Alumiinin maalaus?

Vika vai ominaisuus?
Avatar
sitikkaporo
Viestit: 1115
Liittynyt: 01.02.2009 13:04

Alumiinin maalaus?

Viesti Kirjoittaja sitikkaporo »

Terve. Pojalla on hinku maalata kevarin pakoputken äänenvaimentimen alumiinista kuorta, se on nyt pelkkä alu-pintainen. Onnistuuko alun maalaus kotioloissa niin että maali pysyy kiinnikin pitemmän aikaa? Ts. mitä esivalmisteluja/käsittelyjä tarvitsee, millä maalilla maalataan jne? Tuo osahan lämpenee jonkin verran, muttei se varmaan samoihin lämpöihin kuumene mitä pakoputki itsessään..
eC4 2023, Dyane 1968 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Avatar
Posambique
Viestit: 203
Liittynyt: 28.02.2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alumiinin maalaus?

Viesti Kirjoittaja Posambique »

http://www.timohapponen.net/anodisointi/

Hyvät sivut, hyvät ohjeet.
Joku viisampi voi vielä varmistaa että anodisointi kestää tuon lämmön,
mutta olen kyllä melko varma sen lämmönkestosta. Onhan sitä käytetty Porschen vanteissakin.
Xsara 1.6i
Porsche 944 -86
EX-BX 16 GTi -91
Vastaa Viestiin