|
Kirjoittaja |
Viesti |
hans
|
Viestin otsikko: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 13.09.2010 07:39 |
Viestit: 298 Paikkakunta: Kokkola
|
CX kaupan mukana tuli Citroen paketeissa olevat tulpat.Lähempi tarkastelu osoitti ne Champion RC9YCC tyyppisiksi. Omistajan käsikirjan mukaan CX TREsä kuuluisi olla BN9Y. Kysymys kuuluu pelittääkö ensiksi RC9YCC CXssä?
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 13.09.2010 10:37 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
hans kirjoitti: Kysymys kuuluu pelittääkö ensiksi RC9YCC CXssä? ...on siinä ainakin millin enemmän kierrettä. Eikös tuo ole XM:n tulppa?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 13.09.2010 14:13 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Korpilahti
|
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 13.09.2010 20:17 |
Viestit: 298 Paikkakunta: Kokkola
|
Kysymyksen pitäisi kuulua pelittääkö Champion RC9YCC CXssä?Ainakin ruotsalaisilla on ollut mielipiteenä että pitäisi pelittää koska ovat vaivautuneet pakkaamaan tulpat citikan logolla varustettuun rasiaankin.Joku oli vielä kirjoittanut kynällä joka rasiaan"CX". Vai että XMn tulppa?
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 13.09.2010 20:43 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Voi sen XM:n lisäksi laittaa vaikka malleihin AX, Saxo, ZX, Xsara, Xsara Picasso, BX, Xantia, Evasion, Berlingo, C15 ja Jumper mutta CX:n tulppa se ei ole.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 13.09.2010 20:57 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Itsellä ei ole Championin tulppien taulukkoa nyt käsillä, joten en ota kantaa sopiiko tulppa mihin ja mihin ei, mutta jos se sopii noihin mihin 2cvkimmo listaa, niin kyseessä lienee tiivisteellinen tulppa? 20 CX:n koneeseen taas kuuluu kartiotiivisteinen tulppa, jotenka sen suhteen sopivuus asia on helppo ratkaista  .
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 13.09.2010 21:59 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... ns-ccp.htmlöytyy jotain, tosin ovat brittispeksien mukaisille autoille eikä sivuston ylläpitäjä lupaa ottaa vastuuta yhtään mistään, että tiedä sitten, onko tästä lainkaan apua.... 
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 14.09.2010 08:01 |
Viestit: 298 Paikkakunta: Kokkola
|
Tuon sivuston mukaanhan asia näyttää selvältä,, XM tulppa.Niin olivat ruottalaiset taas väärässä!!! peltipolvi kirjoitti: http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/spark-plugs/Champion-petrol-car-applications-ccp.htm löytyy jotain, tosin ovat brittispeksien mukaisille autoille eikä sivuston ylläpitäjä lupaa ottaa vastuuta yhtään mistään, että tiedä sitten, onko tästä lainkaan apua.... 
|
|
|
|
 |
INikki
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 15.09.2010 22:45 |
Viestit: 368
|
Eihän noissa tulpissa ole muuta eroa kuin tulppa-avaimen koko ja CC on kuparitulppa. 
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 16.09.2010 08:06 |
Viestit: 298 Paikkakunta: Kokkola
|
No niin!! Ja ei kun asentamaan.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 16.09.2010 08:20 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
hans kirjoitti: No niin!! Ja ei kun asentamaan. Omapa on autosi. Manuaali sanoo Champion - BN9Y Diameter 14mm Reach 0.708" (18mm) Hex Size 5/8" (16mm) Seal Type Tapered Thread Resistor No Terminal Type M4 Thread Electrode Material Standard Projection Type Projected Tip Configuration Single Electrode Champion - RC9YCC Diameter 14mm Reach 3/4" (19mm) Hex Size 5/8" (16mm) Seal Type Gasket Seat Resistor Yes Terminal Type M4 Thread Electrode Material Double Copper Core Projection Type Projected Tip Configuration Single Electrode niin mitäpä tästä enempää vääntämään.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 16.09.2010 08:28 |
Viestit: 4991
|
On R-alkuisessa sekin ero, että se sisältää häiriönpoistovastuksen (tod. näk. tulpanhatussa on vastus (tai vastusjohdot), jos auto on tarkoitettu ei-resistori tulpille. Vähän/paljon/? voi heikentää kipinää jos molemmissa on häiriönpoistovastus, testaamallahan se selviää)
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 16.09.2010 18:31 |
Viestit: 298 Paikkakunta: Kokkola
|
No niin, no,,taisivat ruottalaiset olla sittenkin väärässä!
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Kysymys Champion sytytystulpista Lähetetty: 17.09.2010 12:34 |
Viestit: 497
|
Visa-mies kirjoitti: Champion on yksi niistä tulppamerkeistä, joka tekee sen ja vain sen minkä tulppa voi tehdä - täyttää reiän. Jo 70-luvulla huomasin, että Vespan käynnistymisen suhteen ei ollut merkitystä, oliko reiässä jo muutama sata kilometriä ajettu Champion tai ei tulppaa lainkaan. Ei käynnistynyt kummallakaan. Ilman tulppaa oli kyllä kevyempi sotkea kickstarttia.
|
|
|
|
 |
|
|