Saattaahan siitä finaalissa olevasta laakeristakin tulla aika jänniä ääniäRPekka kirjoitti:Tietääkseni ei sukua sille tunnetummalle Moogille josta kovin jänniä ääniä saavat ulos osaajat.
C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
- dieselflosse
- Viestit: 755
- Liittynyt: 01.02.2009 18:03
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Ei kai Moog huono merkki sinänsä ole, mutta kun itse sain Varaosamaailmasta SNR:n laakerin neljä euroa halvemmalla, niin en lähtenyt sitten kokeilemaan sitä Moogia.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
- dieselflosse
- Viestit: 755
- Liittynyt: 01.02.2009 18:03
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Noh, tuleepa testattua nuo Moogit, kun en jaksa enää palauttamaankaan lähteä...
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Jokos se ceefemma hiljeni? Kyselee nimimerkki "Vikojako myin".
- dieselflosse
- Viestit: 755
- Liittynyt: 01.02.2009 18:03
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Huomenna olis tarkoitus vaihtaa.. sit kuulee.Jone2 kirjoitti:Jokos se ceefemma hiljeni? Kyselee nimimerkki "Vikojako myin".
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
- dieselflosse
- Viestit: 755
- Liittynyt: 01.02.2009 18:03
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Montöörin tuomio oli, jotta oikea etupyörän laakeri ihan finaalissa (klapin tunsi jopa pyörää sivusuunnassa heilutellessa) ja vasurinkin laakeri oli hieman nykinyt pyöritettäessä.
Olin äänen perusteella melko varma, että vasurista olisi pahempi löytynyt, mutta niin se ääni vain kiertää alustassa. Tai sitten oikea oli jo niin holo, ettei edes äännellyt
Auton haen aamulla.
Olin äänen perusteella melko varma, että vasurista olisi pahempi löytynyt, mutta niin se ääni vain kiertää alustassa. Tai sitten oikea oli jo niin holo, ettei edes äännellyt
Auton haen aamulla.
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Aika nopeasti ne sitten huononee, kun alkuun pääsee - syksyllä renkaita vaihdellessa ei tuntunut vielä mitään väljiä.
Mielenkiintoinen on myös tämä Picasso, jonka hankin, molemmin puolin raidetangon ulkopäät väljät. Autohan on näillä katsastettu loppukesästä ja sen jälkeen auto olikin puoli vuotta vaihtoautohallissa. Varmaan siinä seisoskellessa väljistyneet...
Mielenkiintoinen on myös tämä Picasso, jonka hankin, molemmin puolin raidetangon ulkopäät väljät. Autohan on näillä katsastettu loppukesästä ja sen jälkeen auto olikin puoli vuotta vaihtoautohallissa. Varmaan siinä seisoskellessa väljistyneet...
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Pikkasen takana rallattaa, mutta kummalta puolen, siinäpä pulma, kuuluu enempi oikealta, tai sitten vasemmalta. Vaihdan kuitenkin oikeallepuolen, koska parivuotta sitten vaihdoin vasemallepuolen. Tai en minä sitä itse vaihda, vaan olen puhunut poikani sen vaihtamaan.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
- dieselflosse
- Viestit: 755
- Liittynyt: 01.02.2009 18:03
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Nyt kun laakerirallatus loppui, niin korva herkistyi talvirenkaiden huminalle.
Huominen lienee renkaiden täyttämä. Neljään neli- ja yhteen kaksipyöräiseen pitäisi heittää suvigummit.
Huominen lienee renkaiden täyttämä. Neljään neli- ja yhteen kaksipyöräiseen pitäisi heittää suvigummit.
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
- dieselflosse
- Viestit: 755
- Liittynyt: 01.02.2009 18:03
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
40tkm oli hiljaista, nyt taas ulisee 
Korva sanoo, jotta oikea etupyörän laakeri tällä kertaa...
Korva sanoo, jotta oikea etupyörän laakeri tällä kertaa...
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Ehdin ekana olisko väärin asennettu?
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Yhden etupyöränlaakerin olen saanut alle kymppitonnin ajolla ulisemaan kun kiristin liian tiukalle. Oikeaan momenttiin (32,5 ± 2,6m.daN) laittaminen hillitsi ulinaa hetkeksi mutta vain hetkeksi. Liika kireys rikkoo kun sisäkehä on kahdesta osasta ja käyntivälys säätyy momentilla joka on lopulta momenttiavaimen varresta tunnusteltuna vähemmän kuin kuvittelisi arvoa katsellessa, ei missään tapauksessa jatkovarrella kiinni asti.
Oliko muuten se MOOGin laakeri kuitenkin SNR, en ole muita nähnyt oli päälimmäinen looda sitten mikä tahansa?
Oliko muuten se MOOGin laakeri kuitenkin SNR, en ole muita nähnyt oli päälimmäinen looda sitten mikä tahansa?
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Momentti joskus "pettää". Aikoinaan BX:n takalaakeri meni varsin raskaaksi ao. momentilla, kyllä piti vähän antaa periksi. Momentissa vaan on se, että eivät sisäkoolit alkaisi elää akselilla...Olisikin hyvä seurata pyörintäherkkyyttä momenttia lisättäessä, ei saisi tulla raskaammaksi.
- dieselflosse
- Viestit: 755
- Liittynyt: 01.02.2009 18:03
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Menne ja tiedä... Hyvin tuolla käyttämässäni pajassa on tähän asti laakerit vaihtuneet. Omat kokemukseni koskevat XM:ää, C3:sta ja C5:ttä...kaselin kirjoitti:Ehdin ekana olisko väärin asennettu?
Tämä menee hoitoon kuukauden päästä, kun en aiemmin autoa tarvitse.
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Aika masentavaa jos laakerit tuon enempää kestä. Ei Moogit pitäisi huonoimmasta päästä olla. Tosin taitaa olla aika tuurinkauppaa laakereiden kanssa. Voi kestää tai sitten ei.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Re: C5 -laakeritko rallattaa vai vain renkaat
Saas nährä, kui kestää xantussa. Kun heti alkuunsa laitoin jokaiseen rasvalisäykset. Taakse oli tietysti helpompi, eteenkin kävi, kunhan tiivisteen kanssa oli tarkkana. Siitä on aikaa n. 3v ja n.40tkm. Vielä toimii. Huomattavaa oli, kuinka kärry hiljeni, kun kaikki laakerit kutakuinkin samaan aikaan uusittiin.