuhannen kierrosta, viidestä tonnista lähelle neljää. Merkittävä ero metelissä, ja kaikista epäilyistä huolimatta, jaksaa kulkea. Toki ruiskun tuoma alavääntö auttaa asiassa, kaasarikoneelle en moista ihan äkkiä suosittelisi (tosin olihan miulla piristetyn 652 Visan koneen kanssa vastaava vaihteisto, kaasarilla sekin mutta kivasti sekin jaksoi edetä). Sm:äänkin kaipailisin pikkasen pitempiä pykäliä, kuten myös Xm:ään, mutta molempien kohdalla on tarvittavien osien löytyminen himpun työlästä (etenkin kun myin 2.1td:n askin pois)...