Haku löysi 12 tulosta

Kirjoittaja vihvilä
11.10.2015 19:36
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja
Vastaukset: 11
Luettu: 11066

Re: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja

Mittailin tuossa niin kaikki johdot on mittamalla ja heiluttelemalla ainakin kunnossa.
Onkohan noissa menny lootien sisältä johtoja koskaan? tai sitten solenoideja menny oikoseen? Tietty voihan se lootan ohjainyksikkökin olla vaurioitunut.

Onko kukaan aukassut tuollaista ohjain boxia?
Kirjoittaja vihvilä
11.10.2015 14:56
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja
Vastaukset: 11
Luettu: 11066

Re: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja

Abs vika on korjattu ja jarru katkaisijat toimii.

Kellään mittausarvoja ja vaihteiston pinnityksiä tuohon lootaan? Pitää alkaa tuota johto nippua syynäämään tarkemmin....
Kirjoittaja vihvilä
10.10.2015 07:40
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja
Vastaukset: 11
Luettu: 11066

Re: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja

Ja lisätääs vielä että kun ajossa putoaa turbiini lukko pois niin change law näköjään vaihtuu "unlocked law"

Öljyn lämpötila pysyy kokoajan yli 55 astetta. Eli kellään tietoa että mikähän on vaatimukset tolle että tuo unlocked law menee päälle?
Kirjoittaja vihvilä
07.10.2015 21:37
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 2.0 HDi 2001 Huono käynnistyminen.
Vastaukset: 4
Luettu: 3916

Re: C5 2.0 HDi 2001 Huono käynnistyminen.

Viaksi varmistui kampuran anturi. Anturi on vaihettu vuosi sitten edellisen kerran.... Kahtellaan kauanko tuo uusi anturi kestää

Antureissa on samat vastukset mutta silti uudella anturilla lähetään kun palmun alta aina.
Kirjoittaja vihvilä
07.10.2015 21:34
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja
Vastaukset: 11
Luettu: 11066

Re: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja

Eli nyt saatu jotain lootasta ulos. eli kun putoaa vikatilaan P tai N vaihteella tyhjäkäynnillä seisoessa tulee vikakoodi 76. Itsessään vikakoodin on selvä mutta Lexian antamat "vikatilanne tiedot" näyttää jotain ihan mitä sattuu ja koodi poistuu kun virrat käyttää pois mutta palaa taas kun antaa ...
Kirjoittaja vihvilä
14.09.2015 20:06
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja
Vastaukset: 11
Luettu: 11066

Re: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja

Eli vastaampa itse kysymykseeni. Tuo moottorin päällä lojunut anturi on siis ulostulon nopeusanturi. mutta.... autossa on kiinni jo kyseinen anturi joka on johdotettu suoraan abs moottorin vierestä alkuperäseen johtosarjaan o.O Noo ei siinä johdot on kunnossa niin suojasin vaan uusiksi ja kovaa ajoa ...
Kirjoittaja vihvilä
13.09.2015 19:30
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja
Vastaukset: 11
Luettu: 11066

Re: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja

ELI siis otin INVERTTERILLÄ virtaa LÄPPÄRIIN ja otin LEXIAAN KÄYRIÄ vaihteiston arvoista.
Eli kun laatikko lakkaa kytkemästä turbiini lukkoa sanoo ohjain yksikkökin että 2 not locked 3 not locked...

sillon kun turbiini lukko toimii niin lukee selvästi 2 locked 3 locked...

paineet seuraa ainakin ...
Kirjoittaja vihvilä
11.09.2015 17:24
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja
Vastaukset: 11
Luettu: 11066

Re: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja

Joo eli lexialla on katsottu. pitää löytää jostain invertteri lainaan että pääsee ottaan käyrää ajossa xD läppärin akku ihan kuollut missä lexia on asennettuna.

Nyt vaan huvikseen kokeilin että jos kalibroisin kaasupolkimen uusiksi niin eipä pystynytkään! sitten meni läppistelemään arvoissa ...
Kirjoittaja vihvilä
10.09.2015 21:10
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja
Vastaukset: 11
Luettu: 11066

C5 AL4 Monia vikoja muttakun ei koodeja

Eli nyt yleisesti ottaen laatikko toimii hyvin mutta vakkarilla tai polkimella ajettaessa saattaa puottaa turbiinin pelistä ihan yhtä-äkkiä. Turbiini lähtee toimimaan vain auton uudelleen käynnistyksellä.

Toinen erikoinen vika on se että jos loota on P tai N asennossa ja auto seisoo pari minuuttia ...
Kirjoittaja vihvilä
09.08.2015 16:57
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 2.0 HDi 2001 Huono käynnistyminen.
Vastaukset: 4
Luettu: 3916

Re: C5 2.0 HDi 2001 Huono käynnistyminen.

noooooni. nyt sain lexan käteen niin pääsin lukemaan ihan oikeasti arvoja. eli moottoriin oli tullut uudestaan koodi kampuran ja nokka-akselin olemisesta pois synkroonista. epäilin että olis jääny aikasemmin nollaamatta kun kampuran antura vaihdettu edellisen omistajan toimesta. mutta nyt siis uusi ...
Kirjoittaja vihvilä
08.07.2015 15:45
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 2.0 HDi 2001 Huono käynnistyminen.
Vastaukset: 4
Luettu: 3916

Re: C5 2.0 HDi 2001 Huono käynnistyminen.

pitääpä tarkastaa. se vielä unohtui sanoa että sitten kun moottori lähtee käyntiin niin se lähtee kertalaakista. ei emmi yhtään.

Onkohan kukaan tehtyn paine mittaria tuommoseen?

Ja olis kiva saada tietää aukooko se suuttimia ollenkaan silloin kun se ei lähde käyntiin. 0,6v DC on käydessä mutta en ...
Kirjoittaja vihvilä
08.07.2015 15:01
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: C5 2.0 HDi 2001 Huono käynnistyminen.
Vastaukset: 4
Luettu: 3916

C5 2.0 HDi 2001 Huono käynnistyminen.

Eli olen onnellinen kyseisen rassin onnellinen omistaja. mutta nyt tuli tämmönen hieno vika että ei meinaa puoli eikä täyslämpösenä lähteä käyntiin. Autossa Bosch järjestelmä. 250 tkm ajettu.

bosch testeri sanoi seuraavaa:
anturitietoa
*startatessa kiskopaine on 290 bar vaikka ei lähtisi käyntiin ...