Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 12:38 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
älläri kirjoitti:
Lainaa:
10mm,Autoasi liikkeessä Pieksämäellä,alapalloavain 15e,maahantuojalta loppu kovan kysynnän takia ,tulossa on.

Tulipa luettua hätäisesti, puhe oli ilmeisesti vain jousipallon avaustyökalusta, eikä alapallonivelen avaustyökalusta, siis siitä nelisakaraisesta hylsystä. :oops:

Alapallotyökalusta puhe Autoasia liikkeissä 15e,Pieksämäellä ja maahantuojalta loppu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 13:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5851
Paikkakunta: Tuusula
Kumma kun mulla on toistaiseksi aina tila riittänyt avaamaan mistä vaan jousipalloja 4:n tuuman putkitongilla, jopa GS:n takasylkystä ja se muuten on ahdas paikka. Olen käyttänyt sitä menetelmää jo kaksikymmentä vuotta ja ne muuten ottaa tilaa ihan älyttömästi. Ainoa mihin ne ei käy on XM:n varaajapallon irroitus moottorin vierestä mutta sinne ei käy myöskään tuo virallinen avaaja.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 13:30 

Viestit: 2699
Cikatti kirjoitti:
Kumma kun mulla on toistaiseksi aina tila riittänyt avaamaan mistä vaan jousipalloja 4:n tuuman putkitongilla...

On se muuten kumma. Kuva



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 15:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3145
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Näillä on pärjätty tähän asti, jopa Xm:n kanssa... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 16:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1714
Paikkakunta: Korpilahti
aika ahdas paikka on myös CX:n takajousipallot, kun ovatten siellä "kotelon" sisässä... varsinkin Breakin isot pallot on ekalla kerralla saanut ottaa sylinterin kanssa ulos, ja sitten viilapenkissä irrottaa toisistaan 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 16:02 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Aukeeko helpommin kun on punainen harja..?????... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Isoilla putkitongeilla pärjättiin eräässä Citroen-erikoiskorjaamossakin vuosikaudet, eikä kukaan valittanut työkalun olevan huono, mutta kas kun hankittiin tämä kerhon myymä palloavain, niin putkitongit ovat keränneet pölyä, ei ole juuri enään tarvetta ollut niille :lol:

Eli on tuo vaan paljon kätevämpi työkalu :) . Ahtaisiin paikkoihin sitten esim paineilmataltta on hyvä ;) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 16:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3145
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Joo, on vähän väsyneet konepellin kaasupumput... :roll:

Ilman punasta (tai no, värillä ei lie väliä ole) harjaa olis konepelti ikävästi päätä vasten jatkuvasti..!

Vielä tuosta kuvassani olevasta "työkalusta", sen hinta-laatusuhde on ääretön, sillä kyseinen työkalu oli ilmainen miulle. Kovin paljoa paremmaksi ei enää pysty pistämään..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 17:00 

Viestit: 2699
No tuo "jasu"n kuva ei kyllä kerro muuta, kuin komeat ovat putkipihdit. :D Tuossa kohtaahan on tilaa, vaikka pihdit olisivat vähän romuluisemmatkin. Tosin, hinta/laatusuhde on erinomainen. Aivan ehdottomat ovat pelit. :D Ja paljon, paljon monikäyttöisemmät, mitä se varsinainen jousipallotyökalu.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 21:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 260
Paikkakunta: Tohmajärvi
Nuo putkitongit eivät kyllä mahdu XM etu-keskipalloa aukaisemaan. Mitenkäs tuolla pallo avaimella aukaistaan varaaja pallo joka on pysty asennossa XM mallissa ja itse olen aukaissut sen öljynsuodatin hihna-avaimella.



Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 21:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 108
Paikkakunta: Kalajoki
aik. keskustelua aiheesta



Samalla autolla jo vuodesta -89 kesät / talvet!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 28.01.2010 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3145
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
TRD Turbo kirjoitti:
Nuo putkitongit eivät kyllä mahdu XM etu-keskipalloa aukaisemaan.
Mitenkäs tuolla pallo avaimella aukaistaan varaaja pallo joka on pysty
asennossa XM mallissa ja itse olen aukaissut sen öljynsuodatin
hihna-avaimella.

Juuei näillä "isommilla" ahtaisiin paikkoihin mitään asiaa ole, mutta useimmat jousipallot kyllä ovat poistuneet. "Omilla jäljillä" olleet tuntuvat irtoavan käsivoiminkin toisinaan...

Kuva
Siis tuon..? Nythän tuossa se pallo jo näkyy, kun on keula, "muutama" letku ja kennokokoelma sekä akkukotelo poistettu edestä...

Muistelisin että jollain joko ketju- tai hihnatyyppisellä ratkaisulla tuosta olisi pallo pois päästetty..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 02.02.2010 23:11 

Viestit: 36
Paikkakunta: Mäntyharju
Lienee tuo työkalu aika samanlainen kun mulla. Ei varmaan paljon 1,5 mm paksumpi. Vartta mulla on siinä n.1.5m


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 02.02.2010 23:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Hemmetin hyvä avain ja hinta tasan 0€

http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... l#msg66195



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 24.05.2013 13:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 104
Paikkakunta: Lappeenranta
Sain tänään sitroselta kyseisen pallonavaajan.
Kuinkahan tuota on tarkoitus käyttää? :mrgreen:
En ole tosin autoon vielä kokeillut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 24.05.2013 21:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 104
Paikkakunta: Lappeenranta
Jopas hokasin kun autoon sovitin. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 25.05.2013 20:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 104
Paikkakunta: Lappeenranta
Ja käytössä kyllä aivan loistava :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 25.05.2013 21:53 

Viestit: 2699
teppo10 kirjoitti:
Ja käytössä kyllä aivan loistava :D

Croisettehan sen tuolla edellä jo esimerkin voimalla kertoo.

Kertaukseksi tässä taas pallojen asennuksestakin sen verran, että "peukalo-/etusormiote riittää. Uskokaa vaan, sen tiukempaan niitä ei tarvitse laittaa. Kerran jopa olen maailmalta haalimassani BX:ssä yllättynyt, kun takapallot aukesivat käsin. Sylttytehdas löytynee Hyvinkäältä. Terveisiä sinne! Kuva



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 25.05.2013 21:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4656
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 25.05.2013 22:21 

Viestit: 2699
Tarkoitin erästä -86 mallin 1,9 BX Breakia.
Sen kauppatapahtumakin oli hieman poikkeava.
Hintaa oli 25 €. Sen verran tuohon ostajana puutuin, että tarjouduin maksamaan 30 €. Autoa noutaessamme juttua oli suuntaan ja toiseen. Sitten kiittelimme ja kun aioimme lähteä, niin siihen myyjä, että "Totanoin, se kolmekymppiä."
Siinä BX:ssä oli muuten alusta kunnossa. Kyllä oli hieno ajettava. Jotain sellaista varmaan Cikattikin on aikoinaan päässyt kokeilemaan, kun aina sopivassa käänteessä BX:ää niin kovasti ylistää.


Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 25.05.2013 22:22, muokattu yhteensä 1 kerran


Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 25.05.2013 22:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Ihania nämä kultaiset ajat, nykyään näitä onnettomia korvanoppa työkaluja ei onneksi tavitse omistaa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 27.05.2013 11:47 

Viestit: 459
Hätävararatkaisuna toimii myös tämä: otetaan pätkä tukevaa teräsputkea. Rälläköidään se päästään halki kahden sidontaliinan leveydeltä. Vetäistään sidontaliina pallon ympäri, ja päistään sen putken halkioon niin että liina kiristyy kun putkeä kiertää toisesta päästä lukkopihdeillä. Tämä kalu toki vaatii tilaa, joten siitä taida olla kuin etupallojen avaamiseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU
ViestiLähetetty: 27.05.2013 15:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7489
Paikkakunta: Taipalsaari
Säxä77 kirjoitti:
Tämä kalu toki vaatii tilaa, joten siitä taida olla kuin etupallojen avaamiseen.
Ja etupallothan ovat ne, jotka eivät yleensä juuri voimaa vaadi. Tiukimmat vastaan tulleet ovat olleet takapallo ja taka-aktiivipallo. Jälkimmäisenä mainitun kanssa joutui jo hieman ihmettelemään, kun eivät työkalut meinanneet Xantia breakissä harmaan aktiivipallon ympärille mahtua ja hitsausmahdollisuutta ei silloin juuri ollut. Sai sen kuitenkin suostuteltua putkitongille aukeamaan pitkän ähellyksen jälkeen.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: