|
Kirjoittaja |
Viesti |
Oldis
|
Viestin otsikko: Pätkii moottori Lähetetty: 22.06.2011 08:20 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Juu siis 1,8 16 v moottori, no pösö on kyseessä. vm 97
Jos tulpat on ok, niin mikä oli seuraava mahdollinen paikka, osa jonka vaihdan? Käy tyhjäkäyntiä neljällä, kun kaasua lisää putoaa joku pytty pelistä pois, kunnes, kun kaasua pitää esim puoliväissä aikansa, tullee neljäspytty taas mukaan. eli ajaminen on aika "hyppivää"
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Pätkii moottori Lähetetty: 22.06.2011 08:35 |
Viestit: 7762 Paikkakunta: Eurajoki
|
Oldis kirjoitti: Juu siis 1,8 16 v moottori, no pösö on kyseessä. vm 97
Jos tulpat on ok, niin mikä oli seuraava mahdollinen paikka, osa jonka vaihdan? Käy tyhjäkäyntiä neljällä, kun kaasua lisää putoaa joku pytty pelistä pois, kunnes, kun kaasua pitää esim puoliväissä aikansa, tullee neljäspytty taas mukaan. eli ajaminen on aika "hyppivää" maadoitukset? puolakansi? Itse olen ainakin saanut sellaisen käsityksen että tuo kone olisi aika tarkka tulpista. Eyqueamejahan suositellaan, mutta tuntuu ettei löydy mistään...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Pätkii moottori Lähetetty: 22.06.2011 10:49 |
Viestit: 2817
|
Puolakansi olis eka epäilys. Toihan noissa on yleisin vika, oirehtii aika monella tavalla. Ei itellä ole tulppien kanssa ollut mitään ongelmaa, toki aina laittanut ykx kärki tulpat 
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Pätkii moottori Lähetetty: 22.06.2011 16:55 |
|
HOTHeaDFIN1 kirjoitti: Puolakansi olis eka epäilys. Toihan noissa on yleisin vika, oirehtii aika monella tavalla. Ei itellä ole tulppien kanssa ollut mitään ongelmaa, toki aina laittanut ykx kärki tulpat  Samaa mieltä. Puolakansi. Suositustaulukon mukaiset tulpat toimivat valmistajasta riippumatta.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Pätkii moottori Lähetetty: 22.06.2011 17:29 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Katso se akulta lähtevä maajohto moottorin pää ja haarat...
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Pätkii moottori Lähetetty: 22.06.2011 19:19 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Toiminta viitannee heikkoon kipinään. Tarkistaa vaan: tulppakaivojen siisteys, puolakannen siisteys, liittimet, kondensaattorin maadoitus, jne, muut maadoitukset, kuten edellä jo vinkattiin. Oikeastaan kaikki konehuoneen pistokkeet ja maadoitukset akunkenkien (kaapelien puristus-)liitoksineen. Pidä navat ja kenkien pinnat kirkkaina, akkunaparasvalla suojattuina, ei tarvitse hampaat irvis tiukkailla kenkiä, jotka siten eivät veny. Näiden kohteiden hyvästä kunnosta ei seuraa huonoa.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Pätkii moottori Lähetetty: 22.06.2011 20:28 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Onneksi tais olla tulppa vika, löysin edelliset tulpat ne oli Eyqueam merkiltään, ja rupes toimimaan moiteetta. Autolla ajettu vasta 180 tuhatta.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Pätkii moottori Lähetetty: 25.06.2011 18:03 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Eipä kuitenkaan tulpat korjanneet asiaa kokonaan, voiskohan se olla bensapuolella vika? Suodatinta en ole vaihtanut, ja koko talven autossa on ollut bensaa tankissa noin 10 litraa, eli kondensiovettäkin voisi tankissa olla, ja sitten vielä poitsu oli hukannut korkin tankista, läppä kyllä aina kiinni, muuta onhan siinä sen veta rakoa, että sateella vois vaikka jokunen pisara tankkiin joutua.
Motonetissä maksaa uusi jakajankansi 178 euroa, pakko kai se sitten hommata jos tankissa ei vettä ole. Harmi kun ei tankeissa enää pohjatulpaa ole. Kai vaan letku jostain sopivasta kohtaa irti ja omalla pumpulla nesteet tankista pois?
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Pätkii moottori Lähetetty: 26.06.2011 08:36 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tällainen vika on ollut, vastaavassa, vähän nuoremmassa pesosessa: Alkoi myös pätkiä, korjaamon testeri ilmoitti: "syl 2 virtapiiri liian korkea"*. Se ei paljon kertonut. Vaihdoin suuttimen, ei vaikutusta. Suuttimen johdotus meni boxin ensimmäiseen pistokkeeseen (1/3), jossa ao. liittimet olivat jonkun mustan mönjän vallassa. Mönjä (täyteaine?)lienee valunut pistokkeesta, putsattiin pois, se riitti! * Taisi tarkoittaa, että ruiskun virtapiirissä ylimenovastusta, jossain kohdassa. Boxi lienee noteerasi: a/ ei kulkenut tarpeeksi virtaa, b/ ao. lähtöjännite ruiskulle liian korkea, c/ jollain muulla tavalla.
|
|
|
|
 |
|
|