|
Kirjoittaja |
Viesti |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 12:38 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
älläri kirjoitti: Lainaa: 10mm,Autoasi liikkeessä Pieksämäellä,alapalloavain 15e,maahantuojalta loppu kovan kysynnän takia ,tulossa on. Tulipa luettua hätäisesti, puhe oli ilmeisesti vain jousipallon avaustyökalusta, eikä alapallonivelen avaustyökalusta, siis siitä nelisakaraisesta hylsystä. Alapallotyökalusta puhe Autoasia liikkeissä 15e,Pieksämäellä ja maahantuojalta loppu.
|
|
|
|
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 13:05 |
Viestit: 5851 Paikkakunta: Tuusula
|
Kumma kun mulla on toistaiseksi aina tila riittänyt avaamaan mistä vaan jousipalloja 4:n tuuman putkitongilla, jopa GS:n takasylkystä ja se muuten on ahdas paikka. Olen käyttänyt sitä menetelmää jo kaksikymmentä vuotta ja ne muuten ottaa tilaa ihan älyttömästi. Ainoa mihin ne ei käy on XM:n varaajapallon irroitus moottorin vierestä mutta sinne ei käy myöskään tuo virallinen avaaja.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
|
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 13:30 |
Viestit: 2699
|
Cikatti kirjoitti: Kumma kun mulla on toistaiseksi aina tila riittänyt avaamaan mistä vaan jousipalloja 4:n tuuman putkitongilla... On se muuten kumma.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
|
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 16:02 |
Viestit: 1714 Paikkakunta: Korpilahti
|
aika ahdas paikka on myös CX:n takajousipallot, kun ovatten siellä "kotelon" sisässä... varsinkin Breakin isot pallot on ekalla kerralla saanut ottaa sylinterin kanssa ulos, ja sitten viilapenkissä irrottaa toisistaan
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
|
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 16:02 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Aukeeko helpommin kun on punainen harja..?????...
|
|
|
|
|
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 16:07 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Isoilla putkitongeilla pärjättiin eräässä Citroen-erikoiskorjaamossakin vuosikaudet, eikä kukaan valittanut työkalun olevan huono, mutta kas kun hankittiin tämä kerhon myymä palloavain, niin putkitongit ovat keränneet pölyä, ei ole juuri enään tarvetta ollut niille Eli on tuo vaan paljon kätevämpi työkalu . Ahtaisiin paikkoihin sitten esim paineilmataltta on hyvä .
|
|
|
|
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 16:09 |
Viestit: 3145 Paikkakunta: Korpilahti
|
Joo, on vähän väsyneet konepellin kaasupumput... Ilman punasta (tai no, värillä ei lie väliä ole) harjaa olis konepelti ikävästi päätä vasten jatkuvasti..! Vielä tuosta kuvassani olevasta "työkalusta", sen hinta-laatusuhde on ääretön, sillä kyseinen työkalu oli ilmainen miulle. Kovin paljoa paremmaksi ei enää pysty pistämään..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
|
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 17:00 |
Viestit: 2699
|
No tuo "jasu"n kuva ei kyllä kerro muuta, kuin komeat ovat putkipihdit. Tuossa kohtaahan on tilaa, vaikka pihdit olisivat vähän romuluisemmatkin. Tosin, hinta/laatusuhde on erinomainen. Aivan ehdottomat ovat pelit. Ja paljon, paljon monikäyttöisemmät, mitä se varsinainen jousipallotyökalu.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
|
TRD Turbo
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 21:39 |
Viestit: 260 Paikkakunta: Tohmajärvi
|
Nuo putkitongit eivät kyllä mahdu XM etu-keskipalloa aukaisemaan. Mitenkäs tuolla pallo avaimella aukaistaan varaaja pallo joka on pysty asennossa XM mallissa ja itse olen aukaissut sen öljynsuodatin hihna-avaimella.
Citroen C5 2,0 2007 Xantia 2,0 16v exclusive berline
|
|
|
|
|
bexmess
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 21:59 |
Viestit: 108 Paikkakunta: Kalajoki
|
Samalla autolla jo vuodesta -89 kesät / talvet!
|
|
|
|
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 28.01.2010 22:16 |
Viestit: 3145 Paikkakunta: Korpilahti
|
TRD Turbo kirjoitti: Nuo putkitongit eivät kyllä mahdu XM etu-keskipalloa aukaisemaan. Mitenkäs tuolla pallo avaimella aukaistaan varaaja pallo joka on pysty asennossa XM mallissa ja itse olen aukaissut sen öljynsuodatin hihna-avaimella. Juuei näillä "isommilla" ahtaisiin paikkoihin mitään asiaa ole, mutta useimmat jousipallot kyllä ovat poistuneet. "Omilla jäljillä" olleet tuntuvat irtoavan käsivoiminkin toisinaan... Siis tuon..? Nythän tuossa se pallo jo näkyy, kun on keula, "muutama" letku ja kennokokoelma sekä akkukotelo poistettu edestä... Muistelisin että jollain joko ketju- tai hihnatyyppisellä ratkaisulla tuosta olisi pallo pois päästetty..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
|
Turre
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 02.02.2010 23:11 |
Viestit: 36 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Lienee tuo työkalu aika samanlainen kun mulla. Ei varmaan paljon 1,5 mm paksumpi. Vartta mulla on siinä n.1.5m
|
|
|
|
|
powerage
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 02.02.2010 23:43 |
Viestit: 699
|
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
|
teppo10
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 24.05.2013 13:05 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Sain tänään sitroselta kyseisen pallonavaajan. Kuinkahan tuota on tarkoitus käyttää? En ole tosin autoon vielä kokeillut.
|
|
|
|
|
teppo10
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 24.05.2013 21:00 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Jopas hokasin kun autoon sovitin.
|
|
|
|
|
teppo10
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 25.05.2013 20:39 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Ja käytössä kyllä aivan loistava
|
|
|
|
|
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 25.05.2013 21:53 |
Viestit: 2699
|
teppo10 kirjoitti: Ja käytössä kyllä aivan loistava Croisettehan sen tuolla edellä jo esimerkin voimalla kertoo. Kertaukseksi tässä taas pallojen asennuksestakin sen verran, että "peukalo-/etusormiote riittää. Uskokaa vaan, sen tiukempaan niitä ei tarvitse laittaa. Kerran jopa olen maailmalta haalimassani BX:ssä yllättynyt, kun takapallot aukesivat käsin. Sylttytehdas löytynee Hyvinkäältä. Terveisiä sinne!
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
|
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 25.05.2013 21:58 |
Viestit: 4656 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
|
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 25.05.2013 22:21 |
Viestit: 2699
|
Tarkoitin erästä -86 mallin 1,9 BX Breakia. Sen kauppatapahtumakin oli hieman poikkeava. Hintaa oli 25 €. Sen verran tuohon ostajana puutuin, että tarjouduin maksamaan 30 €. Autoa noutaessamme juttua oli suuntaan ja toiseen. Sitten kiittelimme ja kun aioimme lähteä, niin siihen myyjä, että "Totanoin, se kolmekymppiä." Siinä BX:ssä oli muuten alusta kunnossa. Kyllä oli hieno ajettava. Jotain sellaista varmaan Cikattikin on aikoinaan päässyt kokeilemaan, kun aina sopivassa käänteessä BX:ää niin kovasti ylistää.
Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 25.05.2013 22:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 25.05.2013 22:22 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Ihania nämä kultaiset ajat, nykyään näitä onnettomia korvanoppa työkaluja ei onneksi tavitse omistaa
|
|
|
|
|
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 27.05.2013 11:47 |
Viestit: 459
|
Hätävararatkaisuna toimii myös tämä: otetaan pätkä tukevaa teräsputkea. Rälläköidään se päästään halki kahden sidontaliinan leveydeltä. Vetäistään sidontaliina pallon ympäri, ja päistään sen putken halkioon niin että liina kiristyy kun putkeä kiertää toisesta päästä lukkopihdeillä. Tämä kalu toki vaatii tilaa, joten siitä taida olla kuin etupallojen avaamiseen.
|
|
|
|
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: JOUSIPALLOTYÖKALU Lähetetty: 27.05.2013 15:22 |
Viestit: 7489 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Säxä77 kirjoitti: Tämä kalu toki vaatii tilaa, joten siitä taida olla kuin etupallojen avaamiseen. Ja etupallothan ovat ne, jotka eivät yleensä juuri voimaa vaadi. Tiukimmat vastaan tulleet ovat olleet takapallo ja taka-aktiivipallo. Jälkimmäisenä mainitun kanssa joutui jo hieman ihmettelemään, kun eivät työkalut meinanneet Xantia breakissä harmaan aktiivipallon ympärille mahtua ja hitsausmahdollisuutta ei silloin juuri ollut. Sai sen kuitenkin suostuteltua putkitongille aukeamaan pitkän ähellyksen jälkeen.
VW Passat B7
|
|
|
|
|
|
|