Haku löysi 24 tulosta

Kirjoittaja irwininperillinen
07.12.2011 19:33
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Huollossa vaihdettiin sitten lambda ja siellä myös mitattiin uudet päästöarvot. Puhtaasti läpi! Ehdin juuri katsastuksellekkin parahiksi ennen viittä ja leimaa vuosi etiäpäin. Kiitoksia kaikille topikkiin osallistuneille neuvonantajille. Taitaa nämä ranskattaret muuttaa kuskejaan, kun kovasti on ...
Kirjoittaja irwininperillinen
07.12.2011 18:44
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 Ajotietokone
Vastaukset: 12
Luettu: 6948

Re: XM -90 Ajotietokone

Lähinnä ajattelin jos saisi jotain laskennallista kulutusta näkyviin, se olisi ihan jees. Ei ihan kaikkea mainitsemaasi tarttis näkyä ;)
Kirjoittaja irwininperillinen
06.12.2011 21:33
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 Ajotietokone
Vastaukset: 12
Luettu: 6948

Re: XM -90 Ajotietokone

Tämä on 2.0, eikä 3.0? Tuota ajotietokonetta on ollut tietääkseni vain v-kutosissa, ja sit joillakin höpelöillä jopa 2.1td:ssä itse asennettuna (sekin V-kutosesta tuohon siirretty)...

Ei ole muita toimintoja kuin kello ja lämpömittari noissa "mopokoneisten" näytöissä, samaten pyyhkijän viiksessä ...
Kirjoittaja irwininperillinen
06.12.2011 21:11
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Pitääpäs tätäkin ketjua päivittää kun vihdoin muistaa. Vein siis auton paikalliseen Citikkahuoltoon, jossa viaksi paljastui viallinen(umpitukkoinen) katalysaattori. Se sitten vaihdettiin ja hintaa tuli tylysti 300 euroa ja risat. Tämän jälkeen auto kulki erittäin hienosti. Muutama päivä sitten kävin ...
Kirjoittaja irwininperillinen
06.12.2011 21:02
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 Ajotietokone
Vastaukset: 12
Luettu: 6948

Re: XM -90 Ajotietokone

Käytin akusta miinusnapaa irti, ja kas kummaa alkoi kello ja lämpötila näyttää ihan inhimillisiä lukemia. Ja kellon namiskatkin alkoivat toimimaan. Ilmeisesti tuossa ei sitten ole edes mahdollisuutta nähdä ajotietokoneesta esimerkiksi kulutusta ynnä muita tietoja.
Kirjoittaja irwininperillinen
30.11.2011 18:44
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 Ajotietokone
Vastaukset: 12
Luettu: 6948

Re: XM -90 Ajotietokone

Kävin vielä varmistukseksi näppäilemässä. Vinoonkin painelin, muttei vaikutusta. Eikös ole niin että pyyhkijöiden viiksestä painamalla muuttuu ajotietokoneen "mode"?
Kirjoittaja irwininperillinen
30.11.2011 17:44
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 Ajotietokone
Vastaukset: 12
Luettu: 6948

Re: XM -90 Ajotietokone

Kenguru kirjoitti:Säädä kello aikaan niistä upotetuista nappuloista niin alkaa pelaamaan.
Niin siis unohdin mainita, että kyseisiä namiskoita on paineltu. Mittään ei tapahu : /
Kirjoittaja irwininperillinen
30.11.2011 17:05
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 Ajotietokone
Vastaukset: 12
Luettu: 6948

XM -90 Ajotietokone

Mennäänki suoraan asiaan. Mikä mahtaapi olla ajotietokoneessa vikana, kun kello ja lämpötila näyttävät molemmat vain pelkkää 8(kasia)? Kaikki pikselit ovat näkyvillä. Tietsikka ei reagoi mitenkään viiksen painalluksiin. Sulakkeet tseks, ehjiä ovat.
Kirjoittaja irwininperillinen
26.09.2011 13:52
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Itse asiassa aijonkin tsekata tuon jakopään, kun sitä sanoi sitikkaliikkeen kaverikin. Kun vaan kerkeän
Kirjoittaja irwininperillinen
25.09.2011 12:18
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Kiitos näistä taas kerran! Pitää selvittää
Kirjoittaja irwininperillinen
24.09.2011 15:57
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Jakopäästä puhui myös paikallisen citikka liikkeen kaveri. Auton käsikirja sanoo sytytystulppavaihtoehdoiksi seuraavat: Champion C 7 YCX ja Eyquem RFC 58 LS 3.
Kirjoittaja irwininperillinen
23.09.2011 18:38
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Vartookaas nyt hetkonen. Tapasin tänään citikan vanhaa omistajaa, joka kertoi, että hänen automekaanikkokaverinsa (alkoholi tehnyt tehtävänsä hänellekkin) oli vaihtanut vuosi sitten autoon vääränlaiset tulpat. Noni eikun uusia, oikeanlaisia tulppia hommaamaan ja kokeilemaan. Mutta mutta kertokaa ...
Kirjoittaja irwininperillinen
22.09.2011 17:06
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

irwininperillinen kirjoitti:Tuntu muuten lyövän takapotkua, kun tänään muutaman kerran tarttailin :shock:
Itseäni lainatakseni, onko tämä sitten sytytyksen häikkää?
Kirjoittaja irwininperillinen
22.09.2011 16:31
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Tuntu muuten lyövän takapotkua, kun tänään muutaman kerran tarttailin :shock:
Kirjoittaja irwininperillinen
22.09.2011 15:54
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

"Ne maadoituspisteet sisälokasuojissa kannattaa putsailla."

Juu ja ei vaan putsailla vaan modifioida samalla. Jos siellä etukaaren nurkassa sisäpuolella on vielä ns muoviplogi jossa piuhat kiinni niin äkkiä muovi pois kokonaan ja TINAA kenkälenkit johtojen päihin ja pulttaus hyvin puhdistettuun ...
Kirjoittaja irwininperillinen
22.09.2011 15:52
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

TAHUOVIN kirjoitti:Katoitko myös bensan suodattimen :?:
Tsek, toimii.
Kirjoittaja irwininperillinen
21.09.2011 20:50
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

JKiiski kirjoitti:Tuleekos motronicin nurkkaan letku imusarjalta? Silloin boksi on 3.1 jossa map on ecun piirilevyllä.
Letkun mahdolliset ilmavuodot ja tukokset kannattaa tutkia.
Motronicciin tulee juurikin mainitsemasi letku. Täytyy tutkia huolella se huomenna, kun ulkona näkyväisyys paranee.
Kirjoittaja irwininperillinen
21.09.2011 20:47
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Ei ollut vaikutusta tuolla lisäilmaluistimen puhdistuksella/liottamisella :( Niin olikos se bensan riittävä saanti varmistettu jo? Ja pakoputkikin todettu avonaiseksi?

Näihin unohtunut vastata, tsori. Niin siis ainakin bensapumppu toimii kun otin pumpulta tulevan letkun ja laitoin letkun pään ...
Kirjoittaja irwininperillinen
21.09.2011 16:06
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Ei ollut vaikutusta tuolla lisäilmaluistimen puhdistuksella/liottamisella :(
Kirjoittaja irwininperillinen
21.09.2011 14:04
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

jasu kirjoitti:Virranjakajallisessa 2.0i -mallissa ei ole MAP -anturia. (Jetronic LE2)

Jakajattomassa sellainen löytyy... (Motronic MP3.2)
Hmmm.. Tästä autosta kyllä löytyy Boschin Motronic systeemi sieltä ECU-boksista
Kirjoittaja irwininperillinen
21.09.2011 13:56
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Lisäilmaluisti on likoamassa. Paljon paskaa siitä kyllä näytti sisältä lähtevänkin. Katsotaan miten käy
Kirjoittaja irwininperillinen
21.09.2011 11:42
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Knock sensor ainakin ihan kunnolla paikallaan ja töpselikin kiinni. Tuohon on muuten ilmeisesti vaihdettu tuo knock sensorkin kun löysin autosta vanhan johdon.
Kirjoittaja irwininperillinen
21.09.2011 11:33
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

On tuossa tosiaan virranjakaja. Sijaitseekos se MAP-anturi siinä imusarjan alla? Vai ihanko hukkateillä olen?... No entäs knock sensorin sijainti?
Kirjoittaja irwininperillinen
20.09.2011 21:30
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vastaukset: 40
Luettu: 20380

XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö

Terve! Ongelma seuraavanlainen: vaikka kuinka yrittää startata ei oikein tunnu lähtevän käyntiin. Muutaman kerran pysynyt jo käynnissäkin jonkun aikaa (n.5s) mutta käy erittäin raskaasti eikä kierroksia kestä antaa ollenkaan, todella naftilla pintakaasulla saanut pidettyä hetken käynnissä ...