Haku löysi 24 tulosta
- 07.12.2011 19:33
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Huollossa vaihdettiin sitten lambda ja siellä myös mitattiin uudet päästöarvot. Puhtaasti läpi! Ehdin juuri katsastuksellekkin parahiksi ennen viittä ja leimaa vuosi etiäpäin. Kiitoksia kaikille topikkiin osallistuneille neuvonantajille. Taitaa nämä ranskattaret muuttaa kuskejaan, kun kovasti on ...
- 07.12.2011 18:44
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 Ajotietokone
- Vastaukset: 12
- Luettu: 6948
Re: XM -90 Ajotietokone
Lähinnä ajattelin jos saisi jotain laskennallista kulutusta näkyviin, se olisi ihan jees. Ei ihan kaikkea mainitsemaasi tarttis näkyä 
- 06.12.2011 21:33
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 Ajotietokone
- Vastaukset: 12
- Luettu: 6948
Re: XM -90 Ajotietokone
Tämä on 2.0, eikä 3.0? Tuota ajotietokonetta on ollut tietääkseni vain v-kutosissa, ja sit joillakin höpelöillä jopa 2.1td:ssä itse asennettuna (sekin V-kutosesta tuohon siirretty)...
Ei ole muita toimintoja kuin kello ja lämpömittari noissa "mopokoneisten" näytöissä, samaten pyyhkijän viiksessä ...
Ei ole muita toimintoja kuin kello ja lämpömittari noissa "mopokoneisten" näytöissä, samaten pyyhkijän viiksessä ...
- 06.12.2011 21:11
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Pitääpäs tätäkin ketjua päivittää kun vihdoin muistaa. Vein siis auton paikalliseen Citikkahuoltoon, jossa viaksi paljastui viallinen(umpitukkoinen) katalysaattori. Se sitten vaihdettiin ja hintaa tuli tylysti 300 euroa ja risat. Tämän jälkeen auto kulki erittäin hienosti. Muutama päivä sitten kävin ...
- 06.12.2011 21:02
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 Ajotietokone
- Vastaukset: 12
- Luettu: 6948
Re: XM -90 Ajotietokone
Käytin akusta miinusnapaa irti, ja kas kummaa alkoi kello ja lämpötila näyttää ihan inhimillisiä lukemia. Ja kellon namiskatkin alkoivat toimimaan. Ilmeisesti tuossa ei sitten ole edes mahdollisuutta nähdä ajotietokoneesta esimerkiksi kulutusta ynnä muita tietoja.
- 30.11.2011 18:44
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 Ajotietokone
- Vastaukset: 12
- Luettu: 6948
Re: XM -90 Ajotietokone
Kävin vielä varmistukseksi näppäilemässä. Vinoonkin painelin, muttei vaikutusta. Eikös ole niin että pyyhkijöiden viiksestä painamalla muuttuu ajotietokoneen "mode"?
- 30.11.2011 17:44
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 Ajotietokone
- Vastaukset: 12
- Luettu: 6948
Re: XM -90 Ajotietokone
Niin siis unohdin mainita, että kyseisiä namiskoita on paineltu. Mittään ei tapahu : /Kenguru kirjoitti:Säädä kello aikaan niistä upotetuista nappuloista niin alkaa pelaamaan.
- 30.11.2011 17:05
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 Ajotietokone
- Vastaukset: 12
- Luettu: 6948
XM -90 Ajotietokone
Mennäänki suoraan asiaan. Mikä mahtaapi olla ajotietokoneessa vikana, kun kello ja lämpötila näyttävät molemmat vain pelkkää 8(kasia)? Kaikki pikselit ovat näkyvillä. Tietsikka ei reagoi mitenkään viiksen painalluksiin. Sulakkeet tseks, ehjiä ovat.
- 26.09.2011 13:52
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Itse asiassa aijonkin tsekata tuon jakopään, kun sitä sanoi sitikkaliikkeen kaverikin. Kun vaan kerkeän
- 25.09.2011 12:18
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Kiitos näistä taas kerran! Pitää selvittää
- 24.09.2011 15:57
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Jakopäästä puhui myös paikallisen citikka liikkeen kaveri. Auton käsikirja sanoo sytytystulppavaihtoehdoiksi seuraavat: Champion C 7 YCX ja Eyquem RFC 58 LS 3.
- 23.09.2011 18:38
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Vartookaas nyt hetkonen. Tapasin tänään citikan vanhaa omistajaa, joka kertoi, että hänen automekaanikkokaverinsa (alkoholi tehnyt tehtävänsä hänellekkin) oli vaihtanut vuosi sitten autoon vääränlaiset tulpat. Noni eikun uusia, oikeanlaisia tulppia hommaamaan ja kokeilemaan. Mutta mutta kertokaa ...
- 22.09.2011 17:06
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Itseäni lainatakseni, onko tämä sitten sytytyksen häikkää?irwininperillinen kirjoitti:Tuntu muuten lyövän takapotkua, kun tänään muutaman kerran tarttailin
- 22.09.2011 16:31
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Tuntu muuten lyövän takapotkua, kun tänään muutaman kerran tarttailin 
- 22.09.2011 15:54
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
"Ne maadoituspisteet sisälokasuojissa kannattaa putsailla."
Juu ja ei vaan putsailla vaan modifioida samalla. Jos siellä etukaaren nurkassa sisäpuolella on vielä ns muoviplogi jossa piuhat kiinni niin äkkiä muovi pois kokonaan ja TINAA kenkälenkit johtojen päihin ja pulttaus hyvin puhdistettuun ...
Juu ja ei vaan putsailla vaan modifioida samalla. Jos siellä etukaaren nurkassa sisäpuolella on vielä ns muoviplogi jossa piuhat kiinni niin äkkiä muovi pois kokonaan ja TINAA kenkälenkit johtojen päihin ja pulttaus hyvin puhdistettuun ...
- 22.09.2011 15:52
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Tsek, toimii.TAHUOVIN kirjoitti:Katoitko myös bensan suodattimen
- 21.09.2011 20:50
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Motronicciin tulee juurikin mainitsemasi letku. Täytyy tutkia huolella se huomenna, kun ulkona näkyväisyys paranee.JKiiski kirjoitti:Tuleekos motronicin nurkkaan letku imusarjalta? Silloin boksi on 3.1 jossa map on ecun piirilevyllä.
Letkun mahdolliset ilmavuodot ja tukokset kannattaa tutkia.
- 21.09.2011 20:47
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Ei ollut vaikutusta tuolla lisäilmaluistimen puhdistuksella/liottamisella :( Niin olikos se bensan riittävä saanti varmistettu jo? Ja pakoputkikin todettu avonaiseksi?
Näihin unohtunut vastata, tsori. Niin siis ainakin bensapumppu toimii kun otin pumpulta tulevan letkun ja laitoin letkun pään ...
Näihin unohtunut vastata, tsori. Niin siis ainakin bensapumppu toimii kun otin pumpulta tulevan letkun ja laitoin letkun pään ...
- 21.09.2011 16:06
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Ei ollut vaikutusta tuolla lisäilmaluistimen puhdistuksella/liottamisella 
- 21.09.2011 14:04
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Hmmm.. Tästä autosta kyllä löytyy Boschin Motronic systeemi sieltä ECU-boksistajasu kirjoitti:Virranjakajallisessa 2.0i -mallissa ei ole MAP -anturia. (Jetronic LE2)
Jakajattomassa sellainen löytyy... (Motronic MP3.2)
- 21.09.2011 13:56
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Lisäilmaluisti on likoamassa. Paljon paskaa siitä kyllä näytti sisältä lähtevänkin. Katsotaan miten käy
- 21.09.2011 11:42
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Knock sensor ainakin ihan kunnolla paikallaan ja töpselikin kiinni. Tuohon on muuten ilmeisesti vaihdettu tuo knock sensorkin kun löysin autosta vanhan johdon.
- 21.09.2011 11:33
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
Re: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
On tuossa tosiaan virranjakaja. Sijaitseekos se MAP-anturi siinä imusarjan alla? Vai ihanko hukkateillä olen?... No entäs knock sensorin sijainti?
- 20.09.2011 21:30
- Keskustelualue: Tekniikka
- Aihe: XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
- Vastaukset: 40
- Luettu: 20380
XM -90 2.0i käynnistys-/käyntihäiriö
Terve! Ongelma seuraavanlainen: vaikka kuinka yrittää startata ei oikein tunnu lähtevän käyntiin. Muutaman kerran pysynyt jo käynnissäkin jonkun aikaa (n.5s) mutta käy erittäin raskaasti eikä kierroksia kestä antaa ollenkaan, todella naftilla pintakaasulla saanut pidettyä hetken käynnissä ...