Haku löysi 17 tulosta

Kirjoittaja Antiko
14.11.2011 20:04
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

Jaaha, eihän siitä ole kuin pikkuisen yli vuosi, kun tätä ongelmaa yritin ratkaista mutta ei onnistunut. Nyt minulla oli tuossa toisessa ketjussa tuo ongelmia tuon puhaltimen kanssa ja samalla ratkaisin kuin ratkaisinkin tämänkin ongelman, jippii!

Eli ongelma oli se, että tihkurele oli Sitikasta ...
Kirjoittaja Antiko
14.11.2011 19:37
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?
Vastaukset: 12
Luettu: 10160

Re: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?

Puhallin puhaltaa taas, jippii!

Eli vikana oli tuo esivastus kuten täällä epäiltiinkin. Motonetistä sai ihan vastaavan näköisen osan (19,90 e), joten eipä tullut kalliiksi tämä korjaus, aikaa tuossa kyllä paloi.

Esivastus oli tosi tiukassa enkä saanut sitä millään irti (en liitintä enkä ...
Kirjoittaja Antiko
13.11.2011 21:46
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?
Vastaukset: 12
Luettu: 10160

Re: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?

Tuo esivastus olisi halpa: Motonetissä vain 20 euroa, en sitten tiedä onko hyvä, siis toimiva. Näin siellä ilmakanavassa tosiaankin sellaisen metallisenmötikän, johon meni johto, joku liitinkin siinä taisi olla. Sitä vähän nitkuttelinkin muttei tapahtunut mitään.

Tuo irroitus jäi vähän epäselväksi ...
Kirjoittaja Antiko
13.11.2011 19:27
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?
Vastaukset: 12
Luettu: 10160

Re: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?

Kokeile puhallin irrallaan akusta suoraan johdot napoihin,jos pyörii hyvin niin vois olla joko hapettuneet sulakkeet tai mahdollisesti miksei maadoitusvika

Joo tuota piti kokeilla mutta kun puhallin on pelannut niin hyvin eikä virtapiuhaan tullut sähkö (siis siihen liittimeen, joka tökätään tuon ...
Kirjoittaja Antiko
13.11.2011 19:19
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?
Vastaukset: 12
Luettu: 10160

Re: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?

Tuosta takalasinlämmittimestä en ole täysin varma, mutta eikös sen pitäisi tuntu melkoisen lämpöiseltä, kun 5-10 minsaa pitää päällä, eihän jää siitä muuten sulaisi. Ei tuntunut juurikaan lämpimältä.

Ihmettelen vaan, että mitenkä tuo pakkanen sotkee tuon laitteen. Siis koko kesän on pelannut ihan ...
Kirjoittaja Antiko
13.11.2011 16:48
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?
Vastaukset: 12
Luettu: 10160

Re: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?

Kiitos neuvoista. Tuossahan tuo meni isänpäivä kojelaudan alle ihmetellessä mutta kuntoon en saanut. Seuraavia juttuja kuitenkin selvisi:

1. Puhallin on merkkiä Behr - siistissä kunnossa, vika tuskin puhaltimessa.
2. Puhallin ei saa sähköä. Laiton valot päälle ja mittasin suoraan liittimestä - ei ...
Kirjoittaja Antiko
13.11.2011 01:23
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?
Vastaukset: 12
Luettu: 10160

Re: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?

Täytyy kokeilla huomenna. Kummallista tuossa kuitenkin on se, että puhallin puhaltaa toimiessaan todella hyvin, ei mitään kitinöitä tai muita ongelmia. Pakkanen vain jotenkin sotkee sen, joku kontaktihäiriö sen täytyy olla. Pelkääjän puoleltako tuo puhallin löytyy? Eli sitä kautta täytyisi alkaa ...
Kirjoittaja Antiko
12.11.2011 23:51
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?
Vastaukset: 12
Luettu: 10160

ZX sisäilman puhallin ei pyöri, kosketushäiriö?

Moi, taitaa taas isänpäivä mennä Citikkaa roplatessa, huokaus.

Siis kyseessä on tuollainen Citröen ZX Reflex 1.4 - hyvin karvalakkimalli ko. autosta. Ei ole ilmastointia tai muita hienouksia. Tuo lämppäri tai sisäilman puhallin on kuitenkin hyvä, se lämpiää todella nopeasti ja tuo mukavuutta ...
Kirjoittaja Antiko
09.07.2010 13:25
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

En voi kuin ihailla peräksiantamattomuuttasi! Maksoin vilkkuviiksen ja releen vaihtamisesta 20 euroa, mutta jäin ilman itse tekemisen ja onnistumisen riemua...

No joo, tässä tapauksessa sitä tekemistä ja hikoilua on kyllä koettu, mutta onnistumisen riemu on kyllä jäänyt vähemmälle. Nyt näyttäisi ...
Kirjoittaja Antiko
05.07.2010 11:01
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

Moi taas, löysin reletaulun - 10 relettä, 2 x 5 pystirivissä. Nyt ongelma on, etten löydä oikeaa relettä!

Irroitin kaikki yksitellen ja vertasin varaosaan - vain kaksi oli vähän sinne päin. Motonetin jaksoreleessä on 6 piikkiä, kun näissä 5, jotka täsmää muuten koon ja piikkien paikkojen suhteen ...
Kirjoittaja Antiko
02.07.2010 20:30
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

Huomenna mökille, jossa toivon mukaan olisi aikaa etsiskellä näitä (piilo)releitä. Pitäkää peukkua.

Olen ollut kesälomareissulla pitkin Etelä-Suomea ja yhden "maisematien" jälkeen, joka siis muistutti enemmän Akropolis-rallin erikoiskoetta, 3-vuotias poikani tokaisi huoltoasemalla: "Isi, ralli ...
Kirjoittaja Antiko
29.06.2010 09:31
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

Vajaa kaksi vuotta sitten ihmettelin samaa - yritin löytää vaihdettavan releen, kunnes annoin periksi ja vein auton paikalliselle autosähköasentajalle... :roll: Hän teki työtä jonkun aikaa tosi epämukavan näköisessä asennossa puoliksi maaten oudon vääntyneenä jossain ratin alapuolella ja rele tuli ...
Kirjoittaja Antiko
29.06.2010 01:52
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

Jaa-a, tunnin ihmettelin taskulampun kanssa ratin alla pää kenossa enkä nähnyt yhtään releen näköistä osaa. Huokaus! Irroitin muoviputken ohjeiden mukaan ja katsoin kummaltakin puolelta ohjaustankoa. Löysin lähinnä sulakkeet ja melkoisen kasan noita sähköpiuhoja. (Tyhjää tilaa tuolla kyllä olisi ...
Kirjoittaja Antiko
28.06.2010 23:01
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

ne releet on kätketty sinne sulaketaulun takana kulkevien tuuletuskanavan putkien taakse. Näkyy kun pää alaspäin jalkatilassa roikkuen taskulampulla tiirailee. Mulla niitä 10 kpl kahdessa pystyrivissä.
Halpottaa kun ottaa sen tuuletusputken irti.
En tosin muista mikä niistä oli se lasinpyyhkijöiden ...
Kirjoittaja Antiko
28.06.2010 21:58
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

Hei taas, olenkohan jotenkin sokea, kun en tuota relettä ratin alta löydä. Löysin kyllä sulaketaulun ja hirmuisen kasan sähköjohtoja niiden takaa. Sitten oli paljon pistokkeita, joista kaikista lähtee johtoja kumpaankin suuntaan - eivät siis ole releitä. Pari pistoketta oli myös ilman ...
Kirjoittaja Antiko
27.06.2010 20:09
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Re: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

Kiitoksia vastauksista.

Joudun kuitenkin kysymään vielä tarkennuksia:

1. Siis onko tuo rele ratin alla olevan muovisuojan alla, sen joka pitää irroittaa muutamalla ruuvilla? Vai löytyykö se sen sulakerasian takaa, siitä alempaa? (Sieltä en relettä vielä löytänyt.)

2. Googlasin kuvia tihkureleestä ...
Kirjoittaja Antiko
27.06.2010 12:34
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi
Vastaukset: 20
Luettu: 12005

Zx etupyyhkijän intervallitoiminto ei toimi

Hei autovelhot! Sain vuosi sitten äitini Citroen ZX 1.4 reflexin, jota olen yrittänyt siitä lähtien opiskella. Auto on muuten melko mainio, mutta vesisateella yksi ongelma kyllä ärsyttää.

Eli etupyyhkijässä pitäisi olla 4 toimintoa: poissa, intervalli eli satunnainen pyyhkäisy, hidas pyyhinnopeus ...