Ellei joku toisin todistele väittäisin ettei LDS sisällä spriitä (Se on hydrauliikkaöljyä ja Totalin omat käyttöturvallisuustiedotteet kertoo: The product is made from refined mineral base oils and synthetic oils Polyalphaolefins. )
Yksi myös joka pitää C5:n öljyt puhtaampana on jarrujen toimiminen erillisellä jarrunesteellä, eli itse en ainakaan C5:ssa niin tiheään kuin parin vuoden välein vaihtaisi. Suositus oli 10 vuotta MK1:ssä, faceliftissä taisi olla vaihtosuositus poistettu, eikös sille MK1:lle joku kilometrimääräkin löydy (200 tkm vai 100 tkm). Suodattimetkin on vain hydrauliyksikön putkien sisällä, eikä helposti puhdistettavissa.
Jarrunesteet on C5:ssa "perinteiset" ja niitä onkin syytä vaihtaa useammin, se imee kosteutta itseensä.
C5 hydrauliikkaöljyn vaihto?
Re: C5 hydrauliikkaöljyn vaihto?
Joo I-koppasen hydeöljyn vaihtoväli 200tkm. Omasta vaihdoin jossain 225-250 tkm. kohdalla, aikasemmin ei oltu vaihdettu. Jos nyt oikein muistan nin vanhat öljyt olivat ihan ok näköiset. Tiheämmästä vaihtovälistä ei ole varmasti haittaa. Nykyään LDS:n vaihto ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan.
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... l#msg86128" onclick="window.open(this.href);return false;
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... l#msg86128" onclick="window.open(this.href);return false;
C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Re: C5 hydrauliikkaöljyn vaihto?
Kiitos vastauksesta. Kyllä nyt täytyy jo uskoa, mutta ilmeisesti muista merkeistä, kuin Valeo Italia ei löydy vastaavia todisteita. Olen kuullut kyllä vastaavia huhuja jo 15-20 vuotta sitten. Ekan Sitikkani ostin vuonna -84.olli__o kirjoitti:Onkin jo näemmä poistunut sitronen.fi sivuilta, mutta sielä oli aikoinaan huoltotiedote tietystä erästä joka ei kestänyt pakkasta.XM-Hannu kirjoitti:....Silloin tällöin kuulee huhuja ja uskomuksia huonoista LHM-öljyistä. Onko SINULLA tiedossa yhtään puolueetonta TODISTETTA siitä, että LHM olisi ollut huonolaatuista?...
(vielä tulee "hakuhelppinä" kun googleen kirjoittaa; sitronen lhm:
"Valeon toimittamassa erässä LHM-hydrauliikkanesteessä on ilmennyt ongelmia ...")
Ei enää ole varmaa todistetta mutta riittääkö tämä, tuossa myös lisäksi juutuupi video"todiste" aiheesta:
http://www.youtube.com/watch?v=Seid4gVJyTk" onclick="window.open(this.href);return false;
-21 °C ja kyseinen erä "Valeo LHM+ made in Italy" muistuttaa mämmiä juoksevuudeltaan
Tuolla alkuperäinen keskustelu aiheesta ja koko huoltotiedotekin löytyy lainattuna:
viewtopic.php?f=9&t=3125&view=previous" onclick="window.open(this.href);return false;