C5 V6 automaatti

Vika vai ominaisuus?
kaselin
Viestit: 1597
Liittynyt: 04.02.2009 16:31
Paikkakunta: Tampere

C5 V6 automaatti

Viesti Kirjoittaja kaselin »

Kenenkä valmistama loota on noissa ykkös ja kakkos koppasissa siis automaatti onko Al4 vai jotain muuta?
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
olli__o
Viestit: 5219
Liittynyt: 21.02.2009 14:05

Re: C5 V6 automaatti

Viesti Kirjoittaja olli__o »

ZF ainakin mulla V6 2001:ssä hajosi moottoritiellä... (toivottavasti jatkaa onnellista elämää uudella omistajalla ja uudella lootalla), mutta vaikka hajosikin ei ilmeisesti omaa yhtä yleistä perusvikaa kuin AL4:n magneettiventtiilien kanssa oli)

Tuon "tiedon" mukaan myös uudempikeulaisessa V6:ssa sama loota, (4 vaihteinen versio)
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP20_transmission" onclick="window.open(this.href);return false;

ZF:n perusti Zeppelin ei Led vaan se yks toinen...
Kuva
Tepi
Viestit: 142
Liittynyt: 01.02.2009 13:04

Re: C5 V6 automaatti

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Pikainen google-haku kertoo, että kakkoskoppaisissa veekutosissa on ollut viisivaihteinen automaatti. Ja koska mitään ei kannata uskoa intternetissä niin voi katsoa myös videosta. :)

http://www.youtube.com/watch?v=-Dmh4_Br4ZU" onclick="window.open(this.href);return false;
olli__o
Viestit: 5219
Liittynyt: 21.02.2009 14:05

Re: C5 V6 automaatti

Viesti Kirjoittaja olli__o »

Näin taitaa ollakin, eri laatikko uudemmissa (muttei tietoa koska vaihtuu), lienee 6 vaihteinen Aisin-Warner, jota sitikka kutsuu AM6:ksi
olli__o
Viestit: 5219
Liittynyt: 21.02.2009 14:05

Re: C5 V6 automaatti

Viesti Kirjoittaja olli__o »

Tepin videossa helpataan kaasusta liian aikaisin, ei vaihda vielä 6:lle täyskaasukiihdytyksessä...
Tuossa noin minuutin kohdalla vaihdetaan 5-6, jatkuu samat noin 6000 rpm ja noin 220 km/h, johon edellinen video loppui...
http://www.youtube.com/watch?v=vFgnbsMS6F0" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
-pk-
Viestit: 159
Liittynyt: 28.04.2010 15:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: C5 V6 automaatti

Viesti Kirjoittaja -pk- »

Ykköskoppasissa (ZF) HP20, kakkosissa (Aisin-Warner) AM6. Servicen mukaan ei vaihtoehtoja kuutoskoneisissa. Ykkösiä sai (ainakin jossain päin maailmaa) vielä manuaaliloodalla ML5T tai ML5C - ei siis kuusivaihteisia. Ja nyt on siis kysymys kuutoskoneisista, ykkösissä ES9J4S ja kakkosissa ES9A. Servicen mukaan AL4 on ollut vain ja ainoastaan EW10A -koneisissa kakkosissa, ykkösissä sitten koneiden EW7J4, EW10J4 ja DW10ATED kanssa, viimemainittu hiukkashidastimella tahi ilman. Ykköskoppaisella tarkoitan tässä nyt vuoden 2001 julkistuksesta vuoden 2004 syyskuuhun vallinnutta kokoonpanoa ja kakkoskoppainen syyskuusta 2004 ensimmäisen sukupolven loppuun eli joulukuuhun 2007 saakka. Nämä ajat ranskankielisestä wikipediasta joten varauksella suhtaudumme niihin. "1 720 120 exemplaires" tuli muuten moisia rakennelluksi ja kaikki Ranskan Rennesissä, niin ymmärsin.
Vastaa Viestiin