Haku löysi 11 tulosta

Kirjoittaja doommachina
27.09.2016 11:05
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa
Vastaukset: 10
Luettu: 6461

Re: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa

Noniin. Pumppu on menossa takaisin paikalleen mutta pumpun akseli on liikkunut. Irrotin pumpun lukitsemalla pumpun rattaan pulteilla. Nyt pitäisi saada tietää kuinka monta kertaa pumppua pitää pyörittää jotta ollaan samassa ajoituksessa kun aikaisemmin?
Kirjoittaja doommachina
25.09.2016 10:40
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa
Vastaukset: 10
Luettu: 6461

Re: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa

Paikallista varmuudella se vuotokohta, ettet turhaan ala repimään pumppua irti. Omassa härpäkkeessä vuoto näytti olevan pumpun keskellä moottorin puoleisella sivulla mutta paikantui toisella kyljellä olevan säädinakselin tiivistyslaippaan. Korjaus (o-renkaanvaihto) kesti viisi minuuttia, kun en ...
Kirjoittaja doommachina
24.09.2016 15:24
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa
Vastaukset: 10
Luettu: 6461

Re: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa

Vieläkös Citikkamake Lahden Ahtialassa korjaa dieselpumppuja?

En edes uskalla kysyä hintaa. Jokatapauksessa tässä pari päivää olen kaivellut materiaalia ja lueskellut tosta pumpusta ja päätin tehdä homman itse. Ikävin homma näyttää tosiaan olevan purkaminen ennenkun pumppu on käsissä. Syteen ...
Kirjoittaja doommachina
23.09.2016 17:48
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa
Vastaukset: 10
Luettu: 6461

Re: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa

xmfani kirjoitti:Seinäjoella ainekin korjaaja,vaihtaa tiivisteet,muistaakseni noin 250e
Mulla on ainekin yksi pumppu,pösön,sama silti.
Voidaan myös vaihtaa se sinne
Soitella voit 0400842497
Seinäjoki on ehkä turhan kaukana kun itse asun lahdessa. Tiivistesarja löytyy kunhan joku ne vaihtais. Bosch ve oli kyseessä.
Kirjoittaja doommachina
21.09.2016 10:49
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa
Vastaukset: 10
Luettu: 6461

XM 2.1td Dieselpumppu vuotaa

Vuotaa kylmänä lammikon maahan käynnistettäessä ja imee ilmaa sisäänsä niin että ei pysy käynnissä ennenkuin on lämmennyt. Jostakin moottorin puoleiselta kyljeltä tuntuisi tiputtavan kun vuotokohtaa ei näe. Tiivistesarja on, mutta uskaltaako tätä itse ruveta aukomaan ollenkaan? Mitä maksaa ...
Kirjoittaja doommachina
10.08.2016 13:47
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM abs vika
Vastaukset: 7
Luettu: 5294

Re: XM abs vika

Nyt kun kerkesin mittailemaan antureita niin ECU liittimestä mittailtuna näyttäisi että ilmeisesti takapään sensorit ovat pimeänä molemmat.
Tämä laittaa epäilemään että jossain muualla on katkos?
Ecu on tämä:
Kuva
Kirjoittaja doommachina
20.07.2016 09:51
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM abs vika
Vastaukset: 7
Luettu: 5294

Re: XM abs vika

Tosiaan, Y3 mallia, -93. Abs rele löytyy tässä sieltä ecu laatikosta ja on semmoinen viininpunainen. Valo palaa jatkuvasti.
Kirjoittaja doommachina
19.07.2016 18:34
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM abs vika
Vastaukset: 7
Luettu: 5294

Re: XM abs vika

Lähinnä sitä mietin että missä sijaitsee abs boksi ja kytkentäkaaviot liittimelle että voisi alkaa moottoritilan päästä mittailemaan. Moottorinohjauksen vierestä löytyi ainakin rele joka tuntuu kuuluvan abs järjestelmälle. Ainakaan ei näyttöön tullut enää virheviestiä kun sen otti pois.
Kirjoittaja doommachina
19.07.2016 16:22
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM abs vika
Vastaukset: 7
Luettu: 5294

XM abs vika

Abs vikaa valittaa. Liittimet auottu ja putsailtu joka kulmasta. Mitäs nyt? Osaako joku sanoa saako yleismittarilla selvitettyä jos kyseessä anturivika. Mistä mittaan ja mitä pitäisi mitata?
Kirjoittaja doommachina
28.06.2016 21:15
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM tukivarren laakerointi
Vastaukset: 6
Luettu: 5185

Re: XM tukivarren laakerointi

Selvä homma. Ilmeisesti laakereiden tarve on 2 per puoli?
Kirjoittaja doommachina
28.06.2016 16:06
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: XM tukivarren laakerointi
Vastaukset: 6
Luettu: 5185

XM tukivarren laakerointi

Olisi tuossa XM joka tarvitsee taakse uudet tukivarren laakerit. Onko kenellään infoa että mitä kaikkea sinne kuuluu laakereiden lisäksi. Räjäytyskuvaa?