Ammattilaisilla on omia vehkeitä joilla voi leikata ulkopuoleltakin.
Liimalasin irroitus?
Re: Liimalasin irroitus?
Katkoteräveitsellä voi onnistua, jos pääsee leikkaamaan sisäpuolelta.
Ammattilaisilla on omia vehkeitä joilla voi leikata ulkopuoleltakin.
Ammattilaisilla on omia vehkeitä joilla voi leikata ulkopuoleltakin.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna
Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna
Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Re: Liimalasin irroitus?
Tai sitten joku lanka jolla sahaa sauman auki. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna
Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna
Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Re: Liimalasin irroitus?
Kunnon mattoveitsi, ei mitään tapetti veistä. Sillä saa sisäpuolelta. Ulkopuolelta lasin irroitus työkalulla jossa lyhyt sekä pitkä terä. Noilla lähtee.
Pari olen irroittanut ehjänä, yksi meni kun ekana meni hermot
toki olikin jo pieni alku nurkassa ja ajattelin kokeilla saako vai ei.....
Pari olen irroittanut ehjänä, yksi meni kun ekana meni hermot
Re: Liimalasin irroitus?
Erittäin varovasti, minä olen vaihtanut aika monta liimalasia, ja aina on entinen hajonnut, mutta voi se onnistua, aikaa kyllä menee,lanka olis ehkä paras, tai sitten terävä mattoveitsi. Ja reilusti aikaa, ja pitkiä hermoja.
T: EX lasittaja.
T: EX lasittaja.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Re: Liimalasin irroitus?
Vanha kittilastan metalli osa hitsattuna pitkän ruuvarin varteen,kaikki on lähtenyt ehjänä.
Re: Liimalasin irroitus?
Mitenkähän maihtaisi toimia rautasahan terä kiinnitettynä sellaiseen valmiina myytävään kahvaan toisesta päästään. Onko liian paksu ja raapiiko lasin reunan hajalle ja sitä mukaa halki?
Hommaa kokeilleet arvioikoot käyttökelpoisuutta?
Hommaa kokeilleet arvioikoot käyttökelpoisuutta?
Re: Liimalasin irroitus?
Terä tukkeutuu,ei toimi,kunnon mattoveitsi paras..Ilmari kirjoitti:Mitenkähän maihtaisi toimia rautasahan terä kiinnitettynä sellaiseen valmiina myytävään kahvaan toisesta päästään. Onko liian paksu ja raapiiko lasin reunan hajalle ja sitä mukaa halki?
Hommaa kokeilleet arvioikoot käyttökelpoisuutta?
Re: Liimalasin irroitus?
jos käytät lankaa niin laadukas lanka ei katkea
wurth lanka varmaan laadukkaampi kuin motonetin lanka
wurth lanka varmaan laadukkaampi kuin motonetin lanka
Re: Liimalasin irroitus?
Ohutta vaijeria metrin pätkä, kaksi pätkää harjan vartta joihin reikä
vaijeria varten. Ukot vaijerin päihin ja sahaamaan.
vaijeria varten. Ukot vaijerin päihin ja sahaamaan.
Re: Liimalasin irroitus?
Re: Liimalasin irroitus?
Ei sitä vaijeria Wurtilta kannata ostaa. Naapurin pahaääniseltä "death metal" klopilta kun kysyy, niin löytyy varmasti katkenneita kitaran H tai e kieliä. Ilmaiseksi.
Re: Liimalasin irroitus?
Onkisiimakaan ei ole paha.
Re: Liimalasin irroitus?
Xmfanin työkalu on paras näkemäni. Minulla on tehdastekoinen lasin irroitusveitsi mutta en pärjännyt Xmfanin tehoille kun irroitimme ehjänä Xsaran lasin.
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
Re: Liimalasin irroitus?
Kuvia!suwitcx2 kirjoitti:Xmfanin työkalu on paras näkemäni. Minulla on tehdastekoinen lasin irroitusveitsi mutta en pärjännyt Xmfanin tehoille kun irroitimme ehjänä Xsaran lasin.
Kaveri oli lainannut tämmöisen: https://www.dropbox.com/s/lc8uatwoaneic ... .47.49.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Re: Liimalasin irroitus?
vanhan lasin irrotus ja asennus onnistuu ehjänä varsinkin eka kerran jälkeen ja on
edullinen ratkaisu
edullinen ratkaisu
Re: Liimalasin irroitus?
RPekka kirjoitti:
Kaveri oli lainannut tämmöisen: https://www.dropbox.com/s/lc8uatwoaneic ... .47.49.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Näkyypä tuon tapaisia olevan myynnissä, eikä paljon maksakaan. Tiiä sitten, kunhan kuukletin.
http://www.nettimarkkina.com/liimalasin ... maa/862131" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... w/3725/137" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Liimalasin irroitus?
Varsin kohtuuhintaisia, tuo Pilkingtonin kalu on 200 e ja terät 20 e/kpl...heh heh© kirjoitti:Näkyypä tuon tapaisia olevan myynnissä, eikä paljon maksakaan. Tiiä sitten, kunhan kuukletin.
Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Re: Liimalasin irroitus?
No niin, se selittääkin sitten tuon hirveän hintaeron.bxzxxm kirjoitti:Minulla on tuo Savenmaan työkalu,mutten ole saanut sillä mitään aikaiseksi,pitää varmaan olla erikoisammattimies joka saa sen teroitetuksi semmoiseksi että saa lasin irti.Menee helposti liiman läpi muttei leikkaa ainakaan minun teroituksilla ollenkaan,se terä on aika paksu.
Re: Liimalasin irroitus?
Vastaavanlaisen itse tilasin englannista ja hyvin on toiminut neljä lasia olen irroittanut ja tilanne 3-1 tuo yksi rikkinäinen olikin jo vähän halki kun aloitinRPekka kirjoitti:Kuvia!suwitcx2 kirjoitti:Xmfanin työkalu on paras näkemäni. Minulla on tehdastekoinen lasin irroitusveitsi mutta en pärjännyt Xmfanin tehoille kun irroitimme ehjänä Xsaran lasin.
Kaveri oli lainannut tämmöisen: https://www.dropbox.com/s/lc8uatwoaneic ... .47.49.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Liimalasin irroitus?
Varmasti toista milliä tuo Pilkingtoninkin terä on, itsekin sitä ihmettelin mutta onhan tuo muoto vähän semmoinen ettei ihan seitinohut terä kestäisikään.bxzxxm kirjoitti:Menee helposti liiman läpi muttei leikkaa ainakaan minun teroituksilla ollenkaan,se terä on aika paksu.
Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Re: Liimalasin irroitus?
Ääni kitarankielelle, ainakin BX:stä ja XM:stä lähtee sillä lasi irti pienellä vaivalla ja ehjänä.
__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Re: Liimalasin irroitus?
Joka lasin irrotan sisä puolelta,eilen viimeksi beksin lasi.
Sen takia tuo pitkä varsi,et saa alareunan kunnolla,ja monessa lasissa on sekin et muuten sitä ei edes saa.
Monen ulko reuna on korkee,ja ala reunaa ei edes jenkssä saa muulla,vaijeri syö ja lanka myös,sisustan muovia.
Olsin laittanut kuvan,mut tuo uusi puhelin ei suostunut,koitan kameralla.
Sen takia tuo pitkä varsi,et saa alareunan kunnolla,ja monessa lasissa on sekin et muuten sitä ei edes saa.
Monen ulko reuna on korkee,ja ala reunaa ei edes jenkssä saa muulla,vaijeri syö ja lanka myös,sisustan muovia.
Olsin laittanut kuvan,mut tuo uusi puhelin ei suostunut,koitan kameralla.
Re: Liimalasin irroitus?
xmfani kirjoitti:Joka lasin irrotan sisä puolelta,eilen viimeksi beksin lasi.
Sen takia tuo pitkä varsi,et saa alareunan kunnolla,ja monessa lasissa on sekin et muuten sitä ei edes saa.
Monen ulko reuna on korkee,ja ala reunaa ei edes jenkssä saa muulla,vaijeri syö ja lanka myös,sisustan muovia.
Olsin laittanut kuvan,mut tuo uusi puhelin ei suostunut,koitan kameralla.