Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 13.09.2010 07:39 

Viestit: 298
Paikkakunta: Kokkola
CX kaupan mukana tuli Citroen paketeissa olevat tulpat.Lähempi tarkastelu osoitti ne Champion RC9YCC tyyppisiksi. Omistajan käsikirjan mukaan CX TREsä kuuluisi olla BN9Y.
Kysymys kuuluu pelittääkö ensiksi RC9YCC CXssä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 13.09.2010 10:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
hans kirjoitti:
Kysymys kuuluu pelittääkö ensiksi RC9YCC CXssä?


...on siinä ainakin millin enemmän kierrettä. Eikös tuo ole XM:n tulppa?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 13.09.2010 14:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1717
Paikkakunta: Korpilahti
champpionia ei taideta "suositella" mihkään Citikkaan 8-) :lol: :mrgreen:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 13.09.2010 20:17 

Viestit: 298
Paikkakunta: Kokkola
Kysymyksen pitäisi kuulua pelittääkö Champion RC9YCC CXssä?Ainakin ruotsalaisilla on ollut mielipiteenä että pitäisi pelittää koska ovat vaivautuneet pakkaamaan tulpat citikan logolla varustettuun rasiaankin.Joku oli vielä kirjoittanut kynällä joka rasiaan"CX".
Vai että XMn tulppa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 13.09.2010 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Voi sen XM:n lisäksi laittaa vaikka malleihin AX, Saxo, ZX, Xsara, Xsara Picasso, BX, Xantia, Evasion, Berlingo, C15 ja Jumper mutta CX:n tulppa se ei ole.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 13.09.2010 20:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Itsellä ei ole Championin tulppien taulukkoa nyt käsillä, joten en ota kantaa sopiiko tulppa mihin ja mihin ei, mutta jos se sopii noihin mihin 2cvkimmo listaa, niin kyseessä lienee tiivisteellinen tulppa? 20 CX:n koneeseen taas kuuluu kartiotiivisteinen tulppa, jotenka sen suhteen sopivuus asia on helppo ratkaista ;) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 13.09.2010 21:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... ns-ccp.htm
löytyy jotain, tosin ovat brittispeksien mukaisille autoille eikä sivuston ylläpitäjä lupaa ottaa vastuuta yhtään mistään, että tiedä sitten, onko tästä lainkaan apua.... :?



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 14.09.2010 08:01 

Viestit: 298
Paikkakunta: Kokkola
Tuon sivuston mukaanhan asia näyttää selvältä,, XM tulppa.Niin olivat ruottalaiset taas väärässä!!!
peltipolvi kirjoitti:
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/spark-plugs/Champion-petrol-car-applications-ccp.htm
löytyy jotain, tosin ovat brittispeksien mukaisille autoille eikä sivuston ylläpitäjä lupaa ottaa vastuuta yhtään mistään, että tiedä sitten, onko tästä lainkaan apua.... :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 15.09.2010 21:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 871
Paikkakunta: Karkkila

Profiili WWW
Champion on yksi niistä tulppamerkeistä, joka tekee sen ja vain sen minkä tulppa voi tehdä - täyttää reiän.



Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 15.09.2010 22:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 368
Eihän noissa tulpissa ole muuta eroa kuin tulppa-avaimen koko ja CC on kuparitulppa.

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 16.09.2010 08:06 

Viestit: 298
Paikkakunta: Kokkola
No niin!! Ja ei kun asentamaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 16.09.2010 08:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
hans kirjoitti:
No niin!! Ja ei kun asentamaan.


Omapa on autosi.

Manuaali sanoo

Champion - BN9Y
Diameter 14mm
Reach 0.708" (18mm)
Hex Size 5/8" (16mm)
Seal Type Tapered Thread
Resistor No
Terminal Type M4 Thread
Electrode Material Standard
Projection Type Projected
Tip Configuration Single Electrode

Champion - RC9YCC
Diameter 14mm
Reach 3/4" (19mm)
Hex Size 5/8" (16mm)
Seal Type Gasket Seat
Resistor Yes
Terminal Type M4 Thread
Electrode Material Double Copper Core
Projection Type Projected
Tip Configuration Single Electrode

niin mitäpä tästä enempää vääntämään.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 16.09.2010 08:28 

Viestit: 4991
On R-alkuisessa sekin ero, että se sisältää häiriönpoistovastuksen (tod. näk. tulpanhatussa on vastus (tai vastusjohdot), jos auto on tarkoitettu ei-resistori tulpille. Vähän/paljon/? voi heikentää kipinää jos molemmissa on häiriönpoistovastus, testaamallahan se selviää)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 16.09.2010 18:31 

Viestit: 298
Paikkakunta: Kokkola
No niin, no,,taisivat ruottalaiset olla sittenkin väärässä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista
ViestiLähetetty: 17.09.2010 12:34 

Viestit: 497
Visa-mies kirjoitti:
Champion on yksi niistä tulppamerkeistä, joka tekee sen ja vain sen minkä tulppa voi tehdä - täyttää reiän.


Jo 70-luvulla huomasin, että Vespan käynnistymisen suhteen ei ollut merkitystä, oliko reiässä jo muutama sata kilometriä ajettu Champion tai ei tulppaa lainkaan. Ei käynnistynyt kummallakaan. Ilman tulppaa oli kyllä kevyempi sotkea kickstarttia.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: