Haku löysi 6 tulosta

Kirjoittaja hlohi
19.09.2013 23:12
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Xantia 99 lämmityslaite / automaatti-ilmastointi
Vastaukset: 5
Luettu: 4248

Re: Xantia 99 lämmityslaite / automaatti-ilmastointi

Vika löytyi.

Sulake oli palanut. Käyttöohjeessa puhaltimelle on merkattu sulake numero 5. Ulkolaisesta kytkiksestä löytyi sulake numero 21.

Käyttöohjeen mukaan siinä pitäisi olla 10A sulake, kytkentäkaavion mukaan 30A.

Eli korjaus yksinkertainen. Vaihdoin 21 paikkaan 30A sulakkeen ja homma pelaa ...
Kirjoittaja hlohi
04.09.2013 15:59
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Xantia 99 lämmityslaite / automaatti-ilmastointi
Vastaukset: 5
Luettu: 4248

Re: Xantia 99 lämmityslaite / automaatti-ilmastointi

Kiitos vinkeistä.

Mistä kohtaa aletaan purkamaan, jotta säätimeen ja moottoriin pääsee näppärimmin käsiksi?

PS vuosimalli olikin 2000 eikä 1999
Kirjoittaja hlohi
03.09.2013 22:40
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Xantia 99 lämmityslaite / automaatti-ilmastointi
Vastaukset: 5
Luettu: 4248

Xantia 99 lämmityslaite / automaatti-ilmastointi

Lämmityslaite / automaatti-ilmastointi on mykkä, eli:
- Puhallin ei pyöri
- Lämpötilan säätö ei toimi

Mittasin puhaltimen säätimen, eli säätövivun "piirilevypotikan" ja siellä tuntuisi olevan jännite.

Onko kenelläkään tietoa, mikä voisi olla vialla ja miten korjata?

Sulakkeet kojelaudan alla on ...
Kirjoittaja hlohi
07.06.2013 20:14
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Xantia jousitus ja jarrut ei toimi öljynv. jälkeen
Vastaukset: 6
Luettu: 4293

Re: Xantia jousitus ja jarrut ei toimi öljynv. jälkeen

Kiitos ohjeista.

Kuula löytyi öljyastiasta ja taas mennään pehmyesti.
Kirjoittaja hlohi
07.06.2013 10:25
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Xantia jousitus ja jarrut ei toimi öljynv. jälkeen
Vastaukset: 6
Luettu: 4293

Re: Xantia jousitus ja jarrut ei toimi öljynv. jälkeen

No tottakai aukasin sen kokonaan :( O-rengas on paikoillaan, mutta mitäköhän muuta siellä on? Pitääpä kaivella tuota jäteöljyastiaa. Toivottavasti ne on siellä eikä öljynerotuskaivossa...

Kiitos tiedosta
Kirjoittaja hlohi
07.06.2013 09:42
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Xantia jousitus ja jarrut ei toimi öljynv. jälkeen
Vastaukset: 6
Luettu: 4293

Xantia jousitus ja jarrut ei toimi öljynv. jälkeen

Xantia HDi 2,0 1999

Alkuperäinen oire, ohjaustehostin takelteli ja takajousitus reagoi nostoon ja laskuun hitaampaa kuin etu. Pakkasella erityisesti tuo ohjaustehostin, mutta nyt myös lämpimillä.

Vaihdoin LHM seuraavasti:
1. jouset ylös
2. jouset alas
3. auto käynnissä varaajapallolta 12 mm ...