Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 01.06.2011 11:06 

Viestit: 136
Vaihdoin moottorin lämpötilatunnistimen, auto lähtee nyt nätisti käymään, mutta pikkuisen on nuhainen, pari kertaa käyttänyt akun navan irti ja tuntuis, että auttas, mutta sitten taas alkaa vikavalo palamaan, auto siis 1.8i vm.1997, onko lambada nyt sekasin, jotenkin tuntu että pientä parannusta olisi havaittavissa, paitsi että valot jäi päälle kun sammutin auton, sitten piti startata uudelleen käyntiin ja sitten sammui valot, oiskohan täällä Simon (etelälappi) suunnalla sellaista citikkamiestä, jolla ois vikalukulaitetta vanhempiin malleihin, mielestäni tollainen oranssi liitin sulakeboxin vieressä, jos on ystävällisiä immeisiä, niin
p.0405517345


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 01.06.2011 13:30 

Viestit: 136
Korjataan sen verran, että liitin on 2-napainen punainen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 01.06.2011 17:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
TAHUOVIN kirjoitti:
oiskohan täällä Simon (etelälappi) suunnalla sellaista citikkamiestä, jolla ois vikalukulaitetta vanhempiin malleihin,
97 ZX 1,8 taitaa olla Bosch Motronic 5.2 ruiskulla, johon sopii käytännössä vain Boschin oma lukulaite.
kyseinen värkki maksaa sen verran (~3000e), että niitä tuskin löyty ihan jokaiselta.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 01.06.2011 18:16 

Viestit: 1228
Paikkakunta: Jokioinen
Autodatan mukaan tuostakin voi lukea vikakoodit punaisen liittimen 2-nastan kahden sekunnin maadoituksella, ja todennäköisesti vikavalo vilkuttaa nuo kooditkin eli et tarvitse mitään valoa tai yleismittaria (mittari piipparille ja sitten maan ja tuon kakkosnastan välissä antaa piippailla maadoituksen jälkeen).

Tällä tavalla muuten luin meidän ex-xantusta vikakoodeja ja siinä oli muistaakseni motronic 5.2



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 01.06.2011 18:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
Motronic 5.1 antaa kyllä nuo vilkkukoodit. 5.2:lle on mielestäni vastaavaa ohjetta ole löytänyt.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 01.06.2011 19:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 200
Paikkakunta: Turku
Milloin ZX 1.8i vaihtoi Motronicin 5.1 -> 5.2?

Meidän -95 1.8i (LFZ ja Motronic 5.1, oliko muitakin vaihtoehtoja 1.8i:lle?) vilkutti mittariston valoa, kun tuota diagnostiikkaliittimen nastaa maadoitti 3 sekuntia.

ZX-Haynes ei mainitse muita vaihtoehtoja kuin LFZ ja Motronic 5.1. Tuosta opuksesta tosin ei aina tiedä että onko jutut puutaheinää.



BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 01.06.2011 19:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
ZX_Kuski kirjoitti:
Milloin ZX 1.8i vaihtoi Motronicin 5.1 -> 5.2?

Meidän -95 1.8i (LFZ ja Motronic 5.1, oliko muitakin vaihtoehtoja 1.8i:lle?) vilkutti mittariston valoa, kun tuota diagnostiikkaliittimen nastaa maadoitti 3 sekuntia.
Ainakin tuossa omassa 97:ssa on Motronic 5.2 (LFY, siis 16V). Vieläkö -97 oli 8-tappisia 1.8 litraisia?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 01.06.2011 23:16 

Viestit: 1228
Paikkakunta: Jokioinen
Kyllä olisin melko varma että vikakoodit toimii ihan samoin jos on sama liitin konehuoneessa. Bosch ei olisi missään nimessä jättänyt samaa liitintä käyttöön kahdella eri tavalla toimivassa vikakoodijärjestelmässä. Ja autodata nimenomaan ohjeistaa aivan samoin molempiin.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 02.06.2011 13:05 

Viestit: 136
Mulla on tämmönen Fluke 77 yleismittari, jossa on piipari, onnistuuko sillä
ja miten käytännössä, virratko päällä ja piuhaa kiinni :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 02.06.2011 19:38 

Viestit: 1228
Paikkakunta: Jokioinen
SVC nimimerkki on varmaan sama kuin on saanut ohjeita saapasvoorumilla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 737a76b038

Eli tuon ohjeen mukaan, mutta tuossa ohjeistetaan lediä kytkemään akun plussaan, piippari samaan nastaan mutta maata vasten. Jos sieltä jotain piippailee niin koita keksiä koodit niin voin vilkuilla autodatasta niitä sitten.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 02.06.2011 23:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
Jankos kirjoitti:
SVC nimimerkki on varmaan sama kuin on saanut ohjeita saapasvoorumilla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 737a76b038

Eli tuon ohjeen mukaan, mutta tuossa ohjeistetaan lediä kytkemään akun plussaan, piippari samaan nastaan mutta maata vasten. Jos sieltä jotain piippailee niin koita keksiä koodit niin voin vilkuilla autodatasta niitä sitten.
Sama mies. ;-)
Ja aiheen auto on ilmeisestikin toisessa ketjussa mainittu 1.8 16V, jolloin ruisku on Motronic MP5.2, josta tuolla Saab-klubin foorumilla todetaan:
Lainaa:
Eli Boschin huoltoon vain luetuttamaan vikakoodit...



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 03.06.2011 07:46 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Piippari/merkkivalo-kytkin laitetaan 2-napaisen testipistokkeen napaan/liittimeen, missä pienempi jännite/himmeämpi valo. Toinen liitin taitaisi olla suora plus. Näin ainakin -93 BX:ssä. Lukeminen alkaa koodin 11 jälkeen ja päättyy koodiin 12. Näiden koodien välillä näkyy vikakoodit. Kytkintä/painiketta painetaan joka lukukerta n. 3s. Liitteessä piirros BX:n testeristä, sopinee muihinkin 2-napaisiin testipistokkeisiin.


Liitteet:
BX- testeriA.JPG
BX- testeriA.JPG [ 24.98 KiB | Katsottu 9474 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 03.06.2011 08:27 

Viestit: 1228
Paikkakunta: Jokioinen
No vaikka svc oli tuolle ketjun lopuksi ohjetta huoltoon viemisestä saanut niin kokeilisin tuon liittimen kautta, autodata kun tuota noin ohjeistaa. Eikä sitä boksia tuolla rikkikään voi saada.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 11.06.2011 08:53 

Viestit: 136
Miksi tuo bensapumppu pitää niin villiä ääntä, kun autolle yrittää laittaa kierroksia?
mitattu jännite n.5.4v virrat päällä ja sitten startatessa nousee n.10v
jostain syystä ei taida saada bensaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 11.06.2011 14:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4679
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
sähköö tuo ei saa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 11.06.2011 17:18 

Viestit: 136
Oisko se sitten se bensapumpun rele, käytetty on xantian puolakasettia ja koeponnistettua ruiskupoxia kampiakselin asentotunnistin on uusittu ja moottorin lämpötila-anturi, muita osia en enää tilaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 11.06.2011 20:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4679
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
EIOO RELE. vaan releelle tulevat sähköt.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 11.06.2011 20:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4679
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ja releeltä matkaa jakavat sähköt. kaava eteen ja relekannasta ettimään tarpeelliset toiminnot.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 14.06.2011 13:26 

Viestit: 136
Pitäsköhän käyttää tuo virtalukko sitten auki ja tsekata miltä se näyttää :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 17.06.2011 10:19 

Viestit: 136
Nappasin releen irti ja mittasin virrat päällä, tulee 5-nastaan 12v, tai no yhteen niistä 11.5
miten jatketaan :?: Lambdaa en kyllä oo vielä tarkastanut


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX asiaa
ViestiLähetetty: 17.06.2011 12:08 

Viestit: 136
No nyt se lyö tuota valosummeria päälle, kun vääntää virta-avaimen äärilaiteen, muttei starttaa, oho :?:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron