|
Kirjoittaja |
Viesti |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: ZX asiaa Lähetetty: 01.06.2011 11:06 |
Viestit: 136
|
Vaihdoin moottorin lämpötilatunnistimen, auto lähtee nyt nätisti käymään, mutta pikkuisen on nuhainen, pari kertaa käyttänyt akun navan irti ja tuntuis, että auttas, mutta sitten taas alkaa vikavalo palamaan, auto siis 1.8i vm.1997, onko lambada nyt sekasin, jotenkin tuntu että pientä parannusta olisi havaittavissa, paitsi että valot jäi päälle kun sammutin auton, sitten piti startata uudelleen käyntiin ja sitten sammui valot, oiskohan täällä Simon (etelälappi) suunnalla sellaista citikkamiestä, jolla ois vikalukulaitetta vanhempiin malleihin, mielestäni tollainen oranssi liitin sulakeboxin vieressä, jos on ystävällisiä immeisiä, niin p.0405517345
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 01.06.2011 13:30 |
Viestit: 136
|
Korjataan sen verran, että liitin on 2-napainen punainen
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 01.06.2011 17:12 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
TAHUOVIN kirjoitti: oiskohan täällä Simon (etelälappi) suunnalla sellaista citikkamiestä, jolla ois vikalukulaitetta vanhempiin malleihin, 97 ZX 1,8 taitaa olla Bosch Motronic 5.2 ruiskulla, johon sopii käytännössä vain Boschin oma lukulaite. kyseinen värkki maksaa sen verran (~3000e), että niitä tuskin löyty ihan jokaiselta.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 01.06.2011 18:16 |
Viestit: 1228 Paikkakunta: Jokioinen
|
Autodatan mukaan tuostakin voi lukea vikakoodit punaisen liittimen 2-nastan kahden sekunnin maadoituksella, ja todennäköisesti vikavalo vilkuttaa nuo kooditkin eli et tarvitse mitään valoa tai yleismittaria (mittari piipparille ja sitten maan ja tuon kakkosnastan välissä antaa piippailla maadoituksen jälkeen).
Tällä tavalla muuten luin meidän ex-xantusta vikakoodeja ja siinä oli muistaakseni motronic 5.2
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 01.06.2011 18:45 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Motronic 5.1 antaa kyllä nuo vilkkukoodit. 5.2:lle on mielestäni vastaavaa ohjetta ole löytänyt.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 01.06.2011 19:33 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Milloin ZX 1.8i vaihtoi Motronicin 5.1 -> 5.2?
Meidän -95 1.8i (LFZ ja Motronic 5.1, oliko muitakin vaihtoehtoja 1.8i:lle?) vilkutti mittariston valoa, kun tuota diagnostiikkaliittimen nastaa maadoitti 3 sekuntia.
ZX-Haynes ei mainitse muita vaihtoehtoja kuin LFZ ja Motronic 5.1. Tuosta opuksesta tosin ei aina tiedä että onko jutut puutaheinää.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 01.06.2011 19:47 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
ZX_Kuski kirjoitti: Milloin ZX 1.8i vaihtoi Motronicin 5.1 -> 5.2?
Meidän -95 1.8i (LFZ ja Motronic 5.1, oliko muitakin vaihtoehtoja 1.8i:lle?) vilkutti mittariston valoa, kun tuota diagnostiikkaliittimen nastaa maadoitti 3 sekuntia. Ainakin tuossa omassa 97:ssa on Motronic 5.2 (LFY, siis 16V). Vieläkö -97 oli 8-tappisia 1.8 litraisia?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 01.06.2011 23:16 |
Viestit: 1228 Paikkakunta: Jokioinen
|
Kyllä olisin melko varma että vikakoodit toimii ihan samoin jos on sama liitin konehuoneessa. Bosch ei olisi missään nimessä jättänyt samaa liitintä käyttöön kahdella eri tavalla toimivassa vikakoodijärjestelmässä. Ja autodata nimenomaan ohjeistaa aivan samoin molempiin.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 02.06.2011 13:05 |
Viestit: 136
|
Mulla on tämmönen Fluke 77 yleismittari, jossa on piipari, onnistuuko sillä ja miten käytännössä, virratko päällä ja piuhaa kiinni 
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 02.06.2011 19:38 |
Viestit: 1228 Paikkakunta: Jokioinen
|
SVC nimimerkki on varmaan sama kuin on saanut ohjeita saapasvoorumilla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 737a76b038Eli tuon ohjeen mukaan, mutta tuossa ohjeistetaan lediä kytkemään akun plussaan, piippari samaan nastaan mutta maata vasten. Jos sieltä jotain piippailee niin koita keksiä koodit niin voin vilkuilla autodatasta niitä sitten.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 02.06.2011 23:33 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Jankos kirjoitti: SVC nimimerkki on varmaan sama kuin on saanut ohjeita saapasvoorumilla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 737a76b038Eli tuon ohjeen mukaan, mutta tuossa ohjeistetaan lediä kytkemään akun plussaan, piippari samaan nastaan mutta maata vasten. Jos sieltä jotain piippailee niin koita keksiä koodit niin voin vilkuilla autodatasta niitä sitten. Sama mies.  Ja aiheen auto on ilmeisestikin toisessa ketjussa mainittu 1.8 16V, jolloin ruisku on Motronic MP5.2, josta tuolla Saab-klubin foorumilla todetaan: Lainaa: Eli Boschin huoltoon vain luetuttamaan vikakoodit...
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 03.06.2011 07:46 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Piippari/merkkivalo-kytkin laitetaan 2-napaisen testipistokkeen napaan/liittimeen, missä pienempi jännite/himmeämpi valo. Toinen liitin taitaisi olla suora plus. Näin ainakin -93 BX:ssä. Lukeminen alkaa koodin 11 jälkeen ja päättyy koodiin 12. Näiden koodien välillä näkyy vikakoodit. Kytkintä/painiketta painetaan joka lukukerta n. 3s. Liitteessä piirros BX:n testeristä, sopinee muihinkin 2-napaisiin testipistokkeisiin.
Liitteet: |

BX- testeriA.JPG [ 24.98 KiB | Katsottu 9465 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 03.06.2011 08:27 |
Viestit: 1228 Paikkakunta: Jokioinen
|
No vaikka svc oli tuolle ketjun lopuksi ohjetta huoltoon viemisestä saanut niin kokeilisin tuon liittimen kautta, autodata kun tuota noin ohjeistaa. Eikä sitä boksia tuolla rikkikään voi saada.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 11.06.2011 08:53 |
Viestit: 136
|
Miksi tuo bensapumppu pitää niin villiä ääntä, kun autolle yrittää laittaa kierroksia? mitattu jännite n.5.4v virrat päällä ja sitten startatessa nousee n.10v jostain syystä ei taida saada bensaa
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 11.06.2011 14:28 |
Viestit: 4679 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 11.06.2011 17:18 |
Viestit: 136
|
Oisko se sitten se bensapumpun rele, käytetty on xantian puolakasettia ja koeponnistettua ruiskupoxia kampiakselin asentotunnistin on uusittu ja moottorin lämpötila-anturi, muita osia en enää tilaa
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 11.06.2011 20:15 |
Viestit: 4679 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
EIOO RELE. vaan releelle tulevat sähköt.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 11.06.2011 20:17 |
Viestit: 4679 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ja releeltä matkaa jakavat sähköt. kaava eteen ja relekannasta ettimään tarpeelliset toiminnot.
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 14.06.2011 13:26 |
Viestit: 136
|
Pitäsköhän käyttää tuo virtalukko sitten auki ja tsekata miltä se näyttää 
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 17.06.2011 10:19 |
Viestit: 136
|
Nappasin releen irti ja mittasin virrat päällä, tulee 5-nastaan 12v, tai no yhteen niistä 11.5 miten jatketaan  Lambdaa en kyllä oo vielä tarkastanut
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX asiaa Lähetetty: 17.06.2011 12:08 |
Viestit: 136
|
No nyt se lyö tuota valosummeria päälle, kun vääntää virta-avaimen äärilaiteen, muttei starttaa, oho 
|
|
|
|
 |
|
|